ظرفیت ایجاد و بهره برداری از دو هزار و پانصد هکتار گل خانه در استان کرمانشاه ظرفیت ایجاد و بهره برداری از دو هزار و پانصد هکتار گل خانه در استان کرمانشاه

ظرفیت ایجاد و بهره برداری از دو هزار و پانصد هکتار گل خانه در استان کرمانشاه

ظرفیت ایجاد و بهره برداری از دو هزار و پانصد هکتار گل خانه در استان کرمانشاه ، وجود دارد. اشتغال‌زایی و درآمد بالا یکی از مهم‌ترین این مزایا است

کد خبر: 990927001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۷ آذر ۹۹ - ۱۰:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، ظرفیت ایجاد و بهره برداری از دو هزار و پانصد هکتار گل خانه در استان کرمانشاه ، وجود دارد. اشتغال‌زایی و درآمد بالا یکی از مهم‌ترین این مزایا است

ظرفیت ایجاد و بهره برداری از دو هزار و پانصد هکتار گل خانه در استان کرمانشاه

ظرفیت ایجاد و بهره برداری از دو هزار و پانصد هکتار گل خانه در استان کرمانشاه
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت:
ظرفیت ایجاد دو هزار و پانصد هکتار گلخانه در کرمانشاه وجود دارد
رمضان رویین‌تن معتقد است، ظرفیت ایجاد دو هزار و پانصد هکتار گلخانه در این استان وجود دارد.
وی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه با اشاره به مزایای گلخانه‌ها و ضرورت توسعه این نوع کشت، گفت: اشتغال‌زایی و درآمد بالا یکی از مهم‌ترین این مزایا است، زیرا هر هکتار گلخانه معادل هزار هکتار زمین دیم اشتغال‌زایی و معادل پانصد و بیست و سه هکتار زمین دیم درآمدزایی دارد.
وی، صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش ضایعات که در کشاورزی معمولی پانزده الی بیست و پنج درصد اما در کشت گلخانه‌ای زیر دو درصد است را از دیگر مزایای این روش کشاورزی دانست.
وی از وضعیت گلخانه‌ها در جهان، ایران و کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: ۳ میلیون هکتار گلخانه در جهان وجود دارد که سهم ایران از این میزان نزدیک به هجده هزار هکتار با میزان تولید ۶.۲ میلیون تن است.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در استان کرمانشاه نیز هم اکنون حدود ۴۲.۵ هکتار گلخانه در دست بهره‌برداری داریم.
وی معتقد است، در کرمانشاه این پتانسیل وجود دارد که وسعت گلخانه‌های استان به دو هزار و پانصد هکتار برسد.
وی از مهم‌ترین موانع توسعه گلخانه‌ها در استان هم یاد کرد و عدم همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، بالا بودن قیمت تجهیزات، سخت‌گیری دستگاه‌ها و عدم تخصیص آب را از مهم‌ترین این موارد برشمرد.
نوربخش حاتمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این نشست با عنوان اینکه تا ابتدای سال نود و هشت حدود بیست و هشت هکتار گلخانه در استان داشتیم، تصریح کرد: اکنون میزان گلخانه‌های در حال بهره‌برداری در استان ۴۲.۵ هکتار است.
به گفته این مسئول بزودی ۴.۲ هکتار گلخانه ساخته شده دیگر در استان زیر کشت می ‌رود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از در دست احداث بودن حدود سی و دو هکتار گلخانه هم با پیشرفت فیزیکی بیست تا نود و پنج درصد در استان خبر داد.
به گفته وی، این گلخانه‌ها جدای از مجتمع‌ ها و شهرک ‌های گلخانه‌ای است که در کرمانشاه در دست پیگیری‌ است.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۹
828 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0