از فاقد مسکن بودن ۵۰ درصد مهندسان تا پی‌ گیری ساخت خانه مهندس از فاقد مسکن بودن ۵۰ درصد مهندسان تا پی‌ گیری ساخت خانه مهندس

از فاقد مسکن بودن ۵۰ درصد مهندسان تا پی‌ گیری ساخت خانه مهندس

از فاقد مسکن بودن ۵۰ درصد مهندسان تا پی‌ گیری ساخت خانه مهندس ، مشروح گزارش سفر استانی احمد خرم به آذربایجان شرقی است. خرم با استاندار آذربایجان شرقی دیدار کرد

کد خبر: 000419003 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ تیر ۰۰ - ۸:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، از فاقد مسکن بودن ۵۰ درصد مهندسان تا پی‌ گیری ساخت خانه مهندس ، مشروح گزارش سفر استانی احمد خرم به آذربایجان شرقی است. خرم با استاندار آذربایجان شرقی دیدار کرد

از فاقد مسکن بودن ۵۰ درصد مهندسان تا پی‌ گیری ساخت خانه مهندس

از فاقد مسکن بودن ۵۰ درصد مهندسان تا پی‌ گیری ساخت خانه مهندس
مشروح گزارش سفر استانی احمد خرم به آذربایجان شرقی؛
از فاقد مسکن بودن ۵۰ درصد مهندسان تا پی‌گیری ساخت خانه مهندس
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان در تازه ترین سفر استانی خود به آذربایجان شرقی رفت تا از نزدیک با مشکلات این استان آشنا گردد.
احمد خرم رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان در سفر به آذربایجان شرقی مورد استقبال رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان قرارگرفت.
خرم در این سفر با یکی از مهندسان پیشکسوت عضو سازمان، اعضای هیأت مدیره و بازرسان سازمان، استاندار آذربایجان شرقی، شهردار کلانشهر تبریز، مدیر کل راه و شهر سازی استان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این سفر بهمن مومنی مقدم مدیر اجرایی، کارگر عضو هیات رئیسه شورای مرکزی ، زهره ترابی عضو هیات رئیسه شورای مرکزی و کمیل صرامی مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان، وی را همراهی کردند.
دیدار خرم با استاندار آذربایجان شرقی
در ادامه این سفر استانی، خرم با استاندار آذربایجان شرقی در محل دفتر استاندار آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این دیدار خواستار همکاری بیشتر استانداری‌ ها با نظام مهندسی‌ های فعال در استان‌ها شد و افزود: افزایش تعامل و همکاری دوجانبه، میتواند نویدبخش اخبار خوش در زمینه رونق صنعت ساختمان‌سازی و افزایش فعالیت صنایع وابسته به این حوزه شود.
خرم هم‌چنین خواستار همکاری و حمایت استانداری برای احداث خانه مهندس در تبریز شد و گفت: در صورت موافقت استانداری، زمین لازم برای احداث خانه مهندس از سوی دولت واگذار و هزینه ساخت آن توسط نظام مهندسی استان پرداخت می ‌گردد.
وی با اشاره به اينکه بيش از پنجاه درصد مهندسان، فاقد مسکن و شصت درصد آنان، بيکار يا در شغل‌های غيرمرتبط در حال فعاليت هستند، ادامه داد: با اجرايي شدن مبحث ۲۲ شاهد رونق صددو هشتاد صنعت وابسته به ساختمان خواهيم بود.
هم‌چنین استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار بیان کرد: صنعت راه و ساختمان از جمله صنایع مهم، استراتژیک و پیشران کشور محسوب می‌ گردد که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و فعالیت ده‌ها رشته شغلی دیگر دارد.
محمدرضا پورمحمدی تصریح کرد: صنعت راه و ساختمان از جمله صنایع مهم، استراتژیک و پیشران کشور محسوب می‌ گردد که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و فعالیت ده‌ها رشته شغلی دیگر دارد.
پورمحمدی گفت: تورم ناشی از اشباع در حوزه فعالیت ‌های ساختمانی، قدرت خرید مردم را کاهش داده است که باید با اتخاذ تدابیر مناسب، مشکلات این حوزه را سامان‌دهی کرد.
وی گفت: به‌رغم تحریم ‌ها و شرایط کرونایی، مسیر توسعه و پیشرفت استان در حوزه فعالیت‌ های عمرانی بدون توقف ادامه دارد و در حال حاضر صدها پروژه مسکونی، راه‌سازی و جاده‌سازی در استان در حال اجراست.
وی افزود: در چند سال اخیر، شرایط بسیار سختی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده که به جرات می توان گفت در تاریخ کشور، بی‌سابقه بوده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: معتقدیم که شرایط سخت و دشوار، ما را در مقابل فشارها وناجوانمردی‌ها، مقاوم‌تر کرده و باعث خواهد شد که مصمم‌تر از گذشته برای رسیدن به اهداف خود گام برداریم.
در همین حال، احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این دیدار خواستار همکاری بیشتر استانداری ‌ها با نظام مهندسی‌های فعال در استان‌ ها شد و افزود: افزایش تعامل و همکاری دوجانبه، می تواند نویدبخش اخبار خوش در زمینه رونق صنعت ساختمان‌سازی و افزایش فعالیت صنایع وابسته به این حوزه گردد.
خرم با اشاره به اينکه بيش از پنجاه درصد مهندسان، فاقد مسکن و شصت درصد آنان، بيکار يا در شغل‌ های غيرمرتبط در حال فعاليت هستند، تصریح کرد: با اجرايي شدن مبحث ۲۲ شاهد رونق صد و هشتاد صنعت وابسته به ساختمان خواهيم بود.
خرم هم‌چنین خواستار همکاری و حمایت استانداری برای احداث خانه مهندس در تبریز شد و افزود: در صورت موافقت استانداری، زمین لازم برای احداث خانه مهندس از سوی دولت واگذار و هزینه ساخت آن توسط نظام مهندسی استان پرداخت می‌ گردد.
دیدار با مهندس پیشکسوت
در همین حال، احمد خرم در این سفر استانی به دیدار دکتر ارسطو ارمغانی، از مهندسان پیشکسوت استان رفت.
رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان در این ملاقات با اعطای لوح سپاس به دکتر ارسطو ارمغانی، از تلاش های ارزشمند وی در طول سالهای گذشته تشکر و قدردانی کردند.
حضور در جلسه هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی آذربایجان
در ادامه رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان، در جلسه هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی در جلسه هیات مدیره سازمان نیز حضور یافت.بررسی مسائل و مشکلات جامعه مهندسی استان و نیز کشور از محورهای مهم این جلسه بود که با حضور احمد خرم در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دیدار با شهردار کلانشهر تبریز
در همین حال، رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با شهردار کلانشهر تبریز هم دیداری داشت.
در حاشیه این دیدار، خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز نیز به بحث و گفتگو پرداخت و در باره پاره ای از مسائل و مشکلات سازمان استان مذاکراتی را انجام دادند.
دیدار با مدیر کل راه و شهر سازی آذربایجان شرقی
در پایان حضور رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان در تبریز، وی دیدار کوتاهی نیز با ابوالقاسم سلطانی، مدیر کل راه و شهر سازی استان داشت.
در این دیدار خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با سلطانی ضمن درخواست تلاش برای حل مشکلات جامعه مهندسی استان با وی در باره پاره ای از مسائل ازجمله ایجاد خانه مهندس به بحث و گفتگو پرداخت و مذاکراتی را در زمینه انجام داد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ تیر ۰۰
670 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0