کاهش نقش دولت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی اعتراض به وضعیت استخدامی

تجمع مهندس ناظران کشاورزی در مقابل مجلس

جمعی از مهندس ناظران کشاورزی امروز، یکشنبه در اعتراض به وضعیت استخدامی خود در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

کد خبر: 961213016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶ - ۳:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، تعدادی از مهندسان ناظر بخش کشاورزی در زمان  استخدام ناظرین کشاورزی طی مصوبه سال ۱۳۹۰، به علت پایین بودن سهمیه از استخدام بازماندند و اکنون وضعیت بلاتکلیفی دارند.

تجمع مهندس ناظران کشاورزی در مقابل مجلس

تجمع مهندس ناظران کشاورزی در مقابل مجلس

تجمع مهندس ناظران کشاورزی  در مقابل مجلس

این ناظران بازمانده قبل از سال ۹۰ حدود ۵ تا ۷ سال سابقه فعالیت دارند و ناظران بعد از سال ۹۰ نیز به همین منوال سابقه نظارت دارند. این در حالی است که ناظران اغلب با سن بالای
۳۵ سال از همه جا بازمانده و در تنگنای بیکاری به سر می‌برند.

مهندسان ناظر نسبت به  وضعیت استخدامی  شان که سال هاست بلاتکلیف مانده  و هیچ گونه ارتقای شغلی نداشته اند، معترضند و از مسئولان خواهان رسیدگی و بهبود شرایطشان هستند.

بهارستانی ها قانون را اجرایی کنند

چندی پیش قانون اصلاح استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی در مجلس تصویب شد که بر اساس آن باید ۱۰ هزار ناظر بخش کشاورزی ظرف سه سال به استخدام جهاد کشاورزی در می آمدند. متاسفانه با وجود اینکه این قانون به تصویب مجلس رسیده، ولی اقدام خاصی برای استخدام ناظرین انجام نشده است.

این تجمع کنندگان بار دیگر از بهارستانی ها خواستند برای اجرایی شدن سریع تر این قانون اقداماتی انجام دهند.

تجمع مهندس ناظران کشاورزی در مقابل مجلس

 

تعداد زیادی از این مهندسان دارای فعالیت و سوابق چندین ساله و گواهی آموزشی و آزمون های کتبی و شفاهی جهاد وسازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌باشند.

مهندسان ناظر کشاورزی موثر در پایداری کشاورزی

به گفته این مهندسان، استفاده از سرمایه‌های ملی متخصص، توانمند، فعال و پویا که طی سال‌ها تجربه کسب کرده اند، موجب پیشرفت بخش کشاورزی کشور می‌شود، بنابراین بهتر است مسئولان فکری به حال این جوانان بکنند.

در دنیای امروز برای افزایش عملکرد در واحد سطح باید از روش‌های نوین کشاورزی استفاده کرد که در این زمینه مهندسان ناظر بخش کشاورزی میان دانش علمی و دانش عملی رابط بسیار خوبی هستند که باید این افراد در جایگاه خود به کارگیری شوند.

مهندسان ناظر کشاورزی برای افزایش پایداری در بخش کشاورزی تاثیرگذارند و در سخت‌ترین شرایط با حضور در مزارع و باغات برای افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و افزایش عملکرد در واحد سطح بسیاری از مشکلات و ابهامات کشاورزان را رفع ‌کردند.

برکسی پوشیده نیست مهندسان ناظر کشاورزی در توسعه کمی و کیفی محصولات کشاورزی نقش موثر و قابل توجهی دارند.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی طراحی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۹۶
1316 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0