جبران فرصت ‌های از دست‌ رفته کشاورزی کرمانشاه با قطبیت کشاورزی جبران فرصت ‌های از دست‌ رفته کشاورزی کرمانشاه با قطبیت کشاورزی

جبران فرصت ‌های از دست‌ رفته کشاورزی کرمانشاه با قطبیت کشاورزی

جبران فرصت ‌های از دست‌ رفته کشاورزی کرمانشاه با قطبیت کشاورزی ، صورت می گیرد. این استان همواره بعنوان یکی از قطبهای کشاورزی در کشور مطرح بوده و پتانسیل ‌های شکوفا نشده زیادی در بخش کشاورزی دارد

کد خبر: 990606019 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۱۰:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جبران فرصت ‌های از دست‌ رفته کشاورزی کرمانشاه با قطبیت کشاورزی ، صورت می گیرد. این استان همواره بعنوان یکی از قطبهای کشاورزی در کشور مطرح بوده و پتانسیل ‌های شکوفا نشده زیادی در بخش کشاورزی دارد

جبران فرصت ‌های از دست‌ رفته کشاورزی کرمانشاه با قطبیت کشاورزی

جبران فرصت ‌های از دست‌ رفته کشاورزی کرمانشاه با قطبیت کشاورزی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کرمانشاه بیان کرد:
قطبیت کشاورزی می ‌تواند فرصت ‌های از دست‌ رفته کشاورزی کرمانشاه را جبران کند
رمضان رویین تن ادامه داد: اگر کرمانشاه قطب کشاورزی شود، فرصت ‌های ازدست رفته این استان در بخش کشاورزی جبران خواهد شد.
وی، با عنوان این که تصویب قطبیت کشاورزی استان کرمانشاه میتواند جهش چشم‌گیری را در میزان تولیدات بخش کشاورزی استان بهمراه داشته باشد، تصریح کرد: اگر استان کرمانشاه قطب کشاورزی بشود، فرصتهای ازدست رفته این استان در بخش کشاورزی جبران شده و کشاورزی استان در مسیر شکوفایی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به ظرفیت‌ های کشاورزی استان کرمانشاه، بیان کرد: این استان همواره بعنوان یکی از قطبهای کشاورزی در کشور مطرح بوده و پتانسیل ‌های شکوفا نشده زیادی در بخش کشاورزی دارد.
رویین تن، سپس با اشاره به برخورداری استان کرمانشاه از منابع آبی خوب، افزود: میزان نزولات جوی سالانه این استان تقریبا ۲ برابر میانگین کشور است و با احتساب منابع آبی مرتبط با سامانه گرم‌سیری سالانه حدود ۳ میلیارد مترمکعب آب سطحی و زیر زمینی به بخش کشاورزی این استان اختصاص پیدا می‌کند که عدد درخوری است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با عنوان این که استان کرمانشاه در حوزه منابع خاک هم غنی است، ادامه داد: خاک این استان خاصلخیز بوده و امکان انجام عملیات کشاورزی بدون هیچ محدودیتی در سراسر استان وجود دارد.
وی گفت: استان کرمانشاه از نظر قابلیت کشت گونه‌ های گیاهی یکی از استان‌های مستعد کشاورزی است، به نحوی که تقریبا تمامی محصولات کشاورزی و گیاهی در این استان قابلیت کشت دارند.
رویین تن، از متنوع بودن اقلیم بعنوان یکی از سرمایه های مهم استان در بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: این استان طبق مطالعات آمایش سرزمین صورت گرفته هفت اقلیم مشخص کشاورزی و ۳ منطقه عمومی گرم، معتدل و سرد دارد که کمتر استانی از چنین ظرفیت ‌های مهمی برخوردار است.
وی با اشاره به وجود حدود ۱ میلیون هکتار اراضی کشاورزی حاصلخیز در استان، ادامه داد: این استان هم‌چنین حدود ۱٫۴ میلیون هکتار جنگل و مرتع با کیفیت دارد که ظرفیتهای قابل قبولی برای بخش کشاروزی هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، اشاره‌ای هم به ظرفیتهای ویژه دامی استان کرمانشاه داشت و گفت: این استان در زمینه تولیدات دامی، هم از جهت کمی و هم از حیث کیفی در کشور شاخص است، به نحوی که خاستگاه گوسفند نژاد سنجابی که جزو نژادهای شناخته شده پشمی و گوشتی در کشور است، می ‌باشد. گوسفند نژاد سنجابی طرفداران زیادی در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و در مواقعی که صادرات دام زنده آزاد باشد، شاهد صادرات این گوسفند در سطح وسیعی هستیم.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
674 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0