مدیرکل دفترمقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی

​گرداوری چک‌لیستهای نظارت عالیه برای تهیه نرم‌افزار رعایت مقررات ملی

مدیرکل دفترمقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در دومین جلسه رییسان ادارات نظام مهندسی منطقه پنج کشوری بیان کرد: گرداوری چک لییتهای نظارت عالیه از اهداف اصلی برگزاری این جلسه است که به تهیه مجموعه اطلاعات لازم برای اجرای نرم‌افزار مقررات ملی ساختمان و نظارت جامعتر بر ساخت ‌و ساز می‌انجامد.

کد خبر: 960519001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۹ مرداد ۹۶ - ۷:۰۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، مدیرکل دفترمقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در دومین جلسه رییسان ادارات نظام مهندسی منطقه پنج کشوری بیان کرد: گرداوری چک لییتهای نظارت عالیه از اهداف اصلی برگزاری این جلسه است که به تهیه مجموعه اطلاعات لازم برای اجرای نرم‌افزار مقررات ملی ساختمان و نظارت جامعتر بر ساخت ‌و ساز می‌انجامد.گرداوری چک‌لیستهای نظارت عالیه برای تهیه نرم‌افزار رعایت مقررات

گرداوری چک‌لیستهای نظارت عالیه برای تهیه نرم‌افزار رعایت مقررات

گرداوری چک‌لیستهای نظارت عالیه برای تهیه نرم‌افزار رعایت مقررات

گرداوری چک‌لیستهای نظارت عالیه برای تهیه نرم‌افزار رعایت مقررات

دومین جلسه منطقه پنج ادارات نظام مهندسی ساختمان استانها با حضور روسای ادارات نظام مهندسی منطقه پنج و نیز ۵ استان مهمان شامل مازندران، یزد، کردستان، آذربایجانشرقی و اصفهان برگزار گردید.
محور اصلی این جلسه پرداختن به موضوع ماده سی وپنج قانون نظارت عالیه بر ساخت‌وسازهای کشور بود. طبق ماده مذکور وظیفه وزارت راه و شهرسازی نظارت بر فرایند ساخت و ساز و عملکرد عوامل موثر در اجرای ساختمان در کشور است. دراین رابطه این نشسن با حضور روسای ادارات مقررات ساختمان با محوریت گرداوری چک لیستهای نظارتی و رونمایی از نرم‌افزار نظارت عالیه تشکیل گردبد.
منطقه سه کشوری بعنوان پایلوت اجرای نرم‌افزار در نظرگرفته شده که این نرم‌افزار بطور آزمایشی برای ۳ ماه دراین استانها اجرایی میشود و بعد از شناسایی نقاط قوت و ضعف در کل کشور بطور یک پارچه عملیاتی میگردد.
دراین نرم‌افزار قابلیت گزارش‌گیری در مورد میزان رعایت مقررات ملی ساختمان و چگونگی مباحث بیست و دو گانه مقررات ملی ساختمان پیش‌بینی گردیده است.
دردومین جلسه روسای دفاتر مقررات ملی ساختمان منطقه پنج کشوری، حامد مانی‌فر، مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی درسخنانی بیان کرد: نخستین جلسه  اردی بهشت ماه سال جاری در شیراز برگزار گردید و این جلسه بطور مشخص به گرداوری  چک لیستها یا نظارت عالیه در قالب برپایی گروههای چند نفره از روسای ادارات منطقه پنج اختصاص دارد.

مانی‌فر گفت : طی ماههای پیش همت شده موضوع نظارت عالیه که از مهم ترین ماموریتهای وزارت راه و شهرسازی است ساماندهی گردد که کیفیت و سرعت کار با وجود محدودیتهای نیروی انسانی و امکانات مالی ارتقا یابد که این امر با بهره‌گیری از مجموعه اطلاعات مقدور خواهد بود.
وی اظهار داشت: پیش از این نرم‌افزاری در استان یزد تهیه گردیده و مورد بررسی قرار گرفته است. هم چنین چک لیستهای آن به دفعات به شورا گذاشته شده که اول شهریور بطور آزمایشی در منطقه سه اجرایی میگردد و به مرور در سطح کشور گسترش می‌یابد.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راهو شهر سازی, ادامه داد: تهیه چک‌لیست مناسب برای تهیه چکیده اطلاعات و پیاده‌سازی نرم‌افزار ضروری است و امیدواریم تا ۳ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از نزم‌افزار مقررات ملی و نظارت عالیه باشیم.
در ادامه نرم‌افزار نظارت

دومین جلسه روسای ادارات نظام مهندسی منطقه پنج بهمراه استانهای مازندران، اصفهان. یزد، آذربایجانشرقی و کردستان هجدهم مرداد نود و شش در دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید.

منبع:ترابر نیوز

 

نشریه ۱۱۰ سازمان مدیریت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مرداد ۹۶
1286 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0