تکمیل زنجیره بهبود و افزایش سطح کیفیت مصالح ساختمانی افزایش سطح کیفیت مصالح ساختمانی

تکمیل زنجیره بهبود و افزایش سطح کیفیت مصالح ساختمانی

برای اولین بار در کشور زنجیره بهبود و افزایش سطح کیفیت مصالح ساختمانی با تشکیل «کمیته استاندارد» در استان تهران تکمیل گردید.

کد خبر: 960901001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ آذر ۹۶ - ۷:۱۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، برای اولین بار در کشور زنجیره بهبود و افزایش سطح کیفیت مصالح ساختمانی با تشکیل «کمیته استاندارد» در استان تهران تکمیل گردید.تکمیل زنجیره بهبود و افزایش سطح کیفیت مصالح ساختمانی

تکمیل زنجیره بهبود و افزایش سطح کیفیت مصالح ساختمانی

تکمیل زنجیره بهبود و افزایش سطح کیفیت مصالح ساختمانی

تکمیل زنجیره بهبود و افزایش سطح کیفیت  مصالح ساختمانی

در جلسه فصلی مورخ بیست و چهارم آبان ماه نود و شش کمیته مصالح ساختمانی استاندارد استان تهران و بمناسب نخستین سالگرد تشکیل کمیته مذکور، نخستین کنفرانس خبری مشترک ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با مدیرکل استاندارد استان تهران، با حضور رسانه ها در محل اداره کل استاندارد استان تهران برگزار گردید.
در این نشست ابتدا محمد حسین مسعودی، دبیر کمیته استاندارد به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گردیده در طول یک سال همکاری مشترک با اداره استاندارد استان تهران پرداخت. برگزاری دوره‌ های آموزشی اختصاصی جهت ۳ محصول سازه ای تیرچه پاشنه بتنی، بتن آماده، اسکلت فلزی و یک محصول پرکاربرد بتن سبک سیمانی، ترویج و اطلاع ‌رسانی عمومی از طریق صدور ابلاغیه ‌های ۲ محصول تیرچه پاشنه بتنی و بتن آماده، بازرسی ‌های اختصاصی مصالح استاندارد، بازدید های مشترک کمیته استاندارد از محل مصرف (کارگاه‌ های ساختمانی)، تهیه پیش نویش نظام نامه بکارگیری عضوهای کارشناس استاندارد در واحد بازرسی مصالح استاندارد سازمان و واحدهای کنترل کیفیت تولید کنند گان و… اقداماتی است که وی در ارائه گزارش عملکرد کمیته استاندارد به آن ها اشاره کرد.
مسعودی در بخش دیگر اظهاراتش گفت: آموزش ها و ابلاغیه های صادره توسط کمیته استاندارد برای نخستین بار در کشور تنظیم و ارائه گردیده است که بجهت استفاده کل کشور از این مصالح، اغلب استان ها هم از این موارد الگوبرداری نموده اند. امیدوار هستیم با حمایت مسئولان ذی ربط و تداوم این اقدامات بتوان افزایش سطح کیفیت مصالح ساختمانی را در کشور رقم زد.
تشکیل «شورایعالی انجمن های تولید کننده مصالح استاندارد» و راه اندازی پویش مردمی «مصالح ساختمانی استاندارد حق هر ایرانی»
در ادامه بابک کرم بارنگی، ریاست هیئت مدیره انجمن تولیدکنند گان تیرچه و بلوک به عنوان نماینده سایر انجمن های تولید کننده مصالح، ضمن ارائه عملکرد یک ساله انجمن ها از تشکیل «شورایعالی انجمن های تولید کننده مصالح استاندارد»، با هدف ایجاد یک پارچگی در اقدامات و پی گیری مناسب امور مربوطه خبر داد و ادامه داد: علی رغم آن که فقط یک سال از چنین اقدام نوین و اثرگذاری در تقویت حوزه مصالح ساختمانی استاندارد می گذرد اما شاهد آن هستیم که استان های دیگر نیز بدنبال مدل سازی کار انجام شده در استان تهران، در استان خود هستند.
کرم بارنگی در بخش دیگر اظهاراتش ضمن تشکر از اقدامات ارزنده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و اداره استاندارد استان تهران، افزود: هرگونه تدبیر درجهت افزایش هزینه های تخلف، عرصه را برای تولید و مصرف محصولات ساختمانی غیر استاندارد تنگ خواهد نمود بنابراین به سهم خود پویش مردمی «مصالح ساختمانی استاندارد حق هر ایرانی» را راه اندازی کردیم تا بتوانیم در آگاهی بخشی به مردم جهت تشخیص مصالح استاندارد با مصالح نامرغوب و غیراستاندارد اثرگذار باشیم.
با اجرای طرح «مهندس خبرنگار» به اندازه تمام عضوهای سازمان، بازرس و ناظر در سطح شهر خواهیم داشت!
در ادامه حسن قربان خانی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: اگر نتیجه تلاش همه، منجر به این گردد که جان یک انسان در حوادثی مانند زلزله حفظ گردد یا کیفیت زندگی مردم ارتقا یابد حتما پاداش دنیوی و اخروی بهمراه خواهد داشت بنابراین تمام سعی ما باید در این راستا باشد.
قربانخانی بیان کرد: ما عادت کرده ایم بعد از بروز حادثه ای گلایه کنیم چرا ساختمانهای بد احداث گردید در حالی که اگر از اول ساختمان ایمن با مصالح استاندارد احداث گردد دیگر نگران زلزله های بعدی در کشورمان نخواهیم بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در بخش دیگر اظهاراتش تصریح کرد: ما اخیرا طرحی را در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران پیاده کرده ایم به نام «مهندس خبرنگار» با این هدف که همکاران ما هر جای شهر که دیدند ساختمانی با مصالح یا روشهای غیراستاندارد در حال احداث است گزارشی از آن با مستندات لازم همچون فیلم و عکس از آن تهیه و در این سامانه بفرستند تا اطلاع رسانی گردد.
وی عنوان کرد: برای مبارزه با افراد متخلف در حوزه مصالح غیراستاندارد و سازندگان بدون صلاحیت راهی نداریم جز این که هزینه این افراد را افزایش دهیم تا هیچگاه احساس اطمینان خاطر نکنند و همواره چشمان ناظری در حال رصد کردن آن ها باشد.
وی گفت: اعتقاد ما در طرح «مهندس خبرنگار» اینست که بجای داشتن حداکثر صد بازرس در سطح شهر، به اندازه همه عضوهای سازمان، بازرس و ناظر در سطح شهر داشته باشیم.
طرح ویژه «پانصد بازرسی از ساختمان های در حال ساخت» و ایجاد نظام جامع «مدیریت کیفیت در ساخت و ساز»
در ادامه، مسلم بیات، مدیرکل استاندارد استان تهران اظهار داشت: بنا داریم تیم مشترکی از نظام مهندسی تهران، اداره کل استاندارد تهران و انجمنهای تخصصی از پانصد سازه در حال احداث در سطح شهر تهران در مورد کیفیت مصالح استفاده شده بازرسی کنند و گزارشی به دادستانی و شهرداری ارائه گردد تا با متخلفان بشدت برخورد گردد. البته ما باید در سیستم کاری خود نظامات تنبیهی در کنار نظامات تشویقی داشته باشیم.
بیات گفت: متأسفانه ما یک نظام جامع مدیریت کیفیت از طراحی تا پایان ساخت و ساز و حتی نگه داری نداریم. در این شرایط راحتترین کار مقصریابی و انداختن تقصیرها به دوش یک نفر یا یک سازمان است. این یعنی سرپوش گذاشتن روی خلأهایی که در فرآیند جامع ساخت و ساز شکل میگیرد.
تقدیر ویژه مدیرکل استاندارد استان تهران از ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
بیات در بخش دیگر اظهاراتش عنوان داشت: من در هیچ زمانی به اندازه دوره ریاست مهندس قربان خانی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، هم راهی و جدیت در امر نظارت بر امر مصالح ساختمانی و کنترل کیفیت بر ساخت و ساز را مشاهده نکرده ام. مصداق آن هم توقف هفتاد و شش پروژه عمرانی در شهر تهران به دلیل استفاده از مصالح غیر استاندارد است.

