پس‌ لرزه‌های برگزاری بیستمین همایش عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

انتقادی بر بیستمین همایش هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی

آیا واقعا این توان و اراده در هیئت مدیره‌ها وجود دارد که از این همایش با هزینه‌های میلیاردی برای هویت سازمانی و حفظ سرمایه اجتماعی سازمان خود بهره برند، یا صرفا بمحلی برای لابی انتخابات شورای مرکزی و ... سفر تابستانی و اردوی تفریحی تبدیل گردیده است؟

کد خبر: 960424003 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ تیر ۹۶ - ۸:۵۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،آیا واقعا این توان و اراده در هیئت مدیره‌ها وجود دارد که از این همایش با هزینه‌های میلیاردی برای هویت سازمانی و حفظ سرمایه اجتماعی سازمان خود بهره برند، یا صرفا بمحلی برای لابی انتخابات شورای مرکزی و … سفر تابستانی و اردوی تفریحی تبدیل گردیده است؟انتقادی بر بیستمین همایش هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی

انتقادی بر بیستمین همایش هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی

انتقادی بر بیستمین همایش هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی

انتقادی بر بیستمین همایش هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی

پس‌ لرزه‌های برگزاری بیستمین همایش عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم چنان ادامه دارد. در این میان بیش ترین عکس‌العملها را مهندسین از خود نشان داده‌ و انتقاداتی به این همایش از جهت بی تاثیری آن بر حال و روز خود داشته‌اند. چند روزی است که در شبکه‌ های اجتماعی برگزاری همایش مذکور مورد نقد و بررسی قرار گرفته و برخی مهندسین بر این باور هستند چنین همایشی هیچ خروجی برای آن ها ندارد، نمونه‌هایی از این عکس‌العملها در ادامه می آید؛
«ارمغان هزینه های چند ده میلیارد ریالی برگزاری همایش سالیانه نظام مهندسی ساختمان استانها برای مهندسین چیست؟ بیست سال است که همایش هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها بمیزبانی شهرهای مختلف و البته با هزینه کرد خود استانها بصورت مستقل، برگزار میشود.
هزینه هایی که در سالهای اخیر برای هر نفر بین ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان الی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است و چه بسا این هزینه در سال جاری هم افزایش داشته باشد.
آیا واقعا این توان و اراده و عزم در هیئت مدیرهها وجود دارد که از این همایش با هزینه های میلیاردی برای هویت سازمانی و حفظ سرمایه اجتماعی سازمان خود اقدام نمایند، یا صرفا بمحلی برای لابی برای انتخابات شورای مرکزی و کمیسیونها و … سفر تابستانی و اردوی تفریحی است؟
آیا بهتر نیست برای بهره وری بیش تر بعد از ۲۰ سال برگزاری روش بهتر و اقتصادی تری در سالیکه مزین بشعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، در راستای تحقق ماموریتهای سازمان و اهداف برای این همایش پیدا میکردند.»
«… در اخبار ساعت ۲۴ شبکه پنج، در خبری که حول همایش منتشر شد، به نقل از وزیر راه و شهرسازی گفته شد:«مردم از سازمان نظام مهندسی ساختمان ناراضی هستند، بخاطر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان عامل افزایش بروکراسی اداری حاکم بر ساخت و ساز است. در آئین نامه نوین همت شده است که این مشکل برطرف گردد؛
ضمن عرض تسلیت بمحضر جامعه مهندسی ساختمان بعلت چنین ضایعه تأسف باری، بجناب وزیر عرض مینماییم که آقای وزیر چرا برای تحقق اهداف ناصحیح، آدرس غلط میدهید؟
آقای وزیر، کی، کجا و توسط چنین منبعی شما دریافته اید که مردم از سازمان نظام مهندسی ساختمان ناراضی هستند؟
آقای وزیر، اصلا آیا شما و اطرافیان شما یک بار تلاش به گرفتن پروانه ساخت نموده اند تا بدانید که واقعا مشکل کجاست؟ و یا این که شاید میدانید و گفتن واقعیت بکامتان نیست…


در کجای بروکراسی ساخت، تماسی میان مردم و سازمان وجود دارد که موجب نارضایتی مردم شده است؟
شاید منظور شما انتظار چند روزه ای است که مردم برای تعیین ناظر توسط سازمان میکشند که اگر این باشد واقعا باید متاسف شد. چون آنگاه می بایست همه دادگاهها را هم بخاطر وقفه ی چند ماهه و حتی چندساله ی تعیین وقت دادگاه و روند دادرسی تعطیل کرد.
آقای وزیر، چرا برای توجیه یک آئین نامه غیرقانونی، در یک همایش سراسری که میزبانش سازمان نظام مهندسی ساختمان است، بجای بیان چالشهای سازمان و درخواست از مقامات حکومتی برای رفع چالشهای مهندسین، سازمان را عامل نارضایتی مردم جلوه میدهید و به ناحق چهره ی سازمان را خدشه دار میکنید؟
آقای وزیر، خود میدانید که شهرداریها (همان نهادی که شما قصد اعطای اختیارات بلامنازع بدانها را دارید)، عامل اصلی نارضایتی ملت هستند و اینرا هم شما خوب میدانید و هم دولت. پس چرا بجای نقد شهرداریها، سازمان را هدف قرار میدهید؟
آقای وزیر، ما منکر وجود ایراد در سازمان نیستیم، لکن جوان مردانه نیست که یک وزیر و آن هم در یک همایش سرتاسری که شاید تنها فرصت سالانه برای انعکاس مشکلات مهندسی باشد، اشکالات سازمان را در رسانه منعکس نماید و طوری وانمود کند که آئین نامه جدید همه این مشکلات را برطرف خواهد نمود.
سازمان نظام مهندسی ساختمان بخاطر تمام ظلمهایی که به تو روا شده، ما مهندسین شرمنده هستیم… سازمان نظام مهندسی ساختمان بخاطر همه بهره برداریهای یک طرفه ای که از تو شده، ما مهندسین شرمنده هستیم…سازمان نظام مهندسی ساختمان، بخاطر مدیریت مصلحت اندیشانه و منفعلانه ی بر تو، ما مهندسین شرمنده هستیم…
منبع : خبرگزاری تسنیم

 

سوالات آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ تیر ۹۶
1070 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0