مجتمع‌ رسانه‌ای ‌ساختمان، رحلت آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی را تسلیت عرض می‌نمايد

خاطره‌ای از دیداری صنفی با مرد مصلحت کشور

درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حالی در صدر اخبار قرار گرفت که حتی مخالفان نیز نتوانستند ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان را نادیده بگیرند.

کد خبر: 4965 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ دی ۹۵ - ۳:۴۳ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حالی در صدر اخبار قرار گرفت که حتی مخالفان نیز نتوانستند ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان را نادیده بگیرند.خاطره‌ای از دیداری صنفی با مرد مصلحت کشور

خاطره‌ای از دیداری صنفی با مرد مصلحت کشور

مرد مصلحت کشور

خاطره‌ای از دیداری صنفی با مرد مصلحت کشور

یکی از ویژگی‌های آقای هاشمی ارتباط مناسب با مردم و تشکل‌های صنفی بود؛ یعنی معدود افرادی هستند که مناصب بالای حکومتی دارند و مدارج مهم قدرت را طی کرده اند اما همچنان ارتباط مناسبی نیز با بدنه اجتماعی جامعه دارند و آقای هاشمی جزو این معدود افراد بود.

در واقع در هر شرایطی سعی داشتند که این ارتباط را حفظ کنند و حتی در دهه هشتم زندگی خود حاضر شدند یک بار دیگر خود را در معرض رای و انتخاب مردم قرار دهند و به نوعی در سیستمی دموکراتیک خود را وزن‌کشی کنند.

چند سال قبل که به منظور بررسی وضعیت تشکل‌های صنفی در حوزه ساختمان خدمت ایشان رسیده بودیم با سعه صدر تمامی مطالب و موضوعات اعضای گروه‌های صنفی ساختمان را شنیدند و رهنمودها و توصیه هایی را مطرح کردند که نشان می داد علاقه خاصی به موضوعات صنفی و به خصوص مباحث عمرانی کشور دارند و نکته مهم همین بود که دفتر ایشان همواره بر روی ملاقات کنندگان باز بود و به آسانی می شد وقت ملاقات گرفت. این ارتباطات دائمی مردمی در کنار حضور در رده های بالای حکومتی و تصمیم گیری، شخصیتی ممتاز را از آیت الله هاشمی رفسجانی به وجود آورده بود که مقام معظم رهبری نیز در پیام تسلیت خود فرمودند«با فقدان هاشمی اینجانب هیچ شخصیت دیگری را نمی‌شناسم که تجربه ای مشترک و چنین دراز مدت را با او در نشیب و فرازهای این دوران تاریخ ساز به یاد داشته باشم».

هرچند آقای هاشمی دعوت حق را لبیک گفتند اما مشی تعامل گرایانه و تفکر میانه روی ایشان یادگار بزرگی است که در سپهر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور جایگاه خود را یافته است و می تواند همچنان منشا خیر و برکت برای جامعه و کشور باشد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

خاطره‌ای از دیداری صنفی با مرد مصلحت کشور

منبع: صما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ دی ۹۵
1251 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0