مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی

تشکیل کمیته‌ های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمانهای عمومی

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تشکیل کمیته ‌های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمان‌ های عمومی پررفت و‌آمد خبرداد و بیان کرد: این کمیته اخیرا فعالیت خود را در استانها شروع شده است.

کد خبر: 960514012 تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ مرداد ۹۶ - ۹:۳۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تشکیل کمیته ‌های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمان‌ های عمومی پررفت و‌آمد خبرداد و بیان کرد: این کمیته اخیرا فعالیت خود را در استانها شروع شده است.تشکیل کمیته‌ های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمانهای عمومی

تشکیل کمیته‌ های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمانهای عمومی

تشکیل کمیته‌ های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمانهای عمومی

تشکیل کمیته‌ های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمانهای عمومی

دومین جلسه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه دو کشور بمیزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار گردید.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هدف از برگزاری این جلسه را ارائه و گرداوری راه کارهای یک پارچه برای انجام نظارت عالیه بر ساخت و ساز استاندارد و ایمن در سطح کشور دانست.
قاسم قاسمی گفت: بر اساس ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نظارت عالیه بر اجرای مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی بعهده وزارت راه و شهرسازی است.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی هم هدف از برگزاری این جلسه ها را ایجاد تعامل و وحدت رویه در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و بالا رفتن جایگاه نظارت عالیه بر مقررات ملی ساختمان دانست.


حامد مانی‌ فر در ادامه از تشکیل کمیته‌ های تخصصی مشترک برای بررسی ایمنی ساختمان‌ های عمومی پررفت و آمد در استان‌ های کشور خبرداد و افزود: این کمیته متشکل از اداره‌ کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، آتش‌ نشانی، شهرداری‌ ها، اداره‌ کل استاندارد و تحقیقات صنعتی و اداره‌ کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی و افزایش ایمنی ساختمان‌ های عمومی پررفت وآمد در استان ‌های کشور تشکیل شده‌اند و کار خود را شروع کرده‌اند.
وی تصریح کرد: این کمیته در استان چهارمحال و بختیاری نیز با هم کاری دستگاههای متولی تشکیل شده و کار خود را در زمینه شناسایی ساختمان‌ های ناایمن شروع کرده است.
در خاتمه این جلسه یک روزه، مدیران و کارشناسان مسکن و ساختمان و نظام مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه دو کشور درمورد تجربیات، دست‌ آوردها، مشکلات و موانع اجرای مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

 

کانال تلگرام نظام مهندسی قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ مرداد ۹۶
1184 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0