اتصال آب باران به سیستم فاضلاب تهران با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران اتصال آب باران به سیستم فاضلاب تهران با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران

اتصال آب باران به سیستم فاضلاب تهران با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران

اتصال آب باران به سیستم فاضلاب تهران با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران ، با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران و نظارت بر استانداردهای مدیریت بهینه سرانه مصرف در ساخت و سازها صورت گرفت

کد خبر: 990217002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۹ - ۹:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اتصال آب باران به سیستم فاضلاب تهران با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران ، با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران و نظارت بر استانداردهای مدیریت بهینه سرانه مصرف در ساخت و سازها صورت گرفت

اتصال آب باران به سیستم فاضلاب تهران با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران

اتصال آب باران به سیستم فاضلاب تهران با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران

اتصال آب باران به سیستم فاضلاب تهران با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران ، با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران و نظارت بر استانداردهای مدیریت بهینه سرانه مصرف در ساخت و سازها صورت گرفت

آب باران به سیستم فاضلاب تهران وصل گردد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان کرد: با همکاری سازمان نظام مهندسی استان تهران و نظارت بر استانداردهای مدیریت بهینه سرانه مصرف در ساخت و سازها، آب باران به سیستم فاضلاب وصل گردد.

محمدرضا بختیاری روز ۳ شنبه در آیین امضای توافق نامه اجرای مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان و ضروریات مدیریت سرانه مصرف در ساخت و سازهای استان تهران بیان کرد: اکنون سیستم فاضلاب در حال اجراست که با نظارت سازمان نظام مهندسی در مورد مدیریت مصرف آب در ساخت و سازها و با وصل شدن آب باران به سیستم فاضلاب، سفره های زیرزمینی احیا و از فرونشست زمین جلوگیری می گردد.

بختیاری ادامه داد: منابع تغذیه سفره های زیرزمینی را با نوع شهرسازی و ساختمان سازی بسته ایم و از این ظرفیت عظیم بارشهای باران استفاده نمی گردد.

وی با عنوان این که در سال آبی(از مهر نود و هشت تا کنون) امسال متوسط بارندگی در استان تهران چهارصد و ده میلی متر بوده است، افزود: این بارشها غیرقابل نفوذ است و به سمت جنوب استان سرازیر می گردد و معضلاتی را به وجود می آورد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با رعایت الزامات مدیریت مصرف در ساخت و سازها میتوان بخشی از این بارشها را مدیریت کرد چرا که بعد از سدهای تهران منبع جدید دیگری برای تامین آب شرب استان وجود ندارد.

وی با اشاره به این که سالانه سی تا چهل میلیون متر مکعب آب در تهران تراز منفی داریم تصریح کرد: سالانه هشتصد و چهل میلیون متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی برای تامین آب شرب برداشت میشود این درحالی است که تنها هشتصد میلیون متر مکعب آب به سفره ها باز میگردد.

بختیاری ادامه داد: برداشت آب از سفره های زیرزمینی باعث فرونشست شده است که این امر چالشهایی برای استان تهران ایجاد کرده است.

استانداردهای مدیریت مصرف بهینه آب در ساخت و سازها نظارت می گردد

ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه این نشست گفت: طراحی، اجرا و نظارت بر دستورالعملهای مدیریت مصرف بهینه آب در ساخت و سازها مورد توجه قرار میگیرد.

سعید سعیدیان گفت: بهره برداری مناسب از آب باران و اتصال آن به منابع زیرزمینی در ساخت و سازها را با دقت بیشتری پی‌گیری خواهیم کرد.

سعیدیان با اشاره به امضای توافق نامه با شرکت آبفای استان تهران بیان کرد: در سال نود و پنج تفاهم نامه ای بین این دو نهاد امضا گردید که بعد از گذشت ۴ سال توسط کارشناسان و متخصصان نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شد و امروز بازنگری و اصلاح گردید.

وی ادامه داد: آب در شهر تهران مهم‌ترین مساله ای که باید حفظ و صیانت گردد در این زمینه به شرکت آبفای استان تهران کمک خواهیم کرد.

این توافق نامه شامل نه ماده و پانزده تبصره در اردیبهشت ماه سال نود و نه، بعنوان ویرایش اول موافقت نامه سال نود و‌ چهار با حضور مدیران شرکت آب و فاضلاب و سازمان نظام مهندسی استان تهران امضا گردید.

در این توافق نامه بر اجرای تمامی دستورالعملهای ابلاغ شده از طرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو در مورد آب، صدور پایان کار ساختمانی با تایید ناظر تاسیسات آب، گزارش عملکرد سالانه از طرف سازمان نظام مهندسی به شرکت آبفای استان تهران در مورد نحوه مدیریت مصرف آب در ساخت و سازها و سایر موارد تاکید گردید.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۹۹
400 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0