معاون اجرایی سازمان بورس در الکامپ قول داد:

سازمان نظام مهندسی کامپیوتر: حذف قوانین دست و پا گیر برای حمایت از فینتک‌ها

معاون سازمان بورس و اوراق بهادار از حذف قوانین دست و پا گیر برای فعالیت استارت آپ‌ها و فینتک‌ها در بازار بورس خبر داد.

کد خبر: 3302 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ آذر ۹۵ - ۷:۱۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، ،احمد عراقچی عضو هیات مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس اوراق بهادار در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با بیان اینکه حجم بزرگی از اقتصاد کشور از طریق بازار سرمایه تامین مالی می شود، گفت: بخش عمده ای از توسعه بازار سرمایه مرتبط با تکنولوژی های نوین است، بر این اساس ما در نقشه راه فناوری اطلاعات در بورس موضوع تسهیل دسترسی عامه افراد جامعه را به بازار با ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات پیگیری می کنیمحذف قوانین دست و پا گیر برای حمایت از فینتک‌ها

حذف قوانین دست و پا گیر برای حمایت از فینتک‌ها

حذف قوانین دست و پا گیر

حذف قوانین دست و پا گیر برای حمایت از فینتک‌ها

عراقچی با اشاره به اینکه رونمایی از بازار معاملات اختیار در روز یکشنبه هفته جاری به عنوان یکی از ابزارهای قوی و به روز فناوری اطلاعات در سازمان بورس از جمله برنامه های مدنظر است گفت: موضوع توسعه نرم افزار سامانه اصلی معاملات بورس از دیگر برنامه های مدنظر است که به دلیل برخی مشکلات فنی باعث بروز تاخیر در معاملات بورس شده است.

وی توضیح داد: حدود ۸ سال است که نرم افزار این سامانه به دلیل شرایط خاص فضای بین المللی به روز رسانی نشده است و ما در حال به روز رسانی این سامانه و نیز راه اندازی سامانه پشتیبان برای رفع ناپایداری این نرم افزار هستیم.

عراقچی اظهار داشت: با به روز رسانی سامانه معاملات بورس امیدواریم در نیمه اول سال آینده سامانه جدید و به روزی را راه اندازی کنیم و در این زمینه با اپراتورهای بین المللی وارد مذاکره شده ایم.

وی از پذیره نویسی استارت آپ ها برای حضور در صندوق جسورانه فرابورس ایران خبر داد و گفت: بخشی از برنامه های حمایتی سازمان بورس حمایت از بنگاه های زودبازده و شرکت های نوپا و استارت آپ هاست. در این زمینه تامین مالی در بازار سرمایه و عملیاتی کردن ایده ها در این بازارها را در دستور کار داریم.

حذف قوانین دست و پا گیر برای حمایت از فینتک‌ها

معاون اجرایی سازمان بورس اوراق بهادار یکی از بهترین اتفاقات سازمان بورس اوراق بهادار را برداشتن محدودیت های استفاده از ابزارهای معاملاتی به سمت کاربر عنوان کرد و گفت: در این زمینه استارت آپ ها می توانند با ارائه برنامه های توسعه ای خود و ایده های مدنظر بازار را در اختیار بگیرند.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام سازمان بورس کمک به توسعه استارت آپ ها به شکل حذف قوانین و مقررات و باز کردن فضا برای این شرکت های نوپاست. هم اکنون ما دسترسی به سامانه های آنلاین بورس را برای این شرکت ها باز کرده ایم و در کسب و کارها به این شرکت ها راهنمایی می دهیم.

عراقچی گفت: تابلوی بورس ایده و حمایت از شرکت های دانش بنیان در بازار بورس راه اندازی شده است و برای موضوع شتابدهندگی استارت آپ ها نیز اقداماتی انجام داده ایم.

معاون اجرایی سازمان بورس اوراق بهادار گفت: در این زمینه راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه های شهید بهشتی و شریف و تسهیل قوانین و مقررات برای فعالیت استارت آپ ها در حوزه بورس را پیگیری می کنیم.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی الکامپ تا روز ۲۸ آذر در محل دائمی نمایشگاه های تهران برپا است.

حذف قوانین دست و پا گیر برای حمایت از فینتک‌ها

منبع: روابط عمومی سازمان

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۵
1151 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0