گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان جنوبی گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان جنوبی

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان جنوبی

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان جنوبی ، صادر شد. احمد خرم از بازنگری کمیسیون ماده ۱۰۰ پس از ۴۳ سال خبر داد

کد خبر: 001110011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ بهمن ۰۰ - ۸:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان جنوبی ، صادر شد. احمد خرم از بازنگری کمیسیون ماده ۱۰۰ پس از ۴۳ سال خبر داد

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان جنوبی

گزارش مشروح سفر استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان به خراسان جنوبی
احمد خرم از بازنگری کمیسیون ماده ۱۰۰ پس از ۴۳ سال خبر داد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تازه ترین سفر استانی خود به خراسان جنوبی رفت تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد.
احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با استقبال رئیس و هیات رئیسه سازمان وارد خراسان جنوبی شد تا از نزدیک با مشکلات و مطالبات مهندسان این استان آشنا گردد.
احمد خرم در این سفر استانی ضمن دیدار و گفتگو با استاندار و معاون استاندار و همچنین تعدادی از مهندسین پیشکسوت، در جلسه با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی حضور یافت و سپس به مراسم تجلیل و قدردانی از زحمات اعضای هشتمین دوره هیات‌مدیره‌ و بازرسان سازمان رفت.
وی هم‌چنین در پایان این سفر استانی به گفتگو با رسانه های استان جنوبی پرداخت.
دیدار با استاندار خراسان جنوبی
در این سفر استانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و استاندار خراسان جنوبی دیدار و درباره مسایل مختلف گفتگو کردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در این دیدار با اشاره به اینکه خراسان جنوبی ۲ هزار و نهصد مهندس ساختمان دارد که از این تعداد هزار و پانصد نفر پروانه اشتغال دارند، از آمادگی این مجموعه برای همراهی با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، بر صنعتی سازی در طرح نهضت ملی مسکن در استان تأکید کرد و افزود: خراسان جنوبی می تواند بعنوان نخستین استانی باشد که صنعتی سازی مسکن را در طرح نهضت ملی آغاز می کند.
وی گفت: نظام مهندسی می تواند به عنوان مجری و کارگزار، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را بعهده بگیرد و کار را با بهترین کیفیت و مهندسی روز پیش ببرد.
هم‌چنین قناعت، استاندار خراسان جنوبی در این دیدار بر توجه به صنعتی سازی مسکن بعنوان کاری جدید در استان تأکید کرد و افزود: نظام مهندسی ساختمان و معاونت امور عمرانی استانداری باید موضوع صنعتی سازی مسکن را ویژه ببینند.
قناعت گفت: صنعتی سازی مسکن، کاری جدید و نو در حوزه ساختمان سازی است که باید در استان نیز جدی گرفته شود.
وی در ادامه با اشاره به رابطه عمیق و وسیع نظام مهندسی با معاونت امور عمرانی استانداری، این ارتباط را فرصتی برای استفاده از توان دو حوزه برای پیشرفت استان خواند.
استاندار خراسان جنوبی با عنوان اینکه طبق برنامه دولت قرار است چهل هزار واحد مسکونی – سالانه ده هزار واحد- در استان ساخته شود، افزود: این طرح نهضت ملی مسکن، فرصت مناسبی برای استفاده عمیق تر از توان تخصصی نظام مهندسی است و این کار می تواند باعث پویایی این مجموعه شود.
قناعت با تأکید بر نگاه ویژه معاونت امور عمرانی استانداری به سازمان نظام مهندسی ساختمان، متذکر گردید: همین طرح نهضت ملی مسکن، بهترین فرصت برای عملیاتی کردن صنعتی سازی ساختمانها در استان است.
در ادامه این دیدار سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی در طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان مطالبه استان مطرح کرد.
عباس زاده گفت: در طول ۴ سال و در قالب طرح نهضت ملی مسکن چهل هزار واحد مسکونی در استان ساخته میشود که از این تعداد بیست و دو هزار واحد در شهرها و هجده هزار واحد در روستاها ساخته خواهد شد.
به گفته وی، از موضوعاتی که در این باره، مورد تأکید و توجه قرار خواهد داشت، موضوع صنعتی سازی مسکن است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری متذکر گردید: استان این آمادگی را دارد که با کمک سازمان نظام مهندسی، موضوع صنعتی سازی ساختمان را در طرح نهضت ملی مسکن عملیاتی نماید و به الگو و نمونه ای در کشور تبدیل گردد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: مقاوم سازی، کاهش هزینه تمام شده و کوتاه تر شدن زمان احداث از مزایای صنعتی سازی ساختمان است که باید فرهنگ سازی گردد.
عباس زاده با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن، فرصت مناسبی برای استفاده از توان مهندسین استان در صنعتی سازی مسکن و فرهنگ سازی این امر است، اظهار داشت: در این زمینه باید با همت سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی، حداقل یک سوم ظرفیت نظام مهندسی برای صنعتی سازی مسکن در استان به کارگیری گردد.
وی، نظام مهندسی را از سازمان های تخصصی و توانمند کشور برشمرد و گفت: از مهم‌ترین وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان، توجه و تأکید بر ساخت و سازهای قانونمند و درست در قالب مقررات ملی ساختمان است.

