برگزاری گردهمایی میکروسیلیس و سیمان آمیخته میکروسیلیسی حامد مظاهریان

برگزاری گردهمایی میکروسیلیس و سیمان آمیخته میکروسیلیسی در دانشگاه امیرکبیر تهران

گردهمایی “میکروسیلیس و سیمان آمیخته میکروسیلیسی” با حضور حامد مظاهریان، معاونت محترم مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، و جمعی از متخصصان و کارشناسان صنعت بتن روز ۴ شنبه بیستم تیر ماه نود و هفت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید. هدف از برگزاری این گردهمایی معرفی ویژگی‌ های میکروسیلیس و کاربردهای آن در بتن و هم چنین معرفی نوع جدیدی از سیمان موسوم به سیمان آمیخته میکروسیلیسی بود.

کد خبر: 970427014 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷ - ۷:۳۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،گردهمایی “میکروسیلیس و سیمان آمیخته میکروسیلیسی” با حضور حامد مظاهریان، معاونت محترم مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، و جمعی از متخصصان و کارشناسان صنعت بتن روز ۴ شنبه بیستم تیر ماه نود و هفت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید. هدف از برگزاری این گردهمایی معرفی ویژگی‌ های میکروسیلیس و کاربردهای آن در بتن و هم چنین معرفی نوع جدیدی از سیمان موسوم به سیمان آمیخته میکروسیلیسی بود.

برگزاری گردهمایی میکروسیلیس و سیمان آمیخته میکروسیلیسی

برگزاری گردهمایی میکروسیلیس و سیمان آمیخته میکروسیلیسی

برگزاری گردهمایی  میکروسیلیس  و سیمان آمیخته میکروسیلیسی در دانشگاه امیرکبیر تهران

در این گردهمایی حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ضمن اشاره به تاریخچه شکلی گیری دانشگاه در ایران افزود: با نگاهی به فرآیند شکل گیری دانشگاه میتوان دریافت که آغاز دانشگاه درایران به شکلی ناقص و جدا از صنعت شکل گرفته است، در حالی که از ابتدا لازم بود تا مبتنی بر صنعت شکل میگرفت، زیرا در صنعت است که صنعتگر در روند کار خویش برای تولید به مسائل و مشکلاتی برخورد میکند و برای حل این مسائل نیازمند مراجعه به افراد و پژوهشگرانی است تا آنها با علم و مطالعه بتوانند راه حلهای آن مسائل را پیدا کنند و این شکل طبیعی دانشگاه باید باشد لذا ارتباط گمشده میان صنعت و دانشگاه به بیس اولیه شکلگیری دانشگاه در ایران بر میگردد در حالی که در غرب دانشگاه طبق خواسته ها و نیاز صنعت شکل گرفته است.
معاون وزیر در ادامه به موضوع برگزاری گردهمایی میکروسیلیس و سیمان آمیخته میکروسیلیسی اشاره کرد و گفت: امروز در اینجا شاهد همکاری مهم میان صنعت، دانشگاه و بخش خصوصی هستیم. این که شرکتی خصوصی مانند فروآلیاژ در صنعت سیمان کردستان سرمایه گذاری کرده تا مشکلی را در این صنعت حل کنند و دانشگاه هم با ارائه دانش فنی کمک کرده تا بستر علمی و پژوهشی اینکار را فراهم کند در واقع همان ارتباط و حلقه گمشده میان صنعت و دانشگاه است و ضرورت دارد تا این ارتباط هم چنان در تمام تخصصها میان بخش خصوصی و صنعت کشور و دانشگاه حفظ گردد تا چرخ صنعت کشور در جهت رفاه و آرامش مردم بگردد.
لازم به ذکر است که میکروسیلیس و سیمان آمیخته میکروسیلیسی یکی از بیست و هفت نوع سیمان معرفی گردیده در استانداردهای اتحادیه اروپاست که ایران منابع و زیرساخت ‌های لازم برای تولید آن را دارد. در ایران تاکنون از بیست و هفت نوع سیمان اروپایی، سیمان پرتلند معمولی، پرتلند آهکی، آمیخته پوزولانی، آمیخته سرباره‌ای، و آمیخته کامپوزیتی در مقیاس صنعتی تولید شده و با تولید سیمان آمیخته میکروسیلیسی این سبد کالایی کامل‌تر شده و جایگاه ایران به ‌عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در عرصه تولید سیمان‌ های آمیخته تثبیت خواهد شد. به‌استثنای اتحادیه اروپا، سیمان‌ های آمیخته هم چنان در سایر نقاط جهان جایگاه خاص خود را پیدا نکرده‌اند. مزیت اصلی سیمان‌ های آمیخته جایگزینی پوزولان‌ های طبیعی و پسماندهای صنعتی در فرآیند تولید آن ها به‌ جای بخشی از کلینکر سیمان است. میزان این جایگزینی پنج تا شصت و پنج درصد و حتی در مواردی تا نود و پنج درصد خواهد بود، و به این ترتیب، از یک طرف، مواد طبیعی خام کم تری از طبیعت استخراج شده، و از طرف دیگر در فرآیندهای پخت و آسیاب سیمان انرژی کمتری مصرف می ‌گردد که در نتیجه هر دو میزان دی‌اکسیدکربن کم تری در جو منتشر می ‌گردد.

برگزاری گردهمایی میکروسیلیس و سیمان آمیخته میکروسیلیسی

مطالعات آزمایشگاهی تولید سیمان میکروسیلیسی توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سرپرستی پروفسور علی‌اکبر رمضانیان ‌پور به اتمام رسیده و تولید نیمه ‌صنعتی آن با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، و سرمایه ‌گذاری مشترک شرکت صنایع فروآلیاژ ایران و شرکت سیمان کردستان در مرداد ماه نود و هفت در کارخانه سیمان کردستان واقع در بیجار شروع خواهد شد. شرکت صنایع فروآلیاژ ایران بزرگترین تأمین‌ کننده میکروسیلیس خاورمیانه و شرکت سیمان کردستان تنها کارخانه مجهز به تجهیزات به‌ روز تولید سیمان آمیخته در کشور است. براساس برنامه ‌ریزی‌های انجام شده سیمان آمیخته میکروسیلیسی در ۳ ماهه اول نود و هشت به بازار عرضه خواهد شد.
منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(نظارت)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ تیر ۹۷
834 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0