مسائل کرج را نمیتوان بدون توجه به مسائل منطقه ای آن حل کرد مظاهریان در نخستین نشست راهبردی اخلاق ‌حرفه ‌ای مهندسی بیان کرد:

تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ ای مهندسی

حامد مظاهریان، معاونت وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل دبیرخانه اخلاق حرفه ‌ای مهندسی در استان قم بعد از برگزرای اولین گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان، عنوان داشت: مهندسین عمل ‌کننده واقعی به اخلاق حرفه‌ ای مهندسی باشند.

کد خبر: 961010003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ دی ۹۶ - ۸:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،حامد مظاهریان، معاونت وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل دبیرخانه اخلاق حرفه ‌ای مهندسی در استان قم بعد از برگزرای اولین گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان، عنوان داشت: مهندسین عمل ‌کننده واقعی به اخلاق حرفه‌ ای مهندسی باشند.تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ ای مهندسی

تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ ای مهندسی

تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ ای مهندسی

تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ ای  مهندسی

بعد از برگزاری اولین گردهمایی ملی اخلاق مهندسی در صنعت‌ ساختمان، نخستین نشست راهبردی اخلاق‌ حرفه ‌ای مهندسی با حضور مظاهریان معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مدیرهای کل دفاتر توسعه مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان، مقومی ریاست سازمان نظام مهندسی استان قم، دیزانی از صاحب نظران عرصه مهندسی ساختمان کشور و استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، طائبی استادیار دانشگاه دلف هلند، اسدی ریاست اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان قم و کارشناسهای دفاتر حوزه معاونت مسکن و ساختمان بمنظور گرداوری برنامه‌ ها و راهبردهای ادامه فعالیت دبیرخانه دائمی، تشکیل گردید.
حامد مظاهریان معاونت مسکن و ساختمان در جلسه فوق، با اشاره به این مطلب که دبیرخانه دائمی اخلاق حرفه‌ ای مهندسی ساختمان بعد از برگزاری اولین گردهمایی ملی اخلاق‌ مهندسی در استان قم تشکیل گردیده است، ادامه داد: ۲ سال پیش که موضوع اخلاق حرفه‌ ای مهندسی طرح و بدنبال آن بحث تضاد منافع مطرح گردید، پیچیدگی ‌های فراوانی را بهمراه داشت و همین امر تا اسیتضاح وزیر راه و شهرسازی هم جلو رفت.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در این رابطه وزارت خانه عقب ‌نشینی نکرد و کار را به نحو مطلوبی جلو برد که در نهایت حاصل آن نظام‌ نامه اخلاق حرفه ‌ای مهندسی ساختمان است و مصوبه هیات دولت را نیز در این رابطه، گرفت.
هم چنین معاون مسکن و ساخنمان وزیر راه و شهرسازی، تشکیل دبیرخانه دائمی اخلاق حرفه‌ ای مهندسی را دارای اهمیت دانست و افزود: انتخاب استان قم برای بعهده گرفتن مسئولیت دبیرخانه‌ دائمی اخلاق‌ حرفه ‌ای مهندسی انتخابی مناسب بود.

تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ ای مهندسی/ دانشگاه مروج اخلاق حرفه ‌ای مهندسی کشور/ توجه جدی به لایحه اصلاح قانون نظام ‌مهندسی‌ ساختمان

وی ارائه پیشنهادات مختلف به دبیرخانه دائمی اخلاق حرفه ‌ای مهندسی و تهیه مدل برای ادامه فعالیت را از دستورکارهای آتی دبیرخانه عنوان کرد و گفت: ارائه پیشنهادات پژوهشی به دبیرخانه و فعال‌ کردن بخش پژوهش در آن باید در دستورکار جدی قرار بگیرد. در عین ‌حال، پرداختن به مباحث آموزشی هم دارای اهمیت است و باید تدابیری گرفته شود تا مدیران در سطوح مختلف مهندسی، نظام‌ نامه اخلاق حرفه ‌ای مهندسی را مطالعه کنند.
مظاهریان با بیان این که تا به حال در بحث آموزش مهندسی و اخلاق حرفه‌ ای، اقدامات مناسبی هم صورت گرفته بر تداوم و تقویت آن ها بار دیگر تاکید کرد و افزود: باید در بعد عملیاتی سعی کنیم تا همگام با پژوهش و آموزش، راهکارهایی را طراحی و برنامه ‌ریزی کنیم تا مهندسین در عمل بتوانند منصف به رعایت اخلاق حرفه ‌ای مهندسی باشند.

تاکید بر رعایت اخلاق حرفه‌ ای مهندسی

معاون وزیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بنظر میرسد در برگزاری دوره‌ های آموزشی باید با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مذاکره و مکاتبه لازم صورت بگیرد کد درسی برای نظام ‌نامه اخلاق حرفه ‌ای در نظر گرفت تا بتوانند در دستور کار دانشگاه قرار بگیرد و چگونگی آموزش مدیرها نیازمند تعریف است و نباید تنها به توصیه اخلاقی در این مورد بسنده کنیم.
مظاهریان با یادآوری این مطلب که در تکمیل منابع اخلاق حرفه ای مهندسی ، قدم ‌های بزرگی در کشور طی ۲ سال گذشته برداشته شده است خاطر نشان کرد: در گذشته منابع محدود بودند و اکنون از بعد تعداد منابع، خوشبختانه از محدودیت ‌ها عبور کرده‌ایم.
همچنین وی یاد آور شد : باید سعی کنیم تا از آموخته‌ ها و تجارب بین‌المللی در اخلاق حرفه ‌ای مهندسی بهره کافی را ببریم و فرآیندی مناسب برای تبادل اطلاعات و تجربیات آن در دستورکار قرار دهیم.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: معتقدم دانشگاه‌ ها باید به سمت استقلال مالی حرکت کنند. قاعدتا وزارت راه و شهرسازی باید متقاضی اجرای طرحهای پژوهشی مناسب باشد و این وزارت خانه مانند صنعت برای دانشگاه است .
وی، ترجمه کتب و متون تخصصی و برگزاری جلسه های تخصصی مهندسی را از دیگر برنامه‌ های پیش ‌روی دبیرخانه عنوان کرد و افزود: باید لایحه اصلاح قانون نظام ‌مهندسی ‌ساختمان مورد توجه جدی قرار گیرد و در دبیرخانه نیز به این موضوع پرداخته شود که پیشنهاد دولت برای اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان چیست؟
در خاتمه این مقام‌مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: باید گروه تخصصی اخلاق حرفه ‌ای مهندسی، بررسی‌ های همه ‌جانبه ‌ای را از اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان داشته باشد و نتایج را هم اعلام کند.

منبع : مسکن و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

اطلاعات عمومی تاسیسات برقی و الزامات آن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ دی ۹۶
936 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0