ابراهیمیان: مهم‌ترین دغدغه مهندسان نقشه بردار عدم نظارت بر قیمت گذاری است ابراهیمیان: مهم‌ترین دغدغه مهندسان نقشه بردار عدم نظارت بر قیمت گذاری است

ابراهیمیان: مهم‌ترین دغدغه مهندسان نقشه بردار عدم نظارت بر قیمت گذاری است

ابراهیمیان: مهم‌ترین دغدغه مهندسان نقشه بردار عدم نظارت بر قیمت گذاری است ، قطعا بدون انجام فرایند نقشه برداری امکان پیشرفت پروژه های بدون نقص وجود ندارد

کد خبر: 010614005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ شهریور ۰۱ - ۹:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ابراهیمیان: مهم‌ترین دغدغه مهندسان نقشه بردار عدم نظارت بر قیمت گذاری است ، قطعا بدون انجام فرایند نقشه برداری امکان پیشرفت پروژه های بدون نقص وجود ندارد

ابراهیمیان: مهم‌ترین دغدغه مهندسان نقشه بردار عدم نظارت بر قیمت گذاری است

ابراهیمیان: مهم‌ترین دغدغه مهندسان نقشه بردار عدم نظارت بر قیمت گذاری است
تعیین نقشه بردار در یک پروژه ساختمانی ضروری است
مهم‌ترین دغدغه مهندسان نقشه بردار عدم نظارت بر قیمت گذاری است
ابراهیمیان عضو شورای مرکزی و هیات مدیره نظام مهندسی مازندران بیان کرد: نقشه برداری جزو تنها رشته ای است که از اول ساخت یک ملک برای گرفتن پروانه تا پایان مرحله ساخت یک ساختمان نقشه بردار حضور دارد. در واقع بیشتر کار یک ملک از جمله پلاک ثبتی، عقب نشینی و تفکیک از مهم‌ترین وظایف یک نقشه بردار است که باید جدی گرفته شود. لذا بیشتر دعواهای ساختمانی عدم وجود نقشه بردار در هنگام ساخت پروژه ها است.
وی در مورد اهمیت نقشه برداری در نظام مهندسی بیان کرد: قطعا بدون انجام فرایند نقشه برداری امکان پیشرفت پروژه های بدون نقص وجود ندارد لذا تعیین نقشه بردار در یک پروژه ساختمانی نقش بی بدیل و ضروری است.
وی در مورد صلاحیتهای نقشه برداری در تمامی استان ها اجرا شده یا خیر نیز بیان کرد: در بعضی از استانها از جمله مازندران بطور کامل اجرا شده و در همین راستا کمیته ای تشکیل شده تا با بررسی و جمع بندی لازم بطور کامل در تمامی استانها اجرا خواهد شد ضمن اینکه یکی اولویتهای اصلی شورای مرکزی نیز است.
عضو شورای مرکزی و هیات مدیره نظام مهندسی مازندران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه توصیه شما به مهندسان نقشه بردار چیست، گفت: مهندسان نقشه بردار بیش از هر چیزی باید به وظایف خود آشنا باشند و در همه دوره های آموزشی حضور داشته باشند. نظارت میدانی را به معنای واقعی داشته باشند و از نقشه برداری نوین استفاده کنند.
وی در خاتمه در مورد مهم‌ترین دغدغه مهندسان نقشه برداری بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه های مهندسان نقشه برداری عدم نظارت بر قیمت گذاری و پایین بودن تعرفه قیمت گذاری در پروژه های نقشه برداری از سوی سازمان مرکزی است ضمن اینکه مشخص نبودن وظایف نقشه بردار با حوزه معماری از جمله نامشخص بودن مسئولیت پارکینک از مهم‌ترین دغدغه های نقشه برداران است.
منبع:‌ سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ شهریور ۰۱
335 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0