تحول اقتصادی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

تحول اقتصادی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در نخستین گردهمایی پژوهش و ثروت آفرینی درصنعت ساختمان که در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار گردید .

کد خبر: 960601002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ شهریور ۹۶ - ۷:۰۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در نخستین گردهمایی پژوهش و ثروت آفرینی درصنعت ساختمان که در محل سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین برگزار گردید .تحول اقتصادی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی

 

تحول اقتصادی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی

تحول اقتصادی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان

 تحول اقتصادی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان

عباس وثیق ‌نیا بیان کرد:  بیش از ۱۰ هزار نفر مهندس عضو این سازمان در استان قزوین بوده که از این ظرفیت می توان در تولید ثروت و تحول اقتصاد صنعت ساختمان بهره گیری کرد.

وثیق نیا ادامه داد:در این بخش  دویست حوزه بصورت مستقیم و سیصد حوزه بطور غیر مستقیم تاثیرگذار است و ۱۲٫۲ درصد اشتغال را به خود اختصاص و در کسب و کار و اشتغال در استان و کشور نقش تعیین کننده ای را ایفا میکند.

او افزود :با افزایش عمر مفید ساختمان ‌ها در هر سال شش هزار میلیارد تومان صرفه‌ جویی در کشور حاصل می‌ شود این ثروت عظیم کارشناسی می ‌تواند در صورت مدیریت منطقی و صحیح به تولید ثروت وتحول در اقتصاد صنعت ساختمان بدل شده ونقش ‌آفرینی کند.

به گفته وثیق نیا: باید با روش های نوین و استفاده از تکنولوژی روز بتوانیم هزینه های ساخت را کاهش  و بهره وری را بالا برده و با رعایت مقررات ملی ساختمان از هدر رفت انرژِی در ساختمان ها جلوگیری کنیم.

تحول اقتصادی با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی

وی عنوان کرد: اکنون عمر مفید ساختمانها در ایران سی سال و در جهان صد سال است و اگر بتوانیم کیفیت ساخت را بالا ببریم به ازای هر سال عمر مفید چهار هزار میلیارد تومان صرفه جویی برای کشور حاصل می گردد.

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ادامه داد: استفاده از شرکتهای دانش بنیان برای انتقال دانش فنی به حوزه های اجرایی به ویژه درساخت و سازها الزامی است و در این راستا با امضاء تفاهم نامه ای با پارک علم و فنآوری قزوین از این ظرفیت بهره جویی خواهیم کرد.

وثیق نیا تصریح کرد: در شیوه نگه داری از ساختمانها نیز مشکلاتی داریم که باید با روشهای نوین بتوانیم این نقیصه را در ساخت و سازهای جدید حل کنیم.

وی در نهایت یاد آور شد:به همین علت در حال حاضر تعدادخانه های موجود از نیاز بازار بیش تر است وهمین امر به رکود مسکن وافزایش تعداد واحد های مسکونی  خالی در کشور استان قزوین دامن زده است.

منبع :تین نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی برق طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ شهریور ۹۶
1186 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0