وی ادامه داد: رعایت ضوابط حاکم بر مقررات ملی مسکن و شهرسازی، در مقایسه با سایر استان ها، در خراسان جنوبی بهتر رعایت شده است.
نشست با هیات مدیره سازمان و تجلیل از هیات مدیره سابق
در ادامه این سفر استانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان دیدار و گفتگو کرد و در مورد هدایت سازمان طبق رسالت مشخص شده سخن گفت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در جلسه با حضور اعضای هیات مدیره سازمان استان خراسان جنوبی گفت: از اینکه در عرصه انتخابات شرکت کردید، تشکر می کنم.وی خطاب به آنان تصریح کرد: تلاش کنید انسجام و اتحادی که در هیات مدیره حاکم است، حفظ گردد.
خرم در مورد طرح اصلاح قانون در مجلس افزود: اصلاح قانون را جدی بگیرید.
خرم در ادامه با بیان جمله ای از امام علی (ع) ادامه داد: شما یک حیات فردی و یک حیات اجتماعی دارید. برهمین اساس، با عدم فعالیت حرفه ای، زندگی اجتماعیتان را از دست ندهید. مهندس خرم سپس گفت خوشحال هستیم خداوند متعال توفیق خدمت به جامعه مهندسی را در بزرگترین نهاد مدنی نصیبمان کرده است و تلاش می کنیم رسالت اجتماعیمان را انجام دهیم.
وی گفت: با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در سازمان های نظام مهندسی، وضعیت معیشت پرسنل ساماندهی میشود، ضمن اینکه ما میخواهیم معیشت پرسنل و هیات مدیره سازمان دچار مشکل نگردد.
در ادامه عباسی رییس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان در این نشست گزارشی از مهم ترین اقدامات سازمان را ارائه کرد و افزود: سازمان در بحث ترویج مقررات ملی موفق عمل کرده است.
هم چنین عامری رییس سازمان نظام مهندس ساختمان استانداران جنوبی در این نشست ضمن خیرمقدم به مهندس خرم و هیات همراه، با تشریح مسائل و موارد استان به بیان مهمترین مسایل استان پرداخت.
در ادامه این نشست اعضا، نقطه نظراتشان را درباره موضوعات مختلف بیان کردند.
تقدیر از مهندسان پیشکسوت
خرم در سفر به شهر بیرجند ، با حضور در منزل پیشکسوتان جامعه مهندسی استان از فعالیت آنان در سازمان نظام مهندسی ساختمان قدردانی کرد.
برهمین اساس، احمد خرم با حضور در منزل اعضای پیشکسوت سازمان، مهندسان حسن هوشمندی، غلامرضا توکلی، از زحمات این بزرگواران تشکر و قدردانی کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، ارتقا و تعالی سازمان نظام مهندسی ساختمان در گرو همت و پشتکار دلسوزانه پیشکسوتان دانست و جایگاه همسران ایشان را در رسیدن به این مهم بسیار ویژه بیان کرد. مهندس خرم همچنین بر حمایت سازمان از اعضای پیشکسوت تاکید کرد.
عدم هماهنگی دستگاه‌ های دولتی با نظام مهندسی
در ادامه این سفر استانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در جمع اصحاب رسانه خراسان جنوبی حضور یافت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، در این نشست خبری از سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان موسسه‌ غیر دولتی و غیرانتفاعی و بزرگترین سمن کشور و قاره آسیا یاد کرد و افزود: حدود ششصد هزار مهندس در حوزه عمران و شهرسازی، عضو این سازمان هستند.

خرم ادامه داد: جلب مشارکت حرفه‌ای در اجرای طرح‌های توسعه‌ای کشور، سازماندهی و نظارت بر ساخت و سازهای شهری، آموزش‌ های مهارتی منطبق بر مسائل فنی‌ و اجرائی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهم ترین اهداف سازمانی این موسسه است.
خرم گفت: ناهماهنگی دستگاه های دولتی، عدم وجود زیرساخت‌ های قانونی و عدم حضور مجریان ذی‌صلاح در اجرای طرح‌ های عمرانی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی سازمان نظام‌مهندسی است.
وی خواستار هماهنگی وزارت و شهرسازی و شهرداری‌ها با این نهاد غیر دولتی و غیر انتفاعی شد و افزود: رعایت مقررات ملی ساختمان در راستای ایجاد امنیت و آسایش مردم باید در دستور متولیان کار باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در سال ۵۸ عمر مفید ساختمان در ایران ۳۰ سال بود که در حال حاضر این میزان به ۲۵ سال تقلیل یافته است.
خرم بر توانمندسازی بخش خصوصی در حوزه عمرانی و ساختمانی کشور تاکید و بیان کرد: نه ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم‌ و نه در راستای آشنایی‌ مردم با حقوق شهروندی و مطالبه‌کری دوره‌‌های آموزشی و ترویجی لازم را برگزار کرده‌ایم.
خرم، هم چنین از عملکرد تعاونی‌های مسکن انتقاد کرد و افزود: بنیاد مسکن به عنوان کارگزار با بهره‌گیری از افراد متخصص در ساخت‌وسازهای روستایی موفق عمل کرده است که می‌تواند الگو باشد.
وی از بازنگری کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها پس از چهل و سه سال خبر داد و افزود: طرح بازنگری این ماده در کمیسیون دولت تصویب و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
خرم از استانداردسازی و زیباسازی معابر و بلوک‌گذاری بلوارهای شهر بیرجند اظهار رضایت‌مندی کرد و خواستار راه‌اندازی کمیته تخصصی بومی‌سازی مسکن متناسب با فرهنگ مردم و کویری بودن منطقه در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان‌جنوبی شد.
در این سفر استانی، طاهر کیافر عضو هیات رییسه، سیف الله علی نیا امین مالی، سیدرضا سرافرازی عضو شورای مرکزی و کمیل صرامی مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان از همراهان خرم بودند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ بهمن ۰۰
1091 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0