ورود مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کرمانشاه به حوزه پلاک‌کوبی دام‌ها ورود مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کرمانشاه به حوزه پلاک‌کوبی دام‌ها

ورود مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کرمانشاه به حوزه پلاک‌کوبی دام‌ها

ورود مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کرمانشاه به حوزه پلاک‌کوبی دام‌ها ، خبر داده شد. این اقدام بمنظور تسریع در انجام عملیات پلاک کوبی دام صورت گرفته است

کد خبر: 990926004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۹ - ۹:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ورود مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کرمانشاه به حوزه پلاک‌کوبی دام‌ها ، خبر داده شد. این اقدام بمنظور تسریع در انجام عملیات پلاک کوبی دام صورت گرفته است

ورود مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کرمانشاه به حوزه پلاک‌کوبی دام‌ها

ورود مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی کرمانشاه به حوزه پلاک‌کوبی دام‌ها
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه از ورود مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی به حوزه پلاک‌کوبی دام‌ها در استان خبر داد.
رمضان رویین‌تن با اشاره به واگذاری اجرای طرح پلاک کوبی دام‌ ها به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان‌ها، بیان کرد: این اقدام بمنظور تسریع در انجام عملیات پلاک کوبی دام صورت گرفته و قرار است با همراهی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، کار پلاک‌گذاری دام‌ های استان در مدت زمان کوتاهی انجام شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون در استان هشتاد و هشت مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی فعال است که شصت و چهار مرکز برای اجرای طرح پلاک کوبی دام با همکاری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی اعلام آمادگی کرده اند که در این راستا صد و نود نفر از سوی این مراکز به عنوان مامورین ثبت و پلاک کوبی در حال آموزش هستند.
وی با اشاره به برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی برای اتمام کار پلاک گذاری دام ها در یک بازه زمانی کوتاه مدت، بیان کرد: با توجه به زمان بر بودن کار احتمالا تا پایان سال کار پلاک‌گذاری دام ‌ها در استان به اتمام برسد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به پلاک‌کوبی دام‌های با پلاک‌های پانزده رقمی، بیان کرد: پلاک‌ها در سامانه جامع هویت دام وزارت جهاد کشاورزی ثبت می گردند.
وی، با اشاره به اجباری بودن پلاک‌گذاری دام‌ها، بیان کرد: اگر دام‌های روستایی، صنعتی، نیمه صنعتی و عشایری استان پلاک گذاری نشوند، از عرضه نهاده‌های دولتی به آنها محروم خواهند شد.
رویین تن، هزینه پلاک‌گذاری را برای دام‌های سبک به ازای هر راس حدود ۴۵۰۰ تومان و برای دام سنگین به ازای هر دام ۸۵۰۰ تومان اعلام کرد.
وی، ساماندهی حمل و نقل، قابلیت شناسایی و پی‌گیری دام، جلوگیری از قاچاق دام، برآورد تولید، دسترسی به آمار دام‌های موجود، کنترل بیماری ‌های دامی و امکان واکسیناسیون به موقع را از مزایای اجرای طرح پلاک‌کوبی دام عنوان کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از ۳٫۵ میلیون راس دام سبک و سیصد و پنجاه هزار راس دام سنگین، تصریح کرد: در مجموع استان کرمانشاه ۵ میلیون واحد دامی دارد که تاکنون ششصد هزار راس دام سبک استان پلاک‌گذاری شده‌اند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ آذر ۹۹
975 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0