توضیحات دبیر گروه تخصصی عمران شورای مرکزی در مورد آخرین اقدامات این گروه تخصصی توضیحات دبیر گروه تخصصی عمران شورای مرکزی در مورد آخرین اقدامات این گروه تخصصی

توضیحات دبیر گروه تخصصی عمران شورای مرکزی در مورد آخرین اقدامات این گروه تخصصی

توضیحات دبیر گروه تخصصی عمران شورای مرکزی در مورد آخرین اقدامات این گروه تخصصی، ارائه شد. دستورالعمل ساخت و ساز در پهنه گسل‌ها که توسط شورای مرکزی به این گروه ارسال شده بود

کد خبر: 000817016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۷ آبان ۰۰ - ۱۰:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، توضیحات دبیر گروه تخصصی عمران شورای مرکزی در مورد آخرین اقدامات این گروه تخصصی، ارائه شد. دستورالعمل ساخت و ساز در پهنه گسل‌ها که توسط شورای مرکزی به این گروه ارسال شده بود

توضیحات دبیر گروه تخصصی عمران شورای مرکزی در مورد آخرین اقدامات این گروه تخصصی

توضیحات دبیر گروه تخصصی عمران شورای مرکزی در مورد آخرین اقدامات این گروه تخصصی

 

دبیر گروه تخصصی عمران شورای مرکزی درباره آخرین اقدامات این گروه تخصصی توضیحاتی ارایه کرد.

کامبیز نرمانشیری، دبیر گروه تخصصی عمران شورای مرکزی به سوالات پاسخ داد. این پرسش و پاسخ را بخوانید:

ویرایش جدید مبحث نهم مقررات ملی ساختمان در دستور کارگروه عمران قرار گرفته است، لطفا بفرمائید ویرایش جدید در چه وضعیتی قرار دارد و هم چنین فکر می کنید ویرایش جدید مبحث نهم  تا چه زمانی، نهایی و سپس ابلاغ خواهد شد؟
در مورد مبحث نهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای سازه‌های بتن آرمه)، با توجه به درخواست استان‌ ها درباره ویرایش جدید این مبحث و مشکلات و سئوالاتی که سازندگان و مهندسان در مورد اجرای این مبحث داشتند، بررسی در دستور کار گروه تخصصی عمران قرار گرفت و مقرر گردید موارد پیشنهاد شده توسط استان‌ها در این گروه بررسی و پس از تجزیه و تحلیل جهت پیشنهاد به دفتر تدوین مقررات ملی ارسال گردد.
در مورد مبحث دهم مقررات ملی (طرح و اجرای سازه‌ های فولادی)، با توجه به اینکه پیش نویس این مبحث جهت اظهار نظر به گروه تخصصی عمران شورای مرکزی فرستاده شده است، بررسی این مبحث در دستور کار قرار گرفت و در جلسات متعدد گروه تخصصی بررسی انجام و نظرات این گروه توسط شورای مرکزی به وزارت راه و شهرسازی و دفتر مقررات ملی ساختمان ارسال گردید.
با توجه به اینکه گروه عمران، گرداوری دستورالعمل ساخت و ساز در پهنه گسل را هم در دست بررسی دارد، لطفا بعنوان فرد مطلع در مورد آن توضیح فرمایید؟
دستورالعمل ساخت و ساز در پهنه گسل‌ ها که توسط شورای مرکزی به این گروه فرستاده شده بود، در جلسات متعدد بررسی و پس از اخذ نظرات اعضای گروه ارسال خواهد شد.
درباره نظام نامه بهسازی زلزله چه اقداماتی انجام شده است؟
در مورد نظام نامه ارزیابی و بهسازی لرزه‌ای سازه‌ها از حدود ۳ سال پیش تاکنون این نظام‌نامه در دستور کارگروه تخصصی قرار گرفته است و پس از تصویب در گروه تخصصی در جلسات متعدد که با کارشناسان وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید، این نظام‌نامه هم چنان در حال نهایی شدن است.
ضمناً به استناد پیشنهاد گروه تخصصی و مکاتبات شورای مرکزی به وزارت راه و شهرسازی، ارزیابی و بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌ ها بعنوان یکی از صلاحیت‌ های جدید در رشته عمران مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و در آزمون برگزار شده قبلی لحاظ گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آبان ۰۰
373 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0