تشکیل یک کمیته برای حل اختلاف نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

تشکیل یک کمیته برای حل اختلاف نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی

سخنگوی کمیسیون عمران از تشکیل کمیته ‌ای تخصصی برای حل مشکلات میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

کد خبر: 970126003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ فروردین ۹۷ - ۱۲:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، سخنگوی کمیسیون عمران از تشکیل کمیته ‌ای تخصصی برای حل مشکلات میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

تشکیل یک کمیته برای حل اختلاف نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی

تشکیل یک کمیته برای حل اختلاف نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی

یک کمیته برای حل اختلاف نظام  مهندسی  و وزیر راه و  شهرسازی تشکیل شد.

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که درست نیست با تصمیمات احساسی برای جامعه مهندسی کشور مشکل ایجاد کنیم، بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی دستورالعملی را تهیه کرده که منجر به تضعیف سازمان نظام مهندسی ساختمان و بیکاری مهندسان بسیاری میشود. بنابر این بنظر میرسد که آخوندی باید در تصمیماتش تجدید نظر کند.
بدری با اشاره به این که کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مسوولیت بررسی این مسئله را بعهده دارد گفت: بهمین علت کمیته ای در کمیسیون عمران تشکیل شده که در این کمیته دستورالعمل وزیر راه وشهرسازی مورد بررسی قرار میگیرد.
وی تصریح کرد: در این کمیته بصورت کارشناسی دستورالعمل وزیر راه و شهرسازی را بررسی میکنیم و از وزیر و معاونان وزارت راه و شهرسازی برای توضیح در این زمینه دعوت کرده ایم.
بدری ادامه داد: ابتدا ترجیح می‌ دهیم از طریق مذاکره به حل این مسئله بپردازیم و چنان چه به نتیجه نرسیدیم، به صراحت موضع خودمان را در این زمینه اعلام میکنیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس مطرح کرد: با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، مسوولان وزارت راه و شهرسازی، دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی نخستین نشست کمیته برگزار گردید و مباحث کلی در مورد این که وزارت راه و شهرسازی در جایگاهی قرار دارد که نسبت به این بحث ورود کند را مورد بررسی قرار دادیم.

تشکیل یک کمیته برای حل اختلاف نظام مهندسی و وزیر راه و شهرسازی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که وزیر کشور نسبت به دستورالعمل پیشنهادی آخوندی مخالفت ‌هایی داشته است، اظهار داشت: نامه‌هایی بین دو وزارتخانه رد و بدل شده و رحمانی فضلی در نامه‌ ای رسمی این دستورالعمل را مغایر قانون دانسته و در کمیته تخصصی همه این موارد را در  نظر می‌ گیریم.
وی با تاکید بر این که این چالش بین سازمان نظام مهندسی ساختمان با وزارت راه و شهرسازی جای بحث بسیاری دارد خاطر نشان ساخت: امیدوار هستیم که بتوانیم در کمیسیون به نتیجه برسیم و کار به رفتارهای جدی تر نکشد.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ فروردین ۹۷
1321 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0