گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به یزد گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به یزد

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به یزد

کد خبر: 001007001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ دی ۰۰ - ۸:۳۹ ق.ظ
به گزارش پایگاهخبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به یزد ، بیان شد. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تازه ترین سفر استان خود به یزد رفت تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به یزد

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به یزد

از تعیین تکلیف استخدامی کارکنان تا درخواستی در مورد تعرفه‌ های خدمات مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تازه ترین سفر استان خود به یزد رفت تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد.

احمد خرم، با استقبال رئیس و هیات رئیسه سازمان وارد استان یزد شد تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا شود.

وی در سفر یکروزه خود ضمن دیدار و گفتگو با استاندار و معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری یزد، مدیرکل راه و شهرسازی این استان و هم چنین تعدادی از مهندسین پیشکسوت، در جلسه با هیات مدیره، بازرسان، رئیس شورای انتظامی، روسای کمیسیون ها و مدیران سازمان نظام مهندسی یزد حضور یافت.
و در ادامه از خانه مهندس استان یزد بازدید کرد و در پایان این سفر استانی به گفتگو با صدا و سیمای مرکز یزد پرداخت.
دیدار با استاندار یزد
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در دیدار با استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان بطور کامل آماده همکاری با مجموعه مدیریت استان است، گفت: با توجه به اینکه رئیس سازمان نظام مهندسی به عضویت رسمی شورای عالی مدیریت بحران در آمده، آماده همکاری با مسئولان استان یزد در زمینه‌ های امداد و نجات، بازسازی و اسکان موقت و دائم هستیم و پیشنهاد می‌ کنیم رئیس سازمان نظام مهندسی یزد هم عضو رسمی صاحب رای در ستاد مدیریت بحران استان گردد.
وی با اشاره به طرح رفاهی ساخت «خانه مهندس» در هر استان، تصریح کرد: به همین منظور به سه تا پنج هکتار زمین توریستی در یزد نیاز داریم تا کاربری های اقامتی، ورزشی، رفاهی، خدماتی، تجاری و… در آن سایت دیده شود و انگیزه‌ای برای سفر مهندسین به یزد و محرکی برای صنعت گردشگری استان باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته ۴ نفره تعیین تعرفه‌های خدمات مهندسی در استان یزد، تصریح کرد: با توجه به اینکه طی هشت سال گذشته تعرفه های خدمات مهندسی در کشور علی‌رغم تورم سالانه سی تا پنجاه درصدی تغییری قابل ملاحظه ای  نکرده است، امیدواریم این موضوع با همراهی معاونت عمرانی استاندار و شهردار یزد محقق شود و در مقابل هفت هزار مهندس استان آماده نقش آفرینی و اجرای ماموریت‌ های دستگاه های اجرایی هستند.
خرم با اشاره به اینکه الزامی شدن صدور شناسنامه فنی ملکی در استان، باعث اشتغالزایی وسیعی برای مهندسین بیکار خواهد شد، افزود: این اتفاق از سوی دیگر موجب درآمدزایی سازمان نظام مهندسی برای انجام مأموریتهایی خواهد شد که اکنون به علت ناتوانی مالی سازمان کم تر از پنج درصد آن انجام می‌شود.
خرم افزود: اجرای دقیق مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان می تواند تا ۵۰ درصد اشتغال مهندسین کشور را برطرف کند. بر همین اساس، استان یزد می‌تواند بعنوان پایلوت اجرای این مبحث در کشور معرفی گردد.
خرم در خاتمه گفت: مسائل طبیعی و تغییر اقلیم علت اصلی معضل بی آبی استان‌ های مرکزی نیست سوء مدیریت و برنامه‌ریزی‌های نابخردانه در دهه های اخیر دلیل اصلی وضعیت فعلی منابع آبی کشور بوده است.
در ادامه این دیدار استاندار یزد بیان کرد: استان یزد دارای هفت هزار نفری از مهندسان تحصیلکرده از مراکز علمی معتبر کشور است که این مهم ظرفیت بزرگی را برای استان به وجود آورده است.
مهران فاطمی دستور مساعدت و همکاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری را با سازمان نظام مهندسی ساختمان به منظور ساخت «خانه مهندس» در یزد صادر کرد.
فاطمی درباره افزایش تعرفه های خدمات مهندسی در استان توضیح داد: به علت اینکه این تعرفه ها طی چندین سال تغيير چنداني نكرده است، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به همراه مدیران سازمان نظام مهندسی، موضوع را بررسی و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
 وی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن ظرفیت بالایی برای اشتغال مهندسین ساختمان خواهد بود، ادامه داد: در استان یزد پنجاه و سه هزار واحد مسکونی ثبت نام صورت گرفته ساخته خواهد شد که فرصت بسیار خوبی برای اشتغال فارغ التحصیلان رشته مهندسی است.
