داود دانشگر: سامانه عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی می گردد داود دانشگر: سامانه عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی می گردد

داود دانشگر: سامانه عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی می گردد

داود دانشگر: سامانه عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی می گردد ، هدف ما سالم سازی ساختار مهندسی و افزایش شفافیت و عدالت ساختاری است

کد خبر: 020417004 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ تیر ۰۲ - ۶:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، داود دانشگر: سامانه عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی می گردد ، هدف ما سالم سازی ساختار مهندسی و افزایش شفافیت و عدالت ساختاری است

داود دانشگر: سامانه عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی می گردد

داود دانشگر: سامانه عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی می گردد
حداکثر تا دو هفته آینده؛
سامانه عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان راه اندازی می گردد
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از راه اندازی سامانه عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان حداکثر تا دو هفته آینده خبر داد و افزود: از این زمان به بعد تمامی عضویت‌ها از طریق این سامانه که مدیریت آن به دست شورای مرکزی است، انجام می‌گیرد.
داود دانشگر، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی ۴ شنبه، ۱۴ تیرماه در بیست‌وششمین اجلاس هیات عمومی نظام‌ مهندسی ساختمان کشور در تبریز، با اشاره به بازنگری و تغییر ساختارهای بخشنامه‌های مهندسی، گفت: دستورالعمل‌ های جدید در مورد موضوع نظارت نیز طی روزهای آینده ابلاغ می‌ گردد.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که هدف ما سالم سازی ساختار مهندسی و افزایش شفافیت و عدالت ساختاری است، گفت: ایجاد سامانه یک‌پارچه خدمات مهندسی کشور در دستورکار قرار داشته و مقدمات راه اندازی آن آغاز شده است. اولویت اول ما مربوط به ساختار سامانه عضویت، شورای انتظامی و آموزش و ارجاع کار بطور همزمان است.
وی با اشاره به مشکل عدم تجمیع اطلاعات مهندسی در عرصه‌های مختلف، گفت: یکی از ضعف‌ های نظام مهندسی، نبود اطلاعات جامع در خصوص مهندسان بوده که راه اندازی این سامانه به برطرف کردن آن کمک می‌کند.
وی، هم‌چنین از پی‌گیری وزارت‌خانه برای راه اندازی سامانه جامع مهندسی کشوری خبر داد و نسبت به تجمع تعدادی از مهندسان برای افزایش تعرفه مهندسان انتقاد کرد.
به گفته دانشگر، باید حرفه مهندسی را از ساختار رقابت و حق الزحمه خارج کرد و به سمت کیفیت و ارتقای جایگاه مهندسی در کشور رفت. تجمعاتی که برای افزایش درصد حرفه‌ای انجام می‌گیرد، برای حرفه‎‌ای چون مهندسی جالب نیست. طبق پیگیری‌ها، شورای قیمت گذاری راه اندازی شده است.
دانشگر با اشاره به بررسی بیش از چهارصد پرونده توسط شورای انتظامی نظام مهندسی طی ۱.۵ ماه گذشته، ادامه داد: این پرونده‌ها باید هوشمندسازی شوند ضمن این‌که این آمار که اغلب مربوط به اختلاف طرفیت است، زیبنده جامعه مهندسی نیست. نباید حیثیت مهندسی زیر این شکایات و اختلاف‌ها زیر سوال برود.
وی با اشاره به مشکلات حوزه صدور خدمات مهندسی، گفت: به تازگی تفاهم نامه‌ای با یکی از کشورهای آسیایی منعقد کردیم که البته صرفا در حوزه آموزشی بوده و اکنون متاسفانه مجری توانمندی که بتواند در سایر کشورها حرفی برای گفتن داشته باشد در داخل کشورمان نداریم در حالی که توان دست‌یابی به این موضوع را داریم.
وی هم‌چنین بر لزوم همکاری سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان‌ها، تصریح کرد: بخشی از قانون جوانی جمعیت هم متوجه سازمان‌های نظام مهندسی است و باوجود ابلاغ این موضوع به استان‌ها، برخی از استان‌ها، این وظیفه را انجام نمی‌دهند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۰۲
386 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0