نظارت بر واحدهای فروش سموم در استان‌ های کشور تشدید می‌ گردد دیوان محاسبات کشور

مهر تایید دیوان محاسبات بر انجام رتبه بندی شرکتها در نظام مهندسی کشاورزی

دیوان محاسبات کشور، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را مرجع تشخیص صلاحیت و صدور گواهی رتبه بندی شرکتهای پیمان کاری و مشاوره در حوزه کشاورزی اعلام نمود.

کد خبر: 960511003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ مرداد ۹۶ - ۸:۲۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،دیوان محاسبات کشور، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را مرجع تشخیص صلاحیت و صدور گواهی رتبه بندی شرکتهای پیمان کاری و مشاوره در حوزه کشاورزی اعلام نمود.مهر تایید دیوان محاسبات بر رتبه بندی شرکتها در نظام مهندسی کشاورزی

مهر تایید دیوان محاسبات بر رتبه بندی شرکتها در نظام مهندسی کشاورزی

سازمان نظام مهندسی کشاورزی

مهر تایید دیوان محاسبات بر رتبه بندی شرکتها در نظام مهندسی کشاورزی

با طی ۱ سال از پی گیری مستمر سازمان برای اجرای قانون و الزام دستگاه های اجرایی برای ملاک عمل قرار دادن رتبه بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در بستن قرارداد و ارجاع کارهای دولتی، دیوان محاسبات کشور طی نامه ای این موضوع را تایید کرد.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در زمین تعیین مرجع تشهیص صلاحیت و صدور گواهی رتبه بندی شرکتهای پیمان کاری و مشاور در حوزه کشاورزی با سازمان برنامه و بودجه اختلاف نظر داشت.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی، رتبه بندی شرکتهای مرتبط با حوزه کشاورزی را بر اساس ماده دو قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی را جزو اختیارات و وظایف این سازمان میدانست.
طبق نامه دیوان محاسبات کشور هم تاکید شده که این کار جزو وظایف سازمان نظام مهندسی کشاوزی است و بندهای مربوطه در قانون برنامه پنجم توسعه (احکام بند (الف) ماده (دویست و پانزده) و جزء (یک) بند (ل) ماده ( دویست و بیست و چهار) که در قانون الحاق برخی مواد بقانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (دو) نیز تمدید شده اند، حکم خاص محسوب میشوند.


دیوان محاسبات کشور تاکید کرده است که در بستن قرارداد و ارجاع کارهای دولتی بمراکز مرتبط با حوزه کشاورزی، رتبه بندی سازمانهای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دام پزشکی، ملاک عمل است.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: بر اساس مفاد ماده (دو) قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران، این سازمان سازمانی غیر دولتی با استقلال مالی و شخصیت حقوقی مستقل است و باید موارد اختلافی میان آن با دستگاههای اجرایی از طریق مراجع ذی صلاح ( دیوان عدالت اداری) پی گیری گردد.
منبع : ایرنا

 

کانال تلگرام اخبار نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۶
1245 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0