سازمان نظام مهندسی ساختمان، همراه دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن سازمان نظام مهندسی ساختمان، همراه دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

سازمان نظام مهندسی ساختمان، همراه دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

سازمان نظام مهندسی ساختمان، همراه دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، است. این سازمان در طرح اقدام ملی مسکن در حوزه های طراحی، ‌نظارت و اجرا مشارکت خواهد داشت و در این زمینه درکنار دولت خواهیم بود

کد خبر: 990521001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ مرداد ۹۹ - ۴:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سازمان نظام مهندسی ساختمان، همراه دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، است. این سازمان در طرح اقدام ملی مسکن در حوزه های طراحی، ‌نظارت و اجرا مشارکت خواهد داشت و در این زمینه درکنار دولت خواهیم بود

سازمان نظام مهندسی ساختمان، همراه دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

سازمان نظام مهندسی ساختمان، همراه دولت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان داشت:
نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن درکنار دولت خواهد بود
امین مقومی ادامه داد: این سازمان در طرح اقدام ملی مسکن در حوزه های طراحی، ‌نظارت و اجرا مشارکت خواهد داشت و در این زمینه درکنار دولت خواهیم بود.
وی به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر تعدادی از خبرگزاریهای استان قم ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه، گفت: در این شرایط سخت و دشوار، تنها انگیزه ای که سبب شده خبرنگاران هم‌چنان در این عرصه به فعالیت شبانه روزی خود ادامه دهند، عشق و علاقمندی به این حرفه است.
مقومی افزود: امروز رسانه ها میبایست نقد سازنده در کنار انعکاس اخبار امیدبخش را در اولویت قرار دهند، چرا که در این برهه کشور با مشکلات مختلفی دست به گریبان است.
وی تصریح کرد: در ماههای اخیر، شیوع ویروس کرونا تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی افراد و جامعه را دچار تغییراتی کرده که البته از کنار برخی از اتفاقات خوبی که در این ایام پررنگ شده نیز نباید به راحتی عبور کرد.
وی افزود: گسترش فعالیتهای جهادی در بین اقشار مختلف در راستای تحقق همدلی مومنانه که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده در این ایام چشم‌گیر بود و مهندسان استان قم نیز در این عرصه ها مشارکت فعالی داشتند.
مقومی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته از سوی سازمان در ایام شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: در اختیار قرار دادن مجموعه فرهنگی ورزشی خانه مهندس برای استقرار بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برپایی چندین نوبت مانور همدلی مومنانه در مناسبتهای مختلف، تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز کادر درمانی استان و حضور جهادی تعدای از مهندسان در پشتیبانی فنی بیمارستانها و تکمیل بیمارستان امیرالمومنین (علیه السلام) بخشی از فعالیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اعضای این سازمان در دوران شیوع ویروس کرونا بوده است.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از سال نود گسترش خدمات الکترونیکی خود به مهندسان و شهروندان را در قالب طرح جامع خدمات الکترونیک در اولویت کاری قرار داد که در اسفندماه سال گذشته هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در استان سامانه کنترل الکترونیک نقشه نیز فعالیت خود را شروع کرد و در این ایام نیز خدمات بصورت غیرحضوری به مردم ارائه می‌شد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در ادامه یکی از نیازهای امروز جامعه را مسکن برشمرد و گفت: در این بخش در سالهای اخیر عقب ماندگیهایی داریم که اجرای طرح اقدام ملی مسکن برای جبران بخشی از این عقب افتادگی است، هر چند که بنظر میرسد در سطح ملی، به جز وزارت راه و شهرسازی، هنوز دیگر دستگاههای اجرایی بصورت جدی مشارکت و پشتیبانی موثری از طرح نداشته اند و در این زمینه وزارت راه و شهرسازی نیازمند همراهی تمامی نهادهای مسئول و کار جهادی است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای مهار قمیت مسکن طرح اخذ مالیات از خانه های خالی و طرح دوفوریتی جهش تولید مسکن را دنبال میکند که بنظر میرسد این‌گونه اقدامات میتواند برای جبران عقب افتادگیها در این بخش موثر باشد.
وی تصریح کرد: این سازمان همان‌گونه که در طرح مسکن مهر با ارائه خدمات ویژه و همکاری لازم ورود جدی داشته است، در طرح اقدام ملی مسکن نیز در حوزه های طراحی، ‌نظارت و اجرا مشارکت خواهد داشت و در کنار دولت خواهد بود، ضمن این که در سطح ملی، توجه ویژه به تاسیسات زیربنایی و‌ روبنایی از هم اکنون باید دستور کار قرار گیرد و این طرح میتواند فرصت مناسبی برای تقویت حمایت از کالاهای داخلی بوده و به اشتغال کمک موثری داشته باشد.
مقومی در بخش دیگری از اظهارات خود موضوع تخلفات ساختمانی را چالش جدی ساخت و ساز در قم برشمرد و گفت: افزایش چشمگیر قیمت زمین سبب شده تا بروز تخلفات در این بخش در قم افزایش یابد.
وی گفت: موضوع جلوگیری از تخلفات ساختمان بحث مهمی است که مراجع صدور پروانه از همان ابتدای امر با ارسال گزارش تخلفات از طرف مهندسان ناظر می بایست نسبت به توقف ادامه فعالیت پروژه اقدام کنند که متاسفانه هم اکنون این‌گونه نیست و همین نکته به کمک دیگر عوامل سبب میشود تا مالک نقشه دیگری را به مرحله اجرا برساند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: عمده تخلفات ساختمانی در استان قم بحث پیشروی‌ها است که در این زمینه می‌بایست همانند گذشته که با تخلف اضافه طبقات برخورد جدی شد و سبب کاهش شود، با این تخلف نیز این‌گونه برخورد گردد.
وی افزود: متاسفانه ماده صد محل درآمدی برای مراجع صدور پروانه شده است که در سالهای اخیر قوه قضاییه و همچنین دولت برای حذف دریافت این جریمه ها و ساماندهی و اصلاح این قانون اتفاق نظر دارند که این فرصت میتواند راه‌کارهای مناسبی را در برخورد با تخلفات که سبب تغییر در فرهنگ و تشدید آسیب های ناشی از آن می‌شود، ایجاد کند.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مرداد ۹۹
470 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0