تمدید مهلت وزارت راه و شهرسازی به اشخاص حقوقی طراح و ناظر تمدید مهلت وزارت راه و شهرسازی به اشخاص حقوقی طراح و ناظر

تمدید مهلت وزارت راه و شهرسازی به اشخاص حقوقی طراح و ناظر

تمدید مهلت وزارت راه و شهرسازی به اشخاص حقوقی طراح و ناظر ، بمنظور تطبیق شرایط با شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت، توسط مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان صورت گرفت

کد خبر: 000410006 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ تیر ۰۰ - ۱۲:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، تمدید مهلت وزارت راه و شهرسازی به اشخاص حقوقی طراح و ناظر ، بمنظور تطبیق شرایط با شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت، توسط مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان صورت گرفت

 

تمدید مهلت وزارت راه و شهرسازی به اشخاص حقوقی طراح و ناظر

تمدید مهلت وزارت راه و شهرسازی به اشخاص حقوقی طراح و ناظر

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان از تمدید مهلت به اشخاص حقوقی طراح و ناظر بمنظور تطبیق شرایط با شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت خبر داد.

علی‌محمد عبدی‌قهرودی مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان داشت: پيرو بخشنامه وزیر راه و شهرسازی در تاریخ بیستم اسفند نود و نه و ايجاد تغييرات ساختاری در نحوه تشخيص صلاحيت اشخاص حقوقی طراح و ناظر و با توجه به درخواست‌ های واصله مبنی بر تمديد زمان برای تطبيق شرايط شركت‌ های موجود با مفاد شيوه نامه مذكور كه عمدتاً به علت شرايط خاص كشور ناشی از محدوديت‌ های مربوط به شيوع بيماری كرونا و تأخير در ثبت رسمی تغييرات تركيب هيأت‌مديره شركت‌ ها در مراجع ذي ربط بوده، از ابتدای تيرماه معاونت مسكن و ساختمان وزارتخانه، پيشنهاد ‌تمديد زمان برای تطبيق شرايط شركت‌ ها با مفاد شيوه‌نامه را در دستور كار داشته كه بزودی نتيجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

عبدی قهرودی افزود: علاوه بر تمديد مهلت برای تطبيق شرايط شركت‌های طراح و ناظر با مفاد شيوه‌نامه، ‌اصلاحاتی نيز در برخی مواد آن جهت تسهيل و تسريع در اجرایی شدن كامل شيوه نامه صورت گرفته است.

مديركل دفتر توسعه مهندسی، در باره زمان دقيق ابلاغ مراتب تمديد مهلت و اصلاحات شيوه نامه گفت: مراتب پس از طی مراحل اداری، ‌حداكثر ظرف هفته آينده به ادارات كل راه و شهرسازی استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

شيوه‌نامه نحوه تشخيص صلاحيت اشخاص حقوقی طراح و ناظر، با هدف ساماندهی و افزايش كيفيت ارائه خدمات مهندسی، ‌رفع مشكلات ساختاری و از جمله جلوگيری از فعاليت صوری برخی شركت‌های طراح و ناظر، در تاريخ بیستم اسفند نود و نه، توسط وزير راه و شهرسازی ابلاغ گردید. هم چنین، طی آن تغييرات بنيادی نسبت به قبل برای شركت‌های مشمول آن پيش‌بينی گردید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ تیر ۰۰
1100 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0