مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از مجلس شورای اسلامی مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از مجلس شورای اسلامی

مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از مجلس شورای اسلامی

مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از مجلس شورای اسلامی ، در جلسه مشترک رییس و معاونین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس مطرح شد

کد خبر: 990808003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ آبان ۹۹ - ۹:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از مجلس شورای اسلامی ، در جلسه مشترک رییس و معاونین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس مطرح شد

مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از مجلس شورای اسلامی

مطالبات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس از مجلس شورای اسلامی
مطالبات نظام مهندسی استان فارس از مجلس شورای اسلامی
در جلسه مشترک رییس و معاونین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس، مطالبات این سازمان از پارلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جلسه مشترک رییس، معاونین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس و رییس دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان نی ریز با فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی تشکیل گردید.
در آغاز نشست سیف زاده، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ضمن خوشامدگویی به تشریح وظایف و جایگاه قانونی سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان بزرگترین تشکل حرفه ای و تخصصی در کشور پرداخت و بر لزوم ارتباط و تعامل موثر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجلس شورای اسلامی برای استفاده از خدمات مطلوب و بهینه مهندسی در زمینه های نظارت-طراحی و اجرا در صنعت ساختمان و به کارگیری مجموعه قوانین و مقررات نظام مهندسی و کنترل ساختمان بمنظور اطمینان از ایمنی، بهداشت، بهره دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی در جهت حمایت از مردم به عنوان بهره برداران نهایی تاکید کرد.
سیف زاده، با توجه به زلزله خیز بودن استان و تشکیل بیست و پنج دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در سطح استان فارس خواستار اجرای دقیق مجموعه مباحث مقررات ملی ساختمان و به کارگیری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شد.
وی هم‌چنین با عنوان این که ساختمان سرمایه ای ملی است، به قرارگیری طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار صحن علنی مجلس یازدهم اشاره و از حمایت اعضای کمیسیون عمران مجلس و نمایندگان استان فارس و سایر نمایندگان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جهت تاکید بر اخذ مشاوره و نظرات تخصصی با صاحب نظران و کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بمنظور هر گونه تغییر و اصلاح در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و هم‌چنین استفاده از افراد متخصص و دارای صلاحیت در فرآیند ارائه خدمات مهندسی در صنعت ساختمان ( طراحی، نظارت و اجرا) قدردانی کرد.
در ادامه نشست، معاونین ۳ گانه سازمان و رییس دفتر نمایندگی شهرستان نی ریز نیز به ارائه گزارشی مختصر از فعالیتها و اقدامات خود پرداختند.
در همین حال، طهماسبی، نماینده مردم شریف نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از دعوت سازمان نظام مهندسی فارس برای برگزاری این جلسه بیان کرد: یقیناً توسعه کشور بدون نظارت و کارشناسی دقیق امور مقدور نیست و ضروری است من بعد نگاه کلی ما به تمامی صنایع خصوصاً در بخش عمران، کشاورزی و آب و برق نگاهی کارشناسی و تخصصی باشد.
طهماسبی گفت: مشارکت و همراهی یکایک اعضای یک سازمان منجر به به ثمر رسیدن اهداف کلی آن سازمان خواهد شد و این مسئله بخوبی در عملکرد مطلوب سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان نی ریز مشهود است.
وی با دفاع از اجرای صریح قانون تصریح کرد: حمایت نمایندگان مجلس از حقوق مردم امری کاملا بدیهی است و قطعا اینجانب و اعضای کمیسیون عمران مجلس وظیفه خود میدانیم تا از آن دفاع کنیم.
نماینده مردم شریف نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از حمایتها و توجه خاص اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی فارس خواستار تسریع در شروع عملیات اجرایی ساختمان دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرستان نی ریز نیز شدند.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تکه مامی دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه ساخت و ساز در استان با تکیه بر استفاده از ظرفیتها و پتانسیلهای فنی و تخصصی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان ظرفیت بالایی در اجرای قانون و ارائه خدمات مطلوب به مردم هستند.
این نشست، با هدف ارتقای شان و جایگاه سازمان و پیشبرد امور صنفی مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با حضور رییس، معاون خدمات مهندسی و کنترل ساختمان، معاون آموزش، توسعه و پژوهش و معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی رییس دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در شهرستان نی ریز ( مهندس شبانی ) و فرهاد طهماسبی، نماینده مردم شریف نی ریز و استهبان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل دفتر رییس سازمان برگزار گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آبان ۹۹
470 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0