خدمات مهندسی باید با مدیریت دانش هم راه باشد عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

خدمات مهندسی باید با مدیریت دانش هم راه باشد

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به این که فعالیت سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور نباید محدود به ارائه خدمات مهندسی باشد، بیان کرد: فعالیت این سازمان باید با مدیریت دانش هم راه باشد.

کد خبر: 960616003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ شهریور ۹۶ - ۷:۴۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی،عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به این که فعالیت سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور نباید محدود به ارائه خدمات مهندسی باشد، بیان کرد: فعالیت این سازمان باید با مدیریت دانش هم راه باشد.خدمات مهندسی باید با مدیریت دانش هم راه باشد

خدمات مهندسی باید با مدیریت دانش هم راه باشد

خدمات مهندسی باید با مدیریت دانش هم راه باشد

خدمات مهندسی باید با مدیریت  دانش هم راه باشد

طاهره نصر گفت: برای کیفی کردن خدمات مهندسی در حوزه صنعت ساختمان کشور، باید دانش فنی مهندسی را افزایش داد که در این راستا تعامل علمی با مراکز علمی و تحقیقاتی خیلی مهم استت.

نصر با ابراز تاسف از این که امروز نحوه آموزش مهندسین دچار بحران است، ادامه داد: طبق همین اساس، ارتقای دانش فنی و مهندسی، ارتباط با مراکز آموزشی داخلی و مراکز تحقیقات بین ‌المللی، نیاز اصلی دهه سوم فعالیت سازمان نظام مهندسی است که باید بطور جدی مد نظر قرار گیرد.
این مسیول سازمانی افزود: باید به مهندسین جوان آموخت مهندسی علاوه بر این که هنر است، بلكه تفكر درست اجرا كردن هم است. به بیان دیگر مهندسی ساخت و ساز باید آسایش را برای مخاطبان خود بهمراه داشته باشد.

وی با تاکید بر این که فعالیت این سازمان باید با مدیریت دانش همراه باشد گفت: فعالیت سازمانهای نظام مهندسی ساختمان در کل ایران نباید محدود به ارائه خدمات مهندسی باشد.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با انتقاد از این که در بسیاری از دانشكده ‌ها در امر آموزش بسیاری از دانشجویان، فقط مفاهیم تئوریک مد نظر قرار گرفته است عنوان کرد: فارغ التحصیلان این تفکر، همان افرادی هستند كه با ورود به حرفه مهندسی هم نا توان عمل می ‌كنند.
نصر هم چنین اظهار داشت: تحقیقات ارائه شده در سال ‌های اخیر در باب معماری و ساخت و ساز کشور حاکی از آنست که اغلب اندیشمندان این عرصه ضمن بیان ارزش‌ ها و ویژگی‌ های معماری و ساخت و ساز سنتی، بر هویت از دست رفته ساختمان‌ های امروزی تأسف خورده‌اند. این در حالیست که امروزه بالا رفتن سطح کیفیت ساخت و سازها مورد تأکید جدی فعالین و صاحب نظران این حوزه است.

خدمات مهندسی باید با مدیریت دانش هم راه باشد

عضو هیات علمی دانشگاه در عین حال با اعلام این که اجداد ما در ساخت و ساز، توجه به بستر، اقلیم و حتی عقاید و باورها را لزوم كار خود قرار داده بودند گفت: هرچند که ساختمان‌ سازی در آن زمان امری مقدس بوده، ولی امروز این مفهوم تغییر یافته استت.

نصر در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت لزوم گرداوری مقررات جدید برای فن آوری ‌های نوین خاطر نشان کرد: با سپری شدن نزدیک به ۳ دهه از گرداوری آیین ‌نامه دو هزار وهشتصد زلزله، هنوز در سطح كشور شاهد ساخت و سازهایی هستیم كه با وقوع زلزله ‌ای نه چندان بزرگ تخریب می گردد.
رییس گروه تخصصی معماری شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی توجه به آیین نامه ‌های به روز و نیز ورود تكنولوژی‌ های جدید ساخت و ساز را امری الزامی و مهم دانست و بیان کرد: توجه به چگونگی طراحی در بافتهای زلزله‌ خیز در دروس طراحی معماری برای رشته ‌های مهندسی معماری و شهر سازی هم اهمیت بسیاری دارد.

نصر یاد آور شد: هم چنین پرداختن به این مهم در بافت‌های شهری، روستایی و نیز در بافت‌های تاریخی و فرسوده امری قابل توجه است.

منبع :سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال آموزش الکترونیک در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ شهریور ۹۶
1171 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0