راه اندازی کانون ‌های اشاعه فناوری‌ های نوین کشاورزی در اصفهان راه اندازی کانون ‌های اشاعه فناوری‌ های نوین کشاورزی در اصفهان

راه اندازی کانون ‌های اشاعه فناوری‌ های نوین کشاورزی در اصفهان

راه اندازی کانون ‌های اشاعه فناوری‌ های نوین کشاورزی در اصفهان ، صورت گرفت.  جهت اشاعه فناوری ‌های نوین در محیط کشاورزی، اقداماتی انجام شده است

کد خبر: 000725002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ مهر ۰۰ - ۷:۵۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، راه اندازی کانون ‌های اشاعه فناوری‌ های نوین کشاورزی در اصفهان ، صورت گرفت.  جهت اشاعه فناوری ‌های نوین در محیط کشاورزی، اقداماتی انجام شده است

راه اندازی کانون ‌های اشاعه فناوری‌ های نوین کشاورزی در اصفهان

راه اندازی کانون ‌های اشاعه فناوری‌ های نوین کشاورزی در اصفهان
رئیس منابع طبیعی استان اصفهان خبر داد؛
راه اندازی کانون ‌های اشاعه فناوری‌ های نوین کشاورزی در اصفهان
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان بیان کرد: کانون ‌های اشاعه فناوری‌ های نوین ومراکز خدمات کشاورزی غیردولتی برای دسترسی آسان کشاورزان به خدمات راه اندازی گردید.
مهدی تقی‌پور، با اشاره به اقدامات انجام شده جهت اشاعه فناوری ‌های نوین در محیط کشاورزی، گفت: در راستای نهادسازی شبکه غیردولتی انتقال دانش، مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی با عنوان «پشتیبانان تولید و سفیران دانش در بخش کشاورزی» و کانون ‌های اشاعه فناوری ‌های نوین در محیط‌ های کشاورزی راه اندازی شده است.
تقی پور گفت: هدف از این اقدام فراهم‏‌آوری دسترسی فیزیکی و اقتصادی آسان کشاورزان به خدمات مورد نیاز و همچنین زیرساخت اجتماعی است.
تسهیل در سرمایه‌گذاری کشاورزی با کاهش زمان صدور مجوز
تقی پور ادامه داد: در حال حاضر دویست و پنجاه و شش مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در استان اصفهان سازمان‌دهی شده‌اند که تعداد هفتاد و چهار مرکز بعنوان مجری مراحل اداری صدور مجوزهای بخش کشاورزی در دهستان‌ها و در نزدیک‌ترین نقطه ارتباطی با بهره‌برداران فعالیت می‌کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان افزود: این امر سبب تسهیل ارائه خدمات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از طریق کاهش زمان‌بری صدور مجوزهای بخش کشاورزی از صد و بیست روز در سه‌ماهه پایانی سال ۱۳۹۷ به ببست روز در سه‌ماهه دوم سال ۱۴۰۰ شده است.
وی افزود: فعالیت کارشناسان کشاورزی صرفاً با پروانه اشتغال معتبر امکان‌پذیر خواهد بود و طبق قانون دستگاه‌های دولتی نیز موظفند طرح‌ ها، پروژه ‌ها، انجام فعالیت ‌های مشاوره و پیمان‌کاری بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست را صرفاً به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه در زمینه‌های تخصصی و در حدود صلاحیت و رتبه آن ‌ها ارجاع کنند.
راه اندازی زیرساخت الکترونیکی در راستای شفاف‌سازی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان افزود: با تمهیداتی که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای شفاف‌سازی نظام ارجاع کار و نظارت بر رعایت اخذ تعرفه خدمات فنی و مهندسی از طریق راه‌اندازی زیرساخت‌های الکترونیکی تحت عنوان سامانه سانکا اتخاذ کرده است، هر گونه پرداخت وجهی در قبال دریافت خدمات فنی و مهندسی بخش کشاورزی، خارج از سامانه سانکا ممنوع بوده و تحلف محسوب می ‌گردد.
تقی پور با اشاره تجربه بیش از یک دهه فعالیت کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سطح استان اصفهان، تصریح کرد: جایگاه اجتماعی و توان فنی و تخصصی این مراکز می ‌تواند دولت را در دست‌یابی به اهداف مورد نظر در بخش کشاورزی یاری رساند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت‌ های کارشناسی موجود در مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی گفت: رمز موفقیت مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی تعامل مثبت و مؤثر با مدیریت ‌های جهادکشاورزی در شهرستان و جلب اعتماد بهره‌برداران مناطق تحت پوشش از طریق اجرای طرح سهم‌بری دانش از تولید است.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ مهر ۰۰
743 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0