تکمیل زنجیره بهبود و افزایش سطح کیفیت مصالح ساختمانی


برگزاری نخستین گردهمایی ملی و نمایشگاه تخصصی مصالح استاندارد
در این نشست مدیرکل استاندارد استان تهران از برگزاری گردهمایی مصالح ساختمانی در راستای استاندارسازی ابنیه ها خبر داد و افزود: این گردهمایی بصورت مشترک توسط اداره استاندارد استان تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در بهمن امسال برگزار خواهد شد. در ادامه احکام عضوهای ارکان گردهمایی مذکور، که توسط مدیرکل استاندارد استان تهران و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران صادر شده بود به ایشان اعطا شد. طی احکام صادره آقایان مهندس افشین زمانی به عنوان دبیر شورای سیاست گذاری، محمد حسین مسعودی به عنوان دبیر گردهمایی و بابک کرم بارنگی به عنوان دبیر کمیته اجرایی نخستین گردهمایی ملی و نمایشگاه تخصصی مصالح استاندارد معرفی گردیدند.
گفتنی است مسلم بیات و سید مهدی زرگر به ترتیب به عنوان رئیس و نائب رئیس شورای سیاست گذاری نخستین گردهمایی ملی و نمایشگاه تخصصی مصالح استاندارد معرفی گردیدند.
بیانیه سومین نشست فصلی کمیته استاندارد
در خاتمه این نشست «بیانیه سومین جلسه فصلی کمیته استاندارد»، برای حاضران در نشست قرائت و توسط مدیرکل استاندارد استان تهران و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران امضاء گردید.
منبع : عصر اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آذر ۹۶
1859 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0