توان کارشناسی و مدیریتی اعضای سازمان های نظام مهندسی استان در نظام تصمیم گیری توان کارشناسی و مدیریتی اعضای سازمان های نظام مهندسی استان در نظام تصمیم گیری

توان کارشناسی و مدیریتی اعضای سازمان های نظام مهندسی استان در نظام تصمیم گیری

توان کارشناسی و مدیریتی اعضای سازمان های نظام مهندسی استان در نظام تصمیم گیری ، مورد بهره گیری قرار گیرد. راهبرد استان درحوزه معادن «از سنگ تا قطعه» و تکمیل حلقه های زنجیره ارزش مواد معدنی است

کد خبر: 011022005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۲ دی ۰۱ - ۱۱:۴۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توان کارشناسی و مدیریتی اعضای سازمان های نظام مهندسی استان در نظام تصمیم گیری ، مورد بهره گیری قرار گیرد. راهبرد استان درحوزه معادن «از سنگ تا قطعه» و تکمیل حلقه های زنجیره ارزش مواد معدنی است

توان کارشناسی و مدیریتی اعضای سازمان های نظام مهندسی استان در نظام تصمیم گیری

توان کارشناسی و مدیریتی اعضای سازمان های نظام مهندسی استان در نظام تصمیم گیری
بهره گیری از توان کارشناسی و مدیریتی اعضای سازمان های نظام مهندسی استان در نظام تصمیم گیری
استاندار یزد بیان کرد: مدل فراگیر بهره مندی از توان کارشناسی و مدیریتی اعضای سازمانهای نظام مهندسی در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی استان تهیه گردد.
مهران فاطمی در نشست هم اندیشی با جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن استان با اشاره به عضویت دوازده هزار مهندس در سازمانهای نظام مهندسی استان ادامه داد: در صورت اتصال این توان کارشناسی، ظرفیت بزرگ و انرژی اعضای سازمان نظام مهندسی به بدنه اداری استان، تحول بزرگی در استان رقم خواهد خورد.
استاندار یزد در ادامه خطاب به حاضرین در جلسه، بر تهیه مدل فراگیر بهره مندی از توان کارشناسی و مدیریتی اعضای سازمان نظام مهندسی در نظام تصمیم گیری و تصمیم‌سازی استان تاکید کرد.
وی گفت: در صورت اعلام آمادگی سازمانهای نظام مهندسی استان، زمینه حضور نمایندگان اعضای این مجموعه ها در کارگروه ها، ستادها و شوراهای استان فراهم خواهد شد.
فاطمی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوعات مطرح شده در نشست در مورد معادن اشاره و بیان کرد: راهبرد استان درحوزه معادن «از سنگ تا قطعه» و تکمیل حلقه های زنجیره ارزش مواد معدنی است.
فاطمی با با بیان اینکه از زمان استقرار دولت سیزدهم و در مدت ۱ سال اخیر با نگاه مثبت دولت چندین اتفاق بزرگ از حوزه معدن رقم خورده است، ادامه داد: یکی از تصمیمات بزرگ دولت در استان یزد، اختصاص صد و پنجاه هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن در کل کشور برای خط انتقال آب از دریا به استان است.
وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب از دریا به استان به طول ۸۴۰ کیلومتر، ظرفیت انتقال دویست میلیون مترمکعب آب به استان را داراست، گفت: در طول ۴۴ سال گذشته، پروژه ای استانی با این حجم سرمایه گذار در کشور وجود نداشته است.
استاندار یزد با اشاره به اجرای خط پدافندی آب یزد در طول ۱ سال اخیر، گفت: با تاکید شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان مقرر گردید، خط انتقال آب اجرا شده توسط چادرملو، گل گهر سیرجان و مس سرچشمه از محل خلیج فارس، با اتصالی به اصلی ترین مخزن آب یزد متصل گردد.
فاطمی با بیان اینکه اجرای خط پدافندی مذکور به هشتصد میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت، افزود: با پی گیری صورت گرفته این خط از محل مسئولیت های اجتماعی مجموعه چادرملو اجرا شد.
وی ادامه داد: در پرتو پیگیری های صورت گرفته، در کمسیون اقتصاد هیئت دولت و صحن علنی دولت با پیشنهاد استان مبنی بر پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط شرکتهای بزرگ معدنی استان به استانداری جهت تامین مالی پروژه های آبی و احتساب آن بعنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی موافقت شد.
فاطمی در ادامه به پیگیری های مستمر استان جهت بازگشت پانزده درصد حقوق دولتی معادن به استان اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار و در نخستین گام صد میلیارد تومان از این محل به استان عودت داده شد که در جلسه قبلی شورای برنامه ریزی و توسعه استان توزیع گردید.
وی گفت: این رقم تقریبا بصورت فصلی و از محل حقوق دولتی معادن برگشت داده شده و در پروژه های استان هزینه خواهد شد.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش «آب» و «برق» را از زیرساختهای اساسی توسعه، پیشرفت و مانایی استان یزد دانست و گفت: تغییر رویکرد استان در حوزه انرژی خورشیدی با جدیت دنبال شده است.
فاطمی با بیان اینکه هدفگذاری استان در این حوزه تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق خورشیدی در مدت چهار سال است، گفت: در حال حاضر ۸۴ مگاوات برق خورشیدی وارد مدار شده، قرارداد ۳۵۰ مگاوات آن منعقد و ۳۵۰ مگاوات آن در شرف عقد قرارداد است.
وی تصریح کرد: زیرساختهای ساخت نیروگاه های خورشیدی آماده سازی شده و کم تر از یک روز به سرمایه گذار واگذار می گردد.
استاندار یزد با بیان اینکه در طرح توسعه تعدادی از شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی استان، احداث نیروگاه های خورشیدی دیده شده است، گفت: مراحل مربوط به احداث نیروگاهها و اراضی مربوط به آن واگذار شده و این شرکت ها در انتظار ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست کشور هستند.
فاطمی در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوعات مطرح شده در مورد ضرورت توجه ویژه به نمای پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره و عنوان کرد: ساخت بیست و پنج هزار خانه در یک سایت به منزله ایجاد یک شهر جدید است لذا باید شهری با شاخصهای معماری ایرانی_اسلامی و عناصر موجود در بافت تاریخی و در شأن و اصالت یزد ساخته شود.

وی با بیان اینکه پروژه بیست و پنج هزار واحدی نهضت ملی مسکن بزرگ ترین پروژه استان پس از پروژه انتقال آب از دریا به استان است، افزود: در صورت اجرای این پروژه طبق طراحی‌های انجام شده این شهر جدید، یکی از الگویی ترین شهرهای دوره معاصر می شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ دی ۰۱
3414 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0