رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین

ساخت و ساز در روستاهای استان قزوین طبق مقررات ملی ساختمان دنبال میشود

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: ساخت و ساز در مناطق روستایی استان از این پس مطابق توجه به مقررات ملی ساختمان پی گیری و دنبال میشود.

کد خبر: 960330015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ خرداد ۹۶ - ۱۰:۳۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،از امسالساخت و ساز در روستاهای استان قزوین طبق مقررات ملی ساختمان دنبال میشود رئیس اداره نظام مهندسی قزوین و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: ساخت و ساز در مناطق روستایی استان از این پس مطابق توجه به مقررات ملی ساختمان پی گیری و دنبال میشود.ساخت و ساز در روستاهای استان قزوین طبق مقررات ملی ساختمان

ساخت و ساز در روستاهای استان قزوین طبق مقررات ملی ساختمان

ساخت و ساز در روستاهای استان قزوین طبق مقررات ملی ساختمان

ساخت و ساز در روستاهای استان قزوین طبق مقررات ملی ساختمان

حامد عبدالرزاقی ، ساختمانها را بخشی از سرمایه های کشور دانست و گفت: افزایش سطح کیفی در ساخت و ساز در تمام مناطق، بخصوص روستاها بدون شک موجب حفظ این منابع و سرمایه ها بهنگام وقوع حوادثی از جمله سیل و زلزله میشود.
عبدالرزاقی ادامه داد: نظام مقررات ملی ساختمان برای اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهره دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی و برای حمایت از مردم بعنوان بهره برداران از ساختمانها و هم حفظ و افزایش بهره وری منابع مواد و انرژی و سرمایه های ملی وضع گردیده است.
وی افزود: در همین راستا وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهمنامه ای را منعقد کرده اند که طبق آن ساخت و سازها به استناد ماده چهار قانون نظام مهندسی از تاریخی که وزارت راه و شهرسازی در هر محل تعیین میکند از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی صلاحیتدار در امور فنی ساختمان مورد نظارت قرار میگیرد.
وی تصریح کرد: صلاحیت یاد شده مهندسین از طریق پروانه اشتغال بکار مهندسی که مرجع صدور آن نیز وزارت راه و شهر سازی است، تعیین و در این راستا و بجهت تعمیم و گسترش استفاده از خدمات مهندسی در روستاها، این دستورالعمل در استان قزوین بمورد اجرا گذاشته میشود.
عبدالرزاقی اذعان کرد: طبق این دستور العمل، نود نفر از مهندسین دارای شرایط استان طی فراخوانی از طرف سازمان نظام مهندسی مصاحبه تخصصی گرفته شد که مطابق اعلام نیاز بنیاد مسکن به شصت نفر از آنها صلاحیت نظارت در ساخت و سازهای روستاها داده خواهد شد.


به گفته ایشان، برای این تعداد افراد دورههای آموزش تخصصی شامل دوره توجیهی آشنایی با طرح هادی روستایی و گردشکار صدور پروانه ساختمان روستایی با عنوان روشهای اجرایی (جوش کاری، پی کنی، قالب بندی، سفت کاری، آرماتوربندی، بتن ریزی و روش اجرای سقف) در دو بخش تئوری و عملی بهمراه مباحث مقررات ملی ساختمان به اجرا گذاشته میشود.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه وشهرسازی استان قزوین عنوان کرد: برای ارائه خدمات تهیه نقشه نیز طبق تفاهمنامه موجود، دفاتر طراحی و تهیه نقشه های روستایی در روستاها تشکیل میشوند تا متقاضیان برای تهیه نقشه و اخذ پروانه به آن مراجعه کنند.
عبدالرزاقی خاطرنشان کرد: در مورد طراحان دفاتر نیز در دو بخش عمران و معماری دورههای آموزشی برگزار شده است که طی آن پنجاه و چهار مهندس طراح و معمار و محاسب سازه آموزشهای لازم را دیده اند.
او در خاتمه گفت: بواسطه اجرای طرح نظام فنی روستایی، شصت مهندس ناظر و پنجاه و چهار مهندس طراح و محاسب از این پس در روستاهای استان مشغول بفعالیت خواهند شد.
استان قزوین دارای هشتصد و چهل و دو روستا است.
منبع : ایرنا

 

کانال تلگرام مهندسی الکترونیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ خرداد ۹۶
1249 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0