معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت صادر کرد

ابلاغیه وزرات راه و شهرسازی در مورد مجمع های عمومی نظام مهندسی ساختمان

با ابلاغیه جدید، تمامی موارد مطروحه در مجمع های عمومی و جلسات پیرامون آنها بایستی طبق احکام و قوانین درج شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و چهار و عمومات حقوقی آن باشد.

کد خبر: 6817 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ بهمن ۹۵ - ۹:۲۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،با ابلاغیه جدید، تمامی موارد مطروحه در مجمع های عمومی و جلسات پیرامون آنها بایستی طبق احکام و قوانین درج شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و چهار و عمومات حقوقی آن باشد.ابلاغیه وزرات راه و شهرسازی در مورد مجمع های عمومی

ابلاغیه وزرات راه و شهرسازی در مورد مجمع های عمومی

ابلاغیه وزرات راه و شهرسازی در مورد مجمع های عمومی

ابلاغیه وزرات راه و شهرسازی در مورد مجمع های عمومی

مهندس ابراهیم مبارک قدم، ضمن بیان مطلب فوق تصریح کرد: طبق ابلاغیه  فوق، دستور کار جلسات مجمع عمومی نظام مهندسی بایستی قبل از برگزاری جلسه به صورت آگهی یا دعوتنامه و یا اطلاعیه ها بیان شود. در غیر اینصورت، در صورت تصویب در مجمع عمومی نیز به دلیل نقض حقوق اساسی سایر اعضا نظام مهندسی به خاطر نداشتن اطلاع از موضوع مصوب، فاقد وجاهت قانونی است.

براساس اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، مواردی که در دعوت نامه و همچنین دستورکار جلسه مجمع عمومی ذکر می گردد، صرفا بایستی در حدود وظایف و اختیارات مجمع عمومی سازمان نظام  مهندسی ساختمان که در ماده شماره نه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و چهار و ماده پنجاه و هفت آئین نامه اجرایی درج شده، باشد و گرنه در صورت تصویب موارد مذکور نیز مصوبات فاقد وجاهت قانونی خواهد بود.

این مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در استان گلستان، جنبه دیگر الزامات ابلاغی مجمع عمومی را چنین تشریح کرد: طبق بند هـ ماده نه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و چهار، بررسی و اتخاذ تصمیمات برای موضوعاتی که به روال فوق در مجمع عمومی مطرح شده اند نیز باید منطبق بر موازین و نصوص قانونی بوده و خلاف قوانین و آئین نامه های مربوط نباشد. مهندس مبارک قدم افزود: براساس بند مذکور از ماده قانونی فوق، تصمیمات و مصوبات مجامع عمومی صرفا مشمول اعضای سازمان استان شده و این مجمع نمی تواند مصوباتی را برای الزام اشخاص غیر همانند مالکان، کاردانها، معمارهای تجربی، کارگرهای ماهر و اشخاص حقوقی مانند شهرداری ها عمل داشته باشد و یا آنان را به انجام هرگونه عملی و یا عدم انجام آن ملزم کند. web site hit counter

 

منبع: روزنامه ابتکار

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ بهمن ۹۵
1271 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0