نادعلی اسماعیلی خبر داد:

حوزه معدن بجایگاه مطلوب خود دست نیافته است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران بیان کرد: با وجود ارزش‌افزوده بالا در بخش معدن، این حوزه در کشور هنوز بجایگاه مطلوب خود دست نیافته است.

کد خبر: 10687 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ فروردین ۹۶ - ۸:۱۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن ایران بیان کرد: با وجود ارزش‌افزوده بالا در بخش معدن، این حوزه در کشور هنوز بجایگاه مطلوب خود دست نیافته است.حوزه معدن بجایگاه مطلوب خود دست نیافته است.

حوزه معدن بجایگاه مطلوب خود دست نیافته است.

حوزه معدن بجایگاه مطلوب خود دست نیافته است.

حوزه معدن بجایگاه مطلوب خود دست نیافته است.

نادعلی اسماعیلی در حاشیه گردهمایی پهنه‌های اکتشافی و فرصتهای سرمایه‌گذاری معدن در اردبیل تصریح کرد : معدن موتور اقتصادی کشور است و میتواند تأثیرات قابل‌توجه در توسعه کشور داشته باشد.

اسماعیلی ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلامی از طرف بانک مرکزی، با وجود رکود ۱۷.۱ درصدی بخش ساختمان، در نه ماهه نخست سال گذشته بخش معدن ۲ دهم درصد رشد داشته و بی‌شک با احصا آمارهای دوازده ماهه سال گذشته این رشد بمراتب بیش تر است.

وی افزود: مطابق منویات رهبر معظم انقلاب بخش معدن از مزیتها محسوب میشود و در صورتیکه حمایت دولت از بخش معدنی افزایش یابد بخش معدن میتواند در زمینه تولید نقش کلیدی ایفا نماید.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران  تاکید کرد: با وجود ظرفیتهای موجود هنوز بخش معدن بجایگاه مطلوب نرسیده و بعنوان مثال از نه هزار معدن موجود در کشور نزدیک به پنج هزار و پانصد مورد فعال هستند.

اسماعیلی با تأکید بضرورت مطالعه پهنه‌های اکتشافی تصریح کرد: در این راستا لازم است که بخش خصوصی پای کار بیاید.

وی اظهار داشت: در خود استان اردبیل در ۴ پهنه اکتشافاتی صورت گرفته و مطالعات اولیه رضایتبخش است که امید میرود بتوان بمعادن بزرگ زیرزمینی، عمقی با عیار کم و ذخیره بالا کشف نمود.

این مقام در مورد وضعیت معادن سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی نیز تصریح کرد: بدنبال فعالسازی این حوزه با هدف اشتغا‌زایی  و ارزش‌افزوده بالا هستیم؛ زیرا  این حوزه اکتشاف و فروش را از کیلو به گرم کاهش داده و ارزش‌افزوده بالایی دارد.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه بوجود معدن عقیق در اردبیل لازم است سازمان نظام مهندسی معدن اردبیل  از علاقمندان این حوزه حمایت کند تا بتوان به اکتشاف مطلوب دست یافت.

وی هم چنین بضرورت فعال‌سازی صنایع تبدیلی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بدلیل این که معدن حوزه‌ای زما‌نبر و ریسکبر است، انتظار میرود سرمایه‌گذاران از سوی دولت حمایت گردند.

منبع: مهر

 

سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ فروردین ۹۶
1314 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0