انتقاد غلامرضا شریعتی از تعیین شرط برای حضور افراد در تشکل ‌های کاملا خصوصی انتقاد غلامرضا شریعتی از تعیین شرط برای حضور افراد در تشکل ‌های کاملا خصوصی

انتقاد غلامرضا شریعتی از تعیین شرط برای حضور افراد در تشکل ‌های کاملا خصوصی

انتقاد غلامرضا شریعتی از تعیین شرط برای حضور افراد در تشکل ‌های کاملا خصوصی ، اعلام شد. گفتگو با شریعتی، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس صورت گرفت

کد خبر: 000623007 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ شهریور ۰۰ - ۱۰:۲۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، انتقاد غلامرضا شریعتی از تعیین شرط برای حضور افراد در تشکل ‌های کاملا خصوصی ، اعلام شد. گفتگو با شریعتی، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس صورت گرفت

انتقاد غلامرضا شریعتی از تعیین شرط برای حضور افراد در تشکل ‌های کاملا خصوصی

انتقاد غلامرضا شریعتی از تعیین شرط برای حضور افراد در تشکل ‌های کاملا خصوصی
گفتگو با شریعتی، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس؛
انتقاد از تعیین شرط برای حضور افراد در تشکل ‌های کاملا خصوصی
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: بعضی از مجموعه ‌ها مثل نظام مهندسی، مجموعه ‌هایی مردمی هستند و اگر ما بخواهیم شرطی برای حضور آنها در تشکل‌ها قائل شویم، خیلی پسندیده نیست.
غلامرضا شریعتی با اشاره به بخشنامه « تعارض منافع» وزیر وقت راه و شهرسازی که با حکم دیوان عدالت اداری، موقتا تعلیق شد، اظهار داشت: ۲ نکته در این باره، مورد توجه است.
شریعتی ادامه داد: نکته اول، آنچه که مدنظر این بخشنامه و روح حاکم بر آن بود، اینکه افرادی که امروز برگزار کننده انتخابات نظام مهندسی هستند، به وسیله قوت و قدرت موجود بر نتیجه آراء اثر نگذارند.
وی ادامه داد: نکته دوم – به عنوان نظر شخصی و نه نظر کل همکاران در کمیسیون عمران – معتقدم بعضی از مجموعه‌ها مثل نظام مهندسی، مجموعه‌ هایی مردمی هستند و اگر ما بخواهیم شرطی برای حضور آنها در تشکل ‌ها قائل شویم، خیلی پسندیده نیست، زیرا اینها مجموعه دولتی نیستند بلکه مجموعه کاملا خصوصی هستند که همه هزینه ها و اداره سازمان‌هایشان با خودشان است، اما به هر حال مجلس و قانونگذار یک مقرراتی هم بر این‌ ها حاکم کرده است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، نتیجه گیری کرد: ما اجازه دهیم افرادی که انگیزه خدمت دارند و شایستگی هایشان مورد لحاظ نهاد‌های نظارتی قرار گرفته است، این ‌ها بتوانند هم‌چنان خدمتشان را برای مردم داشته باشند و ما از توانایی آنان محروم نشویم.
به گفته وی، اگر این دو نکته که عرض کردم، قابل توجه واقع می‌ گردد، خیلی بهتر می‌شد و ما میتوانستیم از حضور پیشسکسوتان و افرادی که با تجربه هستند، در مسیر ادامه به خدمت به مردم استفاده می‌ کردیم.
شریعتی با عنوان اینکه مجموعه نظام مهندسی مربوط به همه مهندسین عزیز کشور ماست، تصریح کرد: به هرحال وقتی یک مجموعه خودش دارایی، ملکیت و در مجموعه مال خودش باشد، باید جامعه مهندسی این مجموعه را به خوبی حفظ کند.
دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌ هایی که می ‌شود به حفظ قوام این مجموعه کمک کرد، زمانی است که امر مشارکت و انتخابات پیش می‌آید، گفت: هر چه حضور مهندسین عزیز در انتخابات هیات مدیره سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور باشکوه تر و پرشورتر باشد، یقین بدانید کارکرد‌هایی این سازمان‌ ها نیز در آینده به نفع جامعه بیشتر خواهد شد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ شهریور ۰۰
360 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0