ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افشارگری نمود

ممانعت بعضی مسئولین از ورود مهندسین به تاسیسات ساختمان/پنج برابر دنیا انرژی مصرف میکنیم

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه برخی مسئولین از ورود مهندسین تاسیسات به ساخت و سازها جلوگیری میکنند، بیانکرد:‌ در بخش انرژی وضعیت ما اسفبار بوده و پنج برابر میانگین جهانی مصرف میکنیم.

کد خبر: 960503015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مرداد ۹۶ - ۲:۵۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان  اینکه برخی مسئولین از ورود مهندسین تاسیسات به ساخت و سازها جلوگیری میکنند، بیانکرد:‌ در بخش انرژی وضعیت ما اسفبار بوده و پنج برابر میانگین جهانی مصرف میکنیم.ممانعت بعضی مسئولین از ورود مهندسین به تاسیسات ساختمان

 

ممانعت بعضی مسئولین از ورود مهندسین به تاسیسات ساختمان

ممانعت بعضی مسئولین از ورود مهندسین به تاسیسات ساختمان

ممانعت بعضی مسئولین از ورود مهندسین به تاسیسات ساختمان

حسن قربان خانی در همایش ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازها، عنوان کرد: در صد سال اخیر جمعیت ایران هشت برابر شده و منابع آبی به کم تر از یک هشتم رسیده است. از این رو وضعیت ما در مصرف آب خیلی خیلی بحرانی است.

قربانخانی با اشاره به اینکه مصرف آب بیش تر در بخش کشاورزی است، عنوان کرد: در بخش انرژی وضعیت ما اسفبار بوده و پنج برابر میانگین جهانی مصرف میکنیم.

رییس سازماننظام مهندسی استان تهران با اعلاک اینکه چهل درصد منابع انرژی کشور در بخش ساختمانهای مسکونی و تجاری مصرف میشود،‌ ادامه داد:‌ ساختمانها را برای یک دوره پریود پنجاه ساله میسازیم ولی در بخش تاسیسات مکانیکی و برقی از همان روز اول با آن ها سر و کار داریم. جای تاسف است که در تهران شصتوهشت درصد ساختمانهای زیر هزار و پانصد متر وجود دارد که از در آن ها از خدمات مهندسین برق و تاسیسات استفاده نمیشود.

قربانخانی با انتقاد از کسانی که از ورود مهندسین تاسیسات به ساخت و سازها ممانعت میکنند، افزود: متولیان امر این لزوم را درک نمیکنند،‌چه کسی چنین اجازه‌ای را داده است. مطمئنم این افراد در درگاه الهی پاسخ گو نخواهند بود.

وی با بیان اینکه هنوز بحث در این است که ساختمانها را باید مهندسین بسازند یا افراد دیگر،‌ اظهار کرد :‌قانون گذار گفته ورود افراد بدون صلاحیت در ساخت و سازها جرم است، پس چرا برخی به بهانه‌های واهی از ورود مهندسین به این بخش جلوگیری میکنند.

وی تاکید کرد: میخواهیم مردم را با حقوق خودشان آشنا کنیم، مگر میشود کسی ماحصل زندگی خود را برای خرید بگذارد ولی سازنده هیچ تضمینی به وی ندهد.

او با اشاره عضویت چهارصد هزار نفر سازمانهای نظام مهندسی، بیانکرد: در ایران عمر ساختمانها سی سال است  ولی در کشورهای دیگر نود سال یعنی سه برابر ماست. به ازای هر سال افزایش عمر ساختمانها در کشور چهارهزار میلیارد تومان صرفه جویی حاصل میشود.

منبع: تسنیم

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۹۶
977 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0