مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از استانداری گلستان مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از استانداری گلستان

مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از استانداری گلستان

مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از استانداری گلستان ، بحث و بررسی گردید. رئیس و اعضای هیات مدیره این سازمان در محل استانداری گلستان با حق شناس دیدار کردند

کد خبر: 990431001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ تیر ۹۹ - ۲:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از استانداری گلستان ، بحث و بررسی گردید. رئیس و اعضای هیات مدیره این سازمان در محل استانداری گلستان با حق شناس دیدار کردند

مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از استانداری گلستان

مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از استانداری گلستان
در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با استاندار گلستان، مطالبات این سازمان بحث و بررسی گردید.
رئیس و اعضای هیات مدیره این سازمان در محل استانداری گلستان با حق شناس دیدار کردند.
استاندار گلستان در این جلسه به نقش سازنده سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان اشاره کرد و گفت: مسوولان باید از علم و تکنیک مهندسان نظام مهندسی بهره مند گردند.
حق شناس, مهندسان را سرمایه اجتماعی و سازندگی در جامعه بر شمرد و ادامه داد: نظام مهندسی میتواند پل ارتباطی در زمینه عمران و توسعه شهری بین مردم و دولت‌مردان باشند.
نماینده عالی دولت در استان ضمن اشاره بر رعایت مقررات ملی ساختمان و اشاعه ترویج فرهنگ مقررات ملی ساختمان برآگاه سازی شهروندان از مباحث مقررات ملی ساختمان تاکید کرد.
حق شناس گفت: انجام امور با نظرات کارشناسی و استفاده از نظرات مشاوران باعت میشود حرکت، جهت و مسیر بهتری انتخاب ‌گردد، سازمان نظام مهندسی ساختمان می ‌تواند با ارائه خدمات کارشناسانه سبب ایجاد آرامش در جامعه شود.
در این نشست، محمد ابراهیم پور رییس سازمان نظام مهندسی استان گلستان، گزارش کاملی از فعالیتهای سازمان طی ۶ ماهه نخست سال دوم هیات مدیره دوره هشتم ارائه کرد.
ابراهیم پور ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با دارا بودن بیش از ۱۰ هزار نفر عضو دارای تحصیلات عالیه، ظرفیت فوق العاده ای برای ارائه خدمات فنی و مهندسی محسوب می گردد که میتواند در رشد و توسعه استان مثمر ثمر باشد.
ابراهیم پور، در ادامه با اشاره به نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در توسعه پروژه‌های استان گلستان، افزود: سازمان نظام مهندسی در توسعه پروژه‌های استان سهم‌بسزایی داشته و همواره از سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان حمایت کرده و در راستای اعتلای استان و ارتقای کیفیت ساخت و سازها گام‌های موثری برداشته است.
رییس هیات مدیره سازمان بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان گلستان در ترویج مقررات ملی ساختمان از استانهای پیشرو بوده و در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.
ابراهیم پور ضمن اشاره به انتخاب گرگان بعنوان شهر پایلوت دوستدار کودک از سوی یونیسف به نقش اساسی سازمان دراین امر اشاره و در مورد برگزاری نخستین جشنواره شهر دوستدار کودک توسط سازمان در سال نود و شش، توضیحاتی ارائه کرد.
وی به نقش موثر سازمان در کمیته های فنی و اداری استان اشاره کرد و گفت: سعی سازمان همواره بر این بوده تا نقش فنی، مهندسی و علمی خود را به دقت ایفا کند و با دستگاههای اجرایی مرتبط با سازمان تعامل سازنده و مطلوبی داشته باشد.
ابراهیم پور، در ادامه خواستار حضور رییس سازمان در جلسات شورای اداری استان شد.
وی، تعامل با دانشگاههای استان را در راستای آموزش اعضا مهم دانست و گفت: سازمان نظام مهندسی در زمینه آموزش مهندسان و به روز رسانی دانش فنی آنان در برگزاری دوره های آموزشی با بیش از پنج واحد دانشگاهی همکاری دارد و نتایج حاصل از این ارتباط علمی در رشد استان اثرگذار است.
علی تهرانی نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به تشکیل کمیته سیما و منظر شهری طی سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: سیما و منظر شهری از بحثهای مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای گردد.
وی تصریح کرد: منظر شهری شناسنامه یک شهر و بارزترین وجه تمایز شهرها با یک‌دیگر است که می‌تواند بیان‌کننده شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، طرز تفکر و تاریخ شهر محسوب گردد و چون نخستین تصویری که در ذهن شهروندان و گردشگران نقش می ‌بندد، منظر شهری است، بنابراین در طراحی و اجرای آن باید دقت نظر خاصی را اعمال کرد.
مسعود رضوی، نایب رییس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مهندسی بر موضوع اشتغال آنان تاکید کرد و گفت: موضوع مهم توجه به تناسب میان تعداد فرصت ‌های شغلی رشته تخصصی ایجاد شده در جامعه و شمار دانش آموختگان امری است که تاکنون مغفول مانده است.
وی گفت: متاسفانه عدم تناسب برخی رشته‌های تحصیلی با نیاز بازار کار از جمله معضلات کارجویان و فارغ التحصیلان در ورود به بازار کار بشمار می‌ رود؛ افزایش نرخ بیکاری و پایین بودن بهره‌وری سبب شده تا امروز نه تنها تحصیلات دانشگاهی منطبق با بازار کار کشور نباشد، بلکه ‌بسیاری از افراد جویای کار نیز متناسب با فضای کسب و کار کشور تربیت نشوند.
سید مجتبی موسوی عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گلستان به رعایت مقررات ملی ساختمان اشاره و کرد و گفت: مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان که نقطه ثقل آن مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها است، از جمله مباحث مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.
وی گفت: این مبحث و مراقبت و نگهداری از ساختمان از جمله اصولی است که توجه به آن منافع بسیاری چون حفظ سرمایه، تأمین آسایش و ایمنی را برای مالکان وبهره برداران ساختمان در پی خواهد داشت.
حسین ویزواری عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در مورد ابلاغ تعرفه خدمات مهندسی سال نود و نه، ادامه داد: توجه به معیشت مهندسان امر مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.
ویزواری ادامه داد: واقعی شدن نرخ خدمات نظام مهندسی همواره یکی از مطالبات به حق جامعه مهندسی در کشور بوده است.
وی گفت: هم‌چنان تعرفه فعالیت‌های مهندسی، از جایگاه واقعی خود فاصله دارد وافزایش تعرفه خدمات مهندسی با مسوولیتی که مهندسان دارند تناسبی ندارد.
وی گفت: با افزایش تعرفه در سال نود و نه، بتوانیم گامی در جهت خدمت به جامعه مهندسی استان برداریم.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ تیر ۹۹
440 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0