توضیحان بهمن مومنی مقدم در مورد آخرین اقدامات گروه تخصصی نقشه برداری توضیحان بهمن مومنی مقدم در مورد آخرین اقدامات گروه تخصصی نقشه برداری

توضیحان بهمن مومنی مقدم در مورد آخرین اقدامات گروه تخصصی نقشه برداری

توضیحان بهمن مومنی مقدم در مورد آخرین اقدامات گروه تخصصی نقشه برداری ، ارائه شد. این شیوه نامه در جلسات مختلف در دوره هفتم شورای مرکزی و در کمیته راهبردی مشترک مطرح شده است

کد خبر: 000809009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آبان ۰۰ - ۷:۰۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توضیحان بهمن مومنی مقدم در مورد آخرین اقدامات گروه تخصصی نقشه برداری  ، ارائه شد. این شیوه نامه در جلسات مختلف در دوره هفتم شورای مرکزی و در کمیته راهبردی مشترک مطرح شده است

توضیحان بهمن مومنی مقدم در مورد آخرین اقدامات گروه تخصصی نقشه برداری

گروه تخصصی نقشه بردای و آخرین اقدامات

عضو شورای مرکزی و مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان در مورد آخرین اقدامات گروه تخصصی نقشه برداری توضیحاتی ارایه نمود.

مهندس بهمن مومنی مقدم بعنوان عضو شورای مرکزی و مدیر اجرایی سازمان به سوالاتی در مورد آخرین اقدامات گروه تخصصی نقشه برداری پاسخ داد. حال این پرسش و پاسخ را بخوانید:

گرداوری شیوه نامه یکسان کشوری برای تفکیک آپارتمان در دستور کارگروه نقشه برداری قرار گرفته است، لطفا بفرمائید گرداوری این شیوه نامه در چه وضعیتی قرار دارد؟
این شیوه نامه در نشست های مختلف در دوره هفتم شورای مرکزی و در کمیته راهبردی مشترک بیان و کلیات آن تصویب و درجلسه‌ای با حضور ریاست سازمان و معاونت وقت املاک و امور کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک (جناب آقای صعید زرندی) رونمایی گردید.
در ادامه و در جریان آماده سازی برای چاپ در جلسات مجدد مطرح و در نهایت پرسش هایی برای جمع بندی برای اخذ پاسخ از طریق دبیر کمیته راهبردی به معاونت مذکور ارائه گردید که با تغییر معاونت املاک وکاداستر سازمان ثبت و هم چنین تغییر شورای مرکزی و سپس بروز پاندومی کرونا امکان پی گیری فراهم نشد.
فکر می‌ کنید این شیوه نامه تا چه زمانی، نهایی و سپس ابلاغ خواهد شد؟
این شیوه نامه در دوره اخیر و در نخستین جلسه مشترک با سازمان ثبت مطرح و با برگزای جلسات مشترک به‌ صورت مجدد نیز پیگیری خواهد شد. البته امید است تا پایان سال جاری به چاپ برسد، ضمن اینکه در این مورد، لازم است مسئولان سازمان با برگزاری جلسات مشترک و رایزنی با مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک در تسریع موضوع، اقدام مقتضی مبذول فرمایند.
با توجه به اینکه کارگروه‌ هایی برای طراحی و نظارت نقشه برداری تشکیل شده است، لطفا بعنوان فرد مطلع در مورد آن توضیح فرمایید؟
این کارگروه‌ ها بهمراه چند کارگروه دیگر در دوره اخیر فعالیت خود را شروع کرده و در مورد شرح خدمات با انجام کار تکمیلی روی نتایج دوره قبل، جمع بندی نهایی را به وزارت راه وشهرسازی فرستاده اند. اقدام دیگر این کارگروه‌ها بررسی و جمع بندی در مورد ظرفیت کاری و هم چنین خدمات اجرا درنقشه برداری است که با پی گیری در جلسات آتی نتایج آن قابل ارائه خواهد بود.
تاکنون در مورد مبحث نقشه برداری چه اقداماتی انجام شده است؟
مبحث نقشه برداری با مکاتبات جدید برای چندمین بار به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده و خوشبختانه کمیته‌ای با حضور هیأت رئیسه گروه تخصصی و هم چنین با حضور اساتید مورد نظر این وزارت خانه تشکیل و اولین جلسه هم برگزار شده است.
بررسی و آماده سازی مبحث برای شورای تدوین مقررات ملی ساختمان درحال پی گیری است. در راستای تصویب و انتشار این مبحث ضروری است تا مسئولین سازمان و اعضای مرتبط با موضوع در شورای محترم مرکزی نسبت به رایزنی و برگزای جلسات با افراد ذی مدخل در وزارت خانه، اقدام تا مباحث مغفول مانده مچونمبحث نقشه برداری، هر چه زودتر پی گیری و انتشار یابد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۰۰
428 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0