واریز وجه اولیه طرح ملی مسکن از سوی صد و پنجاه هزار متقاضی واریز وجه اولیه طرح ملی مسکن از سوی صد و پنجاه هزار متقاضی

واریز وجه اولیه طرح ملی مسکن از سوی صد و پنجاه هزار متقاضی

واریز وجه اولیه طرح ملی مسکن از سوی صد و پنجاه هزار متقاضی ، صورت گرفت. مشارکت چهار هزار میلیارد تومانی از سوی متقاضیان مسکن اقدام ملی انجام گردید

کد خبر: 990907011 تاریخ انتشار: جمعه ۷ آذر ۹۹ - ۸:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، واریز وجه اولیه طرح ملی مسکن از سوی صد و پنجاه هزار متقاضی ، صورت گرفت. مشارکت چهار هزار میلیارد تومانی از سوی متقاضیان مسکن اقدام ملی انجام گردید

واریز وجه اولیه طرح ملی مسکن از سوی صد و پنجاه هزار متقاضی

واریز وجه اولیه طرح ملی مسکن از سوی صد و پنجاه هزار متقاضی
مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد:
واریز وجه اولیه طرح ملی مسکن از سوی صد و پنجاه هزار متقاضی/مشارکت چهار هزار میلیارد تومانی از سوی متقاضیان مسکن اقدام ملی
محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن روند مشارکت متقاضیان را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تشریح کرد و از واریز اولیه وجه طرح اقدام ملی از سوی صد و پنجاه هزار متقاضی این نوع از مسکن خبر داد.
محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه شکل و میزان حمایت مالی-اعتباری بانک از پروژه‌های مسکن‌سازی در طرح اقدام ملی حکایت از اقدامات دو سویه توسط شعب بانک مسکن سراسر کشور برای تامین مسکن اقشار هدف دولت دارد، بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن تا پایان ماه آبان، صد و پنجاه و هشت هزار و دویست و نود و شش نفر از متقاضیان واجد شرایط این طرح در سراسر کشور، در بانک مسکن اقدام به افتتاح حساب کردند. از این تعداد بیش از صد هزار نفر تا کنون بخشهایی یا همه قسمت اول آورده نقدی تعیین شده از سوی وزارت راه و شهرسازی را به حساب خود واریز کرده‌اند.
وی ادامه داد: مجموع پرداختی آورده نقدی پیش خریداران واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن از مشارکت چهار هزار میلیارد تومانی متقاضیان حکایت دارد. از مجموع افرادی که در بانک مسکن بعنوان متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی، افتتاح حساب انجام داده اند، نزدیک به ده هزار نفر، ساکن تهران هستند و در پروژه‌های استان تهران، ثبت‌نام انجام داده‌اند.
مدیرعامل بانک مسکن، افزود: طبق ضوابط به تصویب رسیده در وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان مسکن ارزان در طرح اقدام ملی بعد از آنکه توسط ادارات راه و شهرسازی در استان‌ ها، از بابت واجد شرایط بودن پالایش می‌ شوند و به آنها اعلام می‌ گردد که شرایط لازم برای ورود به طرح را دارند، لازم است در مرحله بعد، این افراد در یکی از شعب بانک مسکن در شهر محل سکونت خود نسبت به افتتاح حساب برای پرداخت سهم شان در طرح، اقدام کنند.
شایان، در مورد روند پیشرفت تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن گفت: میانگین پرداخت آورده نقدی در مرحله اول از سوی متقاضیان واجد شرایط حدود چهل میلیون تومان است. هرچند هنوز بیش از پنجاه و پنج هزار نفر از افرادی که افتتاح حساب کرده‌اند هنوز واریزی نداشته‌اند که البته این متقاضیان نیز براساس ضوابط دولت لازم است در مهلت زمانی تعیین شده و اعلام شده به آنها، مشارکت مالی خود را با طرح اقدام ملی شروع کنند تا پروژه‌های مسکن‌سازی سر موقع و بدون تاخیر، پیشرفت کند و واحدها تحویل افراد شود.
وی، به پایگاه خبری بانک مسکن، تصریح کرد: بیش از پنجاه هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، بیش از چهل میلیون تومان در قالب آورده نقدی به حساب خود واریز کرده‌اند و نزدیک به صد هزار نفر نیز بیش از سی میلیون تومان مشارکت داشته‌اند. آورده نقدی پیش خریداران در طرح اقدام ملی مسکن، متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن‌سازی از طرف سازنده‌ها، به پروژه‌ها تزریق می ‌گردد. البته بخشی از هزینه ساخت واحدهای مسکونی نیز توسط بانک مسکن به شکل تسهیلات بدون سپرده، تامین و پوشش داده می ‌شود.
لازم به ذکر است، تعهد بانک مسکن در حمایت و تامین مالی از پروژه‌های طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، پرداخت صد و چهل هزار فقره تسهیلات ساخت است. این تسهیلات بدون نیاز به سپرده‌گذاری، در اسرع وقت از محل منابع داخلی بانک مسکن به سازنده‌ها پرداخت می ‌شود.
بانک مسکن نه تنها تسهیلات ساخت پرداخت می ‌کند که مدیریت جذب و تخصیص آورده نقدی پیش خریداران را نیز برعهده دارد.
بر این اساس، تا کنون دویست و سی و یک پروژه به ظرفیت ۲۳۰۰ واحد مسکونی از طرف وزارت راه و شهرسازی به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است که از این تعداد، ‌پنجاه و ‌نه پروژه در حال تشکیل پرونده و تکمیل مدارک مورد نیاز برای دریافت تسهیلات ساخت از سوی سازندگان است. همچنین قرارداد پرداخت تسهیلات با سازندگان هفده پروژه مسکن ملی به ظرفیت دو هزار و چهارصد و پنجاه و ‌نه واحد مسکونی منعقد شده است.
منبع: وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۹۹
437 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0