ورود مجلس برای اتخاذ تصمیمی واحد در مورد اجرای «تعارض منافع» در کلیه اصناف ورود مجلس برای اتخاذ تصمیمی واحد در مورد اجرای «تعارض منافع» در کلیه اصناف

ورود مجلس برای اتخاذ تصمیمی واحد در مورد اجرای «تعارض منافع» در کلیه اصناف

ورود مجلس برای اتخاذ تصمیمی واحد در مورد اجرای «تعارض منافع» در کلیه اصناف ، الزامی است. همه مهندسین کشور در این انتخابات، مشارکت خوب و فعالی داشته باشند

کد خبر: 000616005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ شهریور ۰۰ - ۸:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ورود مجلس برای اتخاذ تصمیمی واحد در مورد اجرای «تعارض منافع» در کلیه اصناف ، الزامی است. همه مهندسین کشور در این انتخابات، مشارکت خوب و فعالی داشته باشند

ورود مجلس برای اتخاذ تصمیمی واحد در مورد اجرای «تعارض منافع» در کلیه اصناف

ورود مجلس برای اتخاذ تصمیمی واحد در مورد اجرای «تعارض منافع» در کلیه اصناف

گفتگو با فیروزی پور، عضو کمیسیون عمران مجلس؛ لزوم تصمیم واحد مجلس برای اجرای «تعارض منافع» در کلیه اصناف

نماینده مردم نطنز در مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مجلس برای اتخاذ تصمیمی واحد درباره اجرای «تعارض منافع» در کلیه اصناف شد.
رحمت اله فیروزی پور بادی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات هیات مدیره سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور، ابراز امیدواری کرد که همه مهندسین کشور در این انتخابات، مشارکت خوب و فعالی داشته باشند.
فیروزی، چندین نکته را حول بخش‌نامه اخیر وزارت راه و شهرسازی در مورد موضوع «تعارض منافع» متذکر شد و افزود: این دستورالعملی که اخیرا توسط وزیر وقت راه و شهرسازی ابلاغ شده، همواره مورد بحث بوده است.
وی ادامه داد: دستور اقاي وزير درصورت انطباق با قانون و بعد از بررسی در شوراي انتظامی قابل اجرا خواهد بود
عضو کمیسیون عمران مجلس، در عین حال با عنوان اینکه امروز ما موضوع تعارض منافع را در همه اصناف داریم، گفت: اگر قرار است این اتفاق بیفتد و این محدودیت‌ها ایجاد گردد، باید در همه صنوف انجام گردد.
وی در ادامه خواستار ورود مجلس شورای اسلامی برای اتخاذ تصمیمی واحد در مورد اجرای «تعارض منافع» در تمامی صنف‌ها شد و ادامه داد: نیاز است که پارلمان با استفاده از نظرات همه بخش‌ها، یک تصمیم واحدی در این مورد بگیرد و همه مجموعه هایی که نظام صنفی دارند، مشمول این مصوبه گردند.
فیروزی افزود: موضوع «تعارض منافع» که قرار است در نظام مهندسی اجرا گردد، باید به همه صنف ها از جمله انجمن نظام پزشکی سرایت کند، ضمن اینکه لازم است در ابتدا مراحل قانونی را طی کند و مراجع ذی‌ربط قانونی آن را بپذیرند.
وی در مورد چگونگی نظارت پارلمان بر انتخابات نظام مهندسی تصریح کرد: نظارت به این شکل خواهد بود که هم شامل نظارت عام، هم شامل ثبت نام و هم شامل اجرای انتخابات می‌ گردد.
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهارداشت: باید برای صلاحیت کسانی که قرار است در هیات مدیره سازمان‌ های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور عضو گردند، حداقل مراجع قانونی نظر دهند تا این اشخاص سوء سابقه ای نداشته باشند.
فیروزی افزود: ان شاالله بعد از طی این مراحل، آدم‌هایی شایسته مطرح گردند تا بتوانند به صورت قانونی، متعهدانه وظایفشان را انجام دهند.
از عضو کمیسیون عمران مجلس در خاتمه، پرسش شد که آیا اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان در دستور کار قرار دارد؟ گفت: اگر سازمان نظام مهندسی ساختمان طرح و برنامه ای در این باره دارد، به این کمیسیون ارائه کند تا برای بررسی‌ های بیشتر در دستور کار قرار گیرد. البته مجلس ضرورتی در مورد  اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان احساس کند، قطعا این کار را خواهد کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ شهریور ۰۰
559 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0