ابلاغیه ‌های وزارت راه و شهرسازی جز ایجاد تشنج راه بجایی نمیبرد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد :

آذربایجانشرقی ده برابر نیاز خود مهندس دارد/ ابلاغیه ‌های وزارت راه و شهرسازی جز ایجاد تشنج راه بجایی نمیبرد

علی طوماری با اشاره به این که آذربایجانشرقی ده برابر نیاز خود مهندس دارد، ادامه داد: در کشور بیش از پانصد هزار مهندس داریم که استان آذربایجانشرقی سی هزار مهندس در 7 رشته دارد که عضو نظام مهندسی استان هستند.

کد خبر: 961206021 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۱:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،علی طوماری با اشاره به این که آذربایجانشرقی ده برابر نیاز خود مهندس دارد، ادامه داد: در کشور بیش از پانصد هزار مهندس داریم که استان آذربایجانشرقی سی هزار مهندس در ۷ رشته دارد که عضو نظام مهندسی استان هستند.

ابلاغیه ‌های وزارت راه و شهرسازی جز ایجاد تشنج راه بجایی نمیبرد

ابلاغیه ‌های وزارت راه و شهرسازی جز ایجاد تشنج راه بجایی نمیبرد

آذربایجانشرقی ده برابر نیاز خود مهندس دارد/ ابلاغیه ‌های  وزارت راه و شهرسازی جز ایجاد تشنج راه بجایی نمیبرد

وی در آئین گرامیداشت روز مهندس در تالار پتروشیمی تبریز، افزود: این جلسه بمناسبت روز مهندس برگرفته از سالروز میلاد خواجه نصیرالدین طوسی تشکیل شده و هدف از آن ارج نهادن به مقام ۱ ‌هزار و چهارصد شهید مهندس است که جان خود را تقدیم میهن اسلامی کرده‌اند.
طوماری تصریح کرد: فرزندان این مرز و بوم در جاهایی که میهن به خطر افتاده، به صحنه آمده و از میهن اسلامی خود تا پای جان دفاع کرده‌اند.
وی با اشاره به شرایط خدمات مهندسی قبل از سال هفتاد و چهار که قانون مهندسی تصویب نشده بود، مطرح کرد: قبل از سال هفتاد و چهار وضعیت ساخت و ساز به لحاظ کیفیت و ایمنی نامنظم بود بطوری که هر کسی هر کار مهندسی که دوست داشت انجام می ‌داد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تاکید کرد: با تصویب قانون ساخت و ساز پس از سال هفتاد و چهار، ساماندهی عظیمی در امر ساخت و ساز صورت گرفت و البته باید گفت آن زمان مطالبات، توقعات و تعداد مهندسان نیز تا این حد نبود.
وی خاطر نشان کرد: امروزه شاهد هستیم در کشور بیش از پانصد هزار مهندس داریم که استان آذربایجانشرقی سی هزار مهندس در ۷ رشته دارد که عضو نظام مهندسی استان هستند.

ابلاغیه ‌های وزارت راه و شهرسازی جز ایجاد تشنج راه بجایی نمیبرد

طوماری یاد آور شد: متاسفانه مسوولان امر در بیست و چهار سال گذشته نسبت به امر مهندسی بی ‌تفاوت بودند که این بی‌تفاوتی منجر شد تا خدمات مهندسی به این وضع درآید.
سی هزار مهندس منتظر شغل هستند/ تولید بیش از تقاضاست
وی با اشاره به این که در همه کشورها قانون ‌های مصوب بازنگری میگردد اما این موضوع در کشور ما رخ نداده است، گفت: در حال حاضر رکود اقتصادی را در کشور شاهد هستیم و پروژه‌های عمرانی تعطیل شده‌اند، بالغ بر سی هزار نفر منتظر خدمات دهی هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان گفت: خدمات دهی در کشور از کیفیت و استاندارد بین‌المللی برخوردار نیست در حالیکه باید خدمات مهندسی بتواند بصورت حرفه‌ای و استاندارد در این شهر رخ دهد.
طوماری تصریح کرد: در حال حاضر کار برای سه هزار نفر فراهم است که متاسفانه ده برابر تقاضا عرضه داریم و با این وضع نمی ‌توان بدنبال استاندارد بود.
ابلاغیه ‌های وزارت راه و شهرسازی جز ایجاد تشنج راه بجایی نمیبرد
طوماری با تاکید بر این که در تلاش برای ایجاد تقسیم‌ بندی بهمراه رضایتمندی و افزایش کیفیت هستیم، گفت: وزارت راه و شهرسازی راهی را شروع کرده است که مناسب نیست چرا که ابلاغ چند دستورالعمل جز ایجاد تشنج راه بجایی نخواهد برد، باید یک راه حل اساسی پیدا کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان با بیان این که اهمیت کار مهندسی و ساخت و ساز خیلی زیاد است و باید راه را برای ما باز کنند تا بتوان گره از گره های مردم باز کنیم، یاد آور شد: اخیراً شاهد بودیم که دغدغه اصلی خدمات مهندسی و اهمیت آن در موضوعات زلزله تا چه حدی است.

منبع : هم نوا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیلی بر آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
867 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0