لزوم توجه به امنیت شغلی و تعیین تکلیف استخدامی کارکنان سازمان 
در ادامه این سفر استانی، احمد خرم در دیدار با هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به ارجحیت منافع مردم نسبت به منافع شخصی، حزبی، جناحی و گروهی گفت: هر کدام از این‌ ها که با منافع مردم تعارض داشته باشد باطل است بنابراین باید تلاش کنیم تا رنج مردم را کم کنیم.
خرم با اشاره به اینکه معضل کم آبی در کشور مربوط به طرح‌های نسنجیده و سوء مدیریتهای گوناگون در کشور است، گفت: بخش دیگر جنگ آب در مرکز کشور مربوط به دستور مجوز برداشت آب و در نظر نگرفتن بودجه‌ برای ساماندهی برداشت از سفره های زیرزمینی است.
وی در ادامه از رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان یزد خواست تا پیش از هر اقدامی به وضعیت معیشتی و رفاهی کارکنان سازمان رسیدگی بیشتری کنند و در این راستا، هر کمکی که از طرف سازمان نظام مهندسی کشور نیاز باشد، دریغ نخواهیم کرد.
خرم با بیان اینکه مسئله امنیت شغلی و تعیین تکلیف استخدامی نیروهای سازمان نظام مهندسی موضوع خیلی مهمی است، گفت: در جامعه ای که نرخ بیکاری آن بالای هفده درصد و در جامعه مهندسین نیز بالای ۵۰ درصد است، باید به امنیت شغلی کارکنان توجه زیادی کرد.
وی گفت: باید حقوق کافی برای اعضای هیئت مدیره و کارکنان سازمان بر اساس دستورالعمل های قانونی در نظر گرفته شود و در صورت لزوم عدم فعالیت اعضای هیئت مدیره باید به آنها حقوق به منظور جبران حق محرومیت از پروانه اشتغال پرداخت گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  با اشاره به احداث خانه مهندس در یزد، خاطرنشان کرد: لازم است همانند خانه های معلم در سراسر کشور که معلمین از آن رضایت کامل دارند، خانه مهندسی در خور مهندسین ساخته شود که هم از نظر امکانات و هم از نظر قیمت مناسب باشد.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان، توضیح داد: آمادگی داریم تا با برگزاری جلسات توجیهی برای مسئولین این اقدام در استان و همچنین در اختیار قراردادن فرم های لازم به آنها فرایند اجرای این مبحث را که سبب اشتغال‌زایی جدی برای مهندسین و درآمدزایی برای سازمان خواهد شد، تسهیل کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درباره مشکلات مربوط به بیمه مهندسین نیز بیان کرد: کلیات قانون تامین اجتماعی که طبق آن هفت درصد حق بیمه شده و بیست و سه درصد حق کارفرماست، به تصویب مجلس رسیده و جزئیات آن را هم نیز با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی هستیم تا به تصویب برسد. درباره مالیات بیمه خویش فرما هم در حال رایزنی با روسای جدید سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی هستیم.
خرم ادامه داد: در موضوع بیمه تضمین کیفیت و مسئولیت نسبت به خریداری یک شرکت بیمه با سهامداری استانها اقدام کرده ایم که این شرکت کارگزاری درآمد خیلی خوبی را برای سازمان نظام مهندسی استان‌ ها ایجاد می کند.
وی با اظهار تاسف از اینکه با توجه به پیش نویس جدید طرح اصلاح قانون فعلی، دیگر نمی توان نظام مهندسی را یک نهاد مدنی نامید، اظهار کرد: با تصویب این قانون، میزان دخالت حاکمیت در کار مهندسین از بیست درصد به بالای هشتاد درصد خواهد رسید که امیدواریم این مشکل نیز مرتفع گردد.
دولت برای آموزش‌های مهارتی مهندسین ردیف بودجه درنظر بگیرد
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  با بیان اینکه دولت برای آموزش های مهارتی سازمان نظام مهندسی بودجه سراسری در نظر گرفته است، ادامه داد: برای جذب این بودجه باید با اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی ارتباط بگیریم و پیشنهادات لازم را ارائه دهیم، چراکه متاسفانه سازمان نظام مهندسی تاکنون از بودجه هزار میلیارد تومانی آموزشهای‌ مهارتی غفلت کرده است.
خرم تصریح کرد: عمده آموزش‌های مهارتی باید بر مبنای پذیرش مهندسین در کارگاه‌های ساختمانی توسط مشاوران و پیمانکاران قرار بگیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خاتمه افزود: برای کار گسترده و جدی در زمینه آموزشهای مهارتی باید از شرکت های عضو تشکل های صنفی و تخصصی استفاده کرد و این موضوعی است که مهندسین را با کار عملی و زوایای پنهان کار آشنا خواهد کرد اما متاسفانه تا به حال از آن غفلت شده است.
در این سفر استانی، غلامحسين عسكرى رييس اداره نظارت و ارزيابى عملكرد استان ها و كميل صرامى مدير روابط عمومى سازمان نظام مهندسى ساختمان  رييس شوراى مركزى را همراهی کردند.
برای مشاهده گزارش تصویری سفر استانی مهندس خرم به یزد به لینک ذیل مراجعه کنید:
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۰۰
614 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0