سامانه نظام جامع الکترونیک؛ تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز سامانه نظام جامع الکترونیک؛ تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز

سامانه نظام جامع الکترونیک؛ تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز

سامانه نظام جامع الکترونیک؛ تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز ، راه اندازی می شود. برای برخورد و مبارزه با تخلفات نیاز به همراهی و یکدستی تمام مراجع نیاز است

کد خبر: 990503004 تاریخ انتشار: جمعه ۳ مرداد ۹۹ - ۸:۵۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سامانه نظام جامع الکترونیک؛ تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز ، راه اندازی می شود. برای برخورد و مبارزه با تخلفات نیاز به همراهی و یکدستی تمام مراجع نیاز است

سامانه نظام جامع الکترونیک؛ تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز

سامانه نظام جامع الکترونیک؛ تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌غربی، سامانه نظام جامع الکترونیک را تلاشی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز دانست.
بهرنگ دیلمقانی در باره تخلفات بیان کرد: تخلفات انجام شده در حوزه ساخت‌وساز به دو بخش تقسیم می ‌شود که نوع اول آن هیچ سابقه‌ای در سازمان ندارند و تنها برای گرفتن پایان کار بعد از مراجعه به شهرداری به سازمان مراجعه می ‌کنند و در این مورد، نشست هایی برای چگونگی فرآیند برخورد و اعمال نظر با آنها مشخص نشده و نوع دوم بعد از دریافت نقشه مصوب، اجرایی متفاوت با نقشه انجام میدهند.
دیلمقانی تصریح کرد: برای برخورد و مبارزه با تخلفات نیاز به همراهی و یکدستی تمام مراجع نیاز است، زیرا بنای احداث شده و متفاوت با نقشه مصوب، دارای ایرادات و نواقصات بوده و مقررات ملی نیز در آن رعایت نشده است.
وی ادامه داد: در این مورد، نیاز است بعد از نامه ناظر، پلیس ساختمان وارد عمل شده و مانع ادامه عملیات ساخت گردد، که متاسفانه ماده صد به نوعی تخلف را بعد دریافت جریمه قانونی کرده و عملا تخلفات ادامه می‌ یابد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: عزم جدی تمام دستگاه ‌ها برای مبارزه با تخلفات حوزه ساخت و ساز نیاز است و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز با راه‌اندازی نظام جامع الکترونیک که در آینده‌ای نزدیک بطور کامل راه‌اندازی خواهد شد، در کاهش تخلفات سهم به سزایی اعمال خواهدکرد بطوری که ناظر می ‌تواند با اعلام تخلفات، دستگاه ‌ها و سازمان را نیز در زمان اندک مطلع سازد.
دیلمقانی خاطر نشان ساخت: هم‌چنین در راستای برخورد با تخلفات، راه و شهرسازی با مصوبه‌ ای به سازمان، امکان معرفی مهندس و سازنده مختلف به شورای انتظامی را مهیا ساخته است که این اتفاق نیز می‌تواند در کاهش تخلفات موثر باشد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۹۹
513 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0