رونمایی نمادین از شعبه اخذ رای الکترونیکی:

سازمان نظام مهندسی کامپیوتر: شعبه اخذ رای الکترونیکی در الکامپ رونمایی شد

وزارت کشور با رونمایی نمادین از شعبه اخذ رای الکترونیکی در سالن دولت الکترونیک، امکان ارزیابی شرکتهای حاضر در نمایشگاه الکامپ را فراهم کرد.

کد خبر: 3677 تاریخ انتشار: شنبه ۴ دی ۹۵ - ۱۱:۲۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، علیرضا براتی معاون مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور در این باره به ستاد خبری نمایشگاه الکامپ گفت: نسخه نهایی تجهیزات اخذ رای الکترونیکی به صورت نمادین در سالن دولت الکترونیک نمایشگاه الکامپ رونمایی شده است که برای آشنایی بازدیدکنندگان از فرایند اخذ رای الکترونیکی امکان ارزیابی شرکتهای حاضر در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.شعبه اخذ رای الکترونیکی در الکامپ رونمایی شد

شعبه اخذ رای الکترونیکی در الکامپ رونمایی شد

شعبه اخذ رای الکترونیکی

شعبه اخذ رای الکترونیکی در الکامپ رونمایی شد

 وی گفت: با تجهیزات نصب شده از سوی وزارت کشور، بازدیدکنندگان می توانند به جای انتخاب نام کاندیدا، اسامی شرکتها و سازمانهای موردنظر خود را وارد کده و علاوه بر شرکت در ارزیابی شرکتها، در قرعه کشی روزانه نیز شرکت کنند. وی گفت:اخذ رای الکترونیکی علاوه بر ویژگی سرعت، صحت و دقت در رای گیری و شمارش آرا را به همراه دارد و می تواند جایگزین انتخابات سنتی باشد.

به گفته وی با استفاده از این تجهیزات، رای گیری در شعب اخذ رای به صورت الکترونیکی انجام می شود و همچنین شمارش آرا نیز در کمترین مدت زمان ممکن به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ایراداتی که پیش از این شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک گرفته بود هم اکنون تمامی ایرادات تجهیزات اخذ رای الکترونیکی رفع شده و نسخه نهایی آماده ارائه به شورای نگهبان است. در این سیستم تمامی قانون انتخابات کشور رعایت شده و امکان اخذ رای در ترمینال های مجری و ناظر به صورت آنلاین و متصل به شبکه و در ترمینال صندوق اخذ رای به صورت لوکال و آفلاین در نظر گرفته شده است.

براتی با تاکید بر اینکه در این سیستم از انتخابات الکترونیکی کشور برزیل الگوبرداری شده است، اضافه کرد: در صورت تایید شورای نگهبان امکان اخذ رای از طریق این سیستم در ۵۰ هزار شعبه اخذ رای امکان پذیر خواهد شد.

وی گفت: در این سیستم الگوریتم رمز، امنیت و سیستم عامل به صورت بومی بوده و تمامی مکانیزم های امنیتی در آن لحاظ شده است.

شعبه اخذ رای الکترونیکی در الکامپ رونمایی شد

منبع: روابط عمومی سازمان

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ دی ۹۵
1354 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0