تاکید بر توجه بیش تر به HSE در صنعت ساختمان مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان

تاکید بر توجه بیش تر به HSE در صنعت ساختمان/ توسعه نباید به محیط زیست آسیب بزند

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نشان تعالی HSE همزمان با روز مهندس بیان کرد: تمام بخش‌ های تخصصی وزارت راه و شهرسازی با موضوع HSE ارتباط مستقیم دارند.

کد خبر: 970308008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ خرداد ۹۷ - ۳:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نشان تعالی HSE همزمان با روز مهندس بیان کرد: تمام بخش‌ های تخصصی وزارت راه و شهرسازی با موضوع HSE ارتباط مستقیم دارند.

تاکید بر توجه بیش تر به HSE در صنعت ساختمان

تاکید بر توجه بیش تر به HSE در صنعت ساختمان

تاکید بر توجه بیش تر به HSE در صنعت  ساختمان/ توسعه نباید به محیط زیست آسیب بزند

حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری دومین جشنواره نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط‌زیست خبر داد و افزود: دومین جشنواره نشان تعالی HSE به یاری خدا در پنجم اسفند نود و هفت همزمان با روز مهندس برگزار خواهد شد.
مانی فر به همکاری با سازمان نظام مهندسی برای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: در بحث نشان تعالی  HSE و هماهنگی برای توسعه هرچه بیش تر آن نشستی با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور داشتیم.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به تقدیر از پنج شرکت فعال در حوزه مهندسی به دلیل رعایت نسبی موازین HSE در جشنواره سال نود و شش، اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته ادارات کل را نیز ارزیابی می‌ کنیم بر مبنای معیارهایی که در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان به آن ‌ها دست یافته‌ایم و طبق همکاری آنها با ما برای تحقق اهداف کلان کشور از ادارات منتخب تقدیر بعمل خواهد آمد.
مانی فر تصریح کرد:  در باره سازمان‌ های نظام مهندسی، اگر شورای مرکزی تمایل داشته باشد، می ‌توانیم سال جاری علاوه بر ارزیابی ادارات کل، سازمان‌ های نظام مهندسی استانی را هم مورد ارزیابی قرار دهیم.

تاکید بر توجه بیش تر به HSE در صنعت ساختمان

وی در باره دلیل انتخاب روز مهندس برای برگزاری جشنواره نشان تعالی HSE نیز ادامه داد: روز مهندس یک بار در سال اتفاق می‌ افتد. بهتر است در این آیین علاوه بر ایجاد نشاط برای مهندسان و خانواده‌هایشان، یک اتفاق مهندسی نیز رخ دهد. کاری که در حوزه HSE شده این قابلیت را دارد که این روز به آن پرداخته شده و نتایج آن به جامعه مهندسی ارائه گردد.
ضرورت استقرار نظام HSE در سایر بخش ‌ها
مانی فر  به اهمیت گسترش HSE به سایر جنبه ‌های صنعت اشاره کرد و افزود: بعد از جشنواره سال گذشته سایر وزارت خانه ها با دبیرخانه اجرایی تماس گرفته تقاضای همکاری کردند. این همکاری در جشنواره امسال نمود خواهد داشت و بخش ‌های دیگری غیر از مهندسی ساختمان را نیز شامل میشود.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تصریح کرد: با برنامه‌ ریزی ‌های انجام شده در دبیرخانه اجرایی نشان تعالی HSE بخش ‌های صنعت و معدن، کشاورزی، دارویی، خدمات و … نیز در جشنواره سال جاری حضور خواهند داشت. هرچند مهم ‌ترین و بزرگ ترین رویداد این جشنواره مربوط به صنعت ساختمان است.
وی ادامه داد: ما اکنون معیارهایHSE در صنعت ساختمان را یافته و طبق آن ارزیابی را انجام می ‌دهیم و چنان چه سایر بخش‌ های وزارت خانه نیز تمایل داشته باشند، می ‌توان معیارهای ایمنی در آن بخش‌ ها را نیز مورد ارزیابی قرار داد.
وی با اشاره به لزوم حفظ محیط زیست در فرآیند توسعه افزود: توسعه نباید به محیط زیست آسیب بزند. در روند توسعه باید سرمایه ‌های ملی و انسانی و معنوی حفظ گردند. با برنامه ریزی برای استقرار نظام ‌HSE می‌ توان در این جهت حرکت کرد، چرا که یکی از محورهای مهم ارزیابی ‌ها محور مدیریت و دیگری محیط زیست است.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تاکید کرد: در برگزاری جشنواره های بعدی از حضور همه سازمان ‌ها و مراجع ذی ‌ربط از جمله سازمان حفاظت از محیط زیست حمایت می‌ کنیم و مشتاق هستیم که در برگزاری مشارکت جدی داشته باشند.
منبع : ترابر نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل مبحث ۱۵ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ خرداد ۹۷
901 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0