معاون استاندار استان خراسان شمالی بیان کرد

معاون استاندار استان خراسان شمالی بیان کرد: بخشودگی جرایم بانکی مسکن مهر پیگیری میشود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان خراسان شمالی تصریح کرد: بخشودگی جرایم دیرکرد بانکی و کاهش سود اقساط تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکن مهر که پیش از سال نودوپنج اجرا شده اند نیز پی گیری میشود.

کد خبر: 960227012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶ - ۲:۰۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان خراسان شمالی تصریح کرد: بخشودگی جرایم دیرکرد بانکی و کاهش سود اقساط تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکن مهر که پیش از سال نودوپنج اجرا شده اند نیز پی گیری میشود.بخشودگی جرایم بانکی مسکن مهر پیگیری میشود

بخشودگی جرایم بانکی مسکن مهر پیگیری میشود

بخشودگی جرایم بانکی مسکن مهر پیگیری میشود

بخشودگی جرایم بانکی مسکن مهر پیگیری میشود

محمدحسین علی نیا گفت: طبق قولهایی که دکتر مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در سفر به این استان داده شده است، حذف جرایم بانکی پی گیری میشود و تلاش شده است تا سود بانکی برای واحدهایی که پیش از سال نودوپنج اجرا شده اند نیز از هفت درصد به چهار درصد کاهش پیدا کند.
علی نیا ادامه داد: البته این امر پیش از این هم پی گیری شده بود و امید میرود به نتیجه برسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان خراسان شمالی به خسارتهای وارد شده به واحدهای مسکونی گلستان شهر اشاره نمود وافزود: ساکنین گلستان شهر تا زمان تعمیر واحدهای خسارت دیده، اقساط پرداخت نمیکنند.
علی نیا تاکید کرد: با هماهنگی انجام شده با بانک، مقرر شده است تا زمانیکه واحدهای مسکونی در گلستان شهر قابل سکونت نیست، اقساط بانکی از ساکنین دریافت نگردد.
وی با اشاره به این که متاسفانه بلحاظ فنی برخی پروژهها در گلستان شهر کیفیت لازم را ندارند عنوان کرد: نتایج اولیه از بازدیدهایی که از واحدهای آسیب دیده در گلستان شهر انجام شده، حاکی از این است که خسارتها بیش تر مربوط به نازک کاریها است و خوشبختانه سازه ها بلحاظ سفت کاری خسارتی ندیده است.


ایشان اضافه کردند: خسارتها بیش تر بصورت ترک دیوارها و سقف بوده و به اسکلت سازهها آسیبی نرسیده است.
او اظهار داشت: این نشان میدهد که واحدهای مسکونی در گلستان شهر بلحاظ اسکلت سازه ای با کیفیت مناسب اجرا شده است و مقاومت لازم را دارند البته بعضا کیفیت در بعضی از واحدها خوب نیست و بلحاظ فنی مشکل دارد.
وی مطرح کرد: خسارتها در شماری از واحدها به حدی است که قابل سکونت و بهره برداری نیست.
علی نیا درمورد اقدامات انجام شده برای ساکنین آسیب دیده از زلزله ابراز کرد: خسارتهای وارد شده به واحدهای مسکونی در گلستان شهر بجنورد جبران میشود.
معاون فرهنی امور عمرانی خاطرنشان کرد: حادثه دیدگان از زلزله اخیر، نگران جبران خسارتها نباشند.
این مسئول گفت: تیمی متشکل از استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ، وضعیت و میزان خسارتهای وارد شده بواحدهای مسکونی در این مجموعه را بررسی میکنند.
علی نیا بیان داشت: تیمهای ارزیاب خسارت به تک تک واحدهای مسکن مهر خسارت دیده در گلستان شهر مراجعه و خسارتها را برآورد میکنند.
منبع: ایرنا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اردیبهشت ۹۶
1487 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0