رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران بر عهدم با اعضا وفادار بودم

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

حسن قربانخانی، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، که پروانه اشتغال به کارش توسط وزیر راه و شهرسازی معلق شده در نامه ای به صحبت های اخیر مهندس بهادری عضو هیات مدیره و دبیر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور پاسخ داد.

کد خبر: 970304002 تاریخ انتشار: جمعه ۴ خرداد ۹۷ - ۳:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حسن قربانخانی، رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، که پروانه اشتغال به کارش توسط وزیر راه و شهرسازی معلق شده در نامه ای به صحبت های اخیر مهندس بهادری عضو هیات مدیره و دبیر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور پاسخ داد.

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

رئیس سابق  سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

جناب آقای مهندس بهادری
دبیر محترم شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
سایت های خبری مصاحبه ای از جنابعالی انتشار دادند که حاوی مطالب قابل تاملی بود. با عنایت به مطالب مطرح شده در آن مصاحبه مطالب زیر را خدمت جنابعالی عرض می نمایم.
۱- امروزه در بیشتر کشور های پیشرفته و در حال توسعه دولتها سعی کرده اند از تصدی گری خود بکاهند و زمام امور را به بخش خصوصی و غیر دولیت واگذار نمایند تا جایی که در مقولات امنیتی نیز که حاکمیتی ترین بخش دولتهاست از این قائده استفاده نموده اند که نمونه بارز آن حضور شرکت های امنیتی در جنگ عراق به نیابت از دولت آمریکاست، حال آنکه در کشور ما بر عکس دنیا عمل می شود و اندک اختیاراتی که در نزد بخش غیر دولتی وجود دارد را نیز بر نمی تابند. آنچه مورد اختلاف جامعه مهندسی با وزارت راه و شهرسازیست که نه سیاست و نه امنیتی در این مقوله می گنجد که سیاست های وزارت راه و شهرسازی تقلیل سازمان های نظام مهندسی به تشکلات صنفی محدودیست که صرفا بخش عضویت و شورای انتظامی آن فعال باشد و هیچگونه اثرگذاری در حوزه مهندسی و ساخت و ساز کشور نداشته باشدکه این سیاست مخالف ابلاغیه های رهبری در سیاست های کلی نظام و همچنین نظام مهندسی و کنترل ساختمان بوده و منشاء اختلاف ما با آقایان در مخالفت با این سیاست ها نهفته است و الا صدور و اجرای یک بخشنامه اساسا موضوعیت ندارد که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم. اما نمایندگان اعضای نظام مهندسی حق نداشته و ندارند در مورد چیزی که قانون به سازمانهای نظام مهندسی واگذار کرده است معامله کرده و مرتکب اعمالی شوند که باعث تخفیف سازمانهای نظام مهندسی شود.

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

۲- در شرایطی که اعضای نظام مهندسی کشور انتقادات جدی به عملکرد و مواضع انتقالی و بی اثر شورای مرکزی ارند، جنابعالی حداقل مکاتبات انجام شده و مواضع شجاعانه و از سر مسئولیت پذیری رئیس شورای مرکزی را به پدر خواندگان شورا نسبت داده اید، جناب آقای مهندسی بهادری به نظر می رسد پدران واقعی ایشان می باشند. خواهشمندیم این طفل وامانده و بی پناه را به پدران واقعی خود بسپارید.
۳- در خبر منتشره این طور بیان گردیده که اینجانب بر اساس نامه های شورای مرکزی و از سر نا آگاهی اقدامی را انجام داده ام و قربانی شده ام و احتمالا نادم و پشیمانم. اما واقعیت این است که بر اساس مطالب پیش گفته کاملا آگاهانه و از سر مسئولیت پذیری و اصل امانت داری و وفای به عهدی که با اعضای نظام مهندسی داشته ایم زیر بار اجرای ابلاغیه هی مذکور نرفته ام و اگر زمان به عقب برگردد و نامه ای از شورای مرکزی نیز وجود نداشته باشد باز هم همان عمل را تکرار می کنم و به قوانین بالا دستی و مصوبات دولت عمل می کنم نه دستورالعمل های جهت دار و خلاف قانون، چرا که اعضا انتظار نداشته و ندارند نمایندگانشان از سر عافیت طلبی و حفظ جایگاهی که به امانت از ایشان به ما رسیده است حاضر به نابودی سازمانشان شویم.

سلامتی و موفقیت جنابعالی را از درگاه الهی مسئلت می نمایم.

با تقدیم احترام

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

حسن قربانخانی
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ خرداد ۹۷
1350 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0