عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند گفت

برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران کمک به شناخت معماری منطقه

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی، بیان کرد: برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان به شناخت معماری منطقه کمک می‌کند. باید مقالات کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران امتیاز پژوهشی داشته باشد. برگزاری این کنگره کمک می‌کند پژوهشگران آثار تاریخی و باستانی شهرهای دیگر را بشناسند. با رشد سریع تکنولوژی و سرعت ساخت و ساز، ورود سبک و نظرات معماری زیاد است و زمانی برای بومی‌سازی نیست.

کد خبر: 6572 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ بهمن ۹۵ - ۴:۱۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،فرید فروزانفر، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی، بیان کرد: برگزاری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان به شناخت معماری منطقه کمک می‌کند و انگیزه‌ای برای پژوهشگران بومی می‌شود.کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کمک به شناخت معماری منطقه

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کمک به شناخت معماری منطقه

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کمک به شناخت معماری منطقه

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی کمک به شناخت معماری منطقه

در ادامه اظهار کرد: در حوزه شناسایی میراث فرهنگی در بسیاری استان‌ها کم کاری شده است. برگزاری این کنگره به صورت استانی کمک می‌کند پژوهشگران این حوزه هدایت شوند و آثار تاریخی و باستانی شهرهای دیگر را بشناسند و این‌ها برای آیندگان مکتوب و ماندگار می‌شود.

عضو هیات علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند گفت: باید مقالات کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران امتیاز پژوهشی داشته باشد تا سطح کار افزایش یابد.

فروزانفر همچنین، ضمن اشاره به آشفتگی و بحران در معماری و شهرسازی ایران در حال حاضر بیان کرد: با رشد سریع تکنولوژی و سرعت ساخت و ساز، ورود سبک و نظرات معماری آنقدر زیاد است که زمانی برای بومی‌سازی نیست و اکثراً خیلی سریع اتفاق می‌افتد و کمتر در سراسر کشور ساختمانی با رویکرد ایرانی اسلامی ساخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری شبستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۵
1249 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0