اطلاعات کاربردی نظام مهندسی مکانیک

آشنایی با ANSYS structural mechanics معرفی نرم افزار کد خبر 980306001

آشنایی با ANSYS structural mechanics

نرم‌افزارهای آنالیز سازه‌ای‌ انسیس، مجموعه تحلیل‌ها‌ی سازه­ای را شامل می‌شوند که کاربر را قادر می‌سازد تا مسائل پیچیده‌ی‌ مهندسی سازه‌ای‌ را حل کرده و تصمیمات مربوط به طراحی را بهتر و سریع تر اخذ کند.در این بخش،انواع تحلیل‌ها‌ی استاتیک، دینامیک، فرکانس، ضربه، برخورد، تغییر شکل­های الاستیک و پلاستیک و ... قابل دسترس هستند.

۶ خرداد ۹۸ 1187 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم‌افزارTekla Structures معرفی نرم‌افزار کد خبر 980305008

معرفی نرم‌افزارTekla Structures

تکلا استراکچرزمی‌تواندبرای استفاده‌ی متخصصان و سازندگان فولاد، مهندسین پل، پیمانکاران بتنی، مهندسین سازه، تولیدکنندگان پیش ساخته، دانشجویان و موسسات آموزشی مرتبط مفید واقع شود.

۵ خرداد ۹۸ 818 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم‌افزار انسیس نرم‌افزار انسیس کد خبر 980229005

معرفی نرم‌افزار انسیس

انسیس مخفف عبارت Analysis Systems شرکتی آمریکایی است که نرم‌افزارهای شبیه‌سازی مهندسی (به همین نام) عرضه می‌کند. این کمپانی در سال 1970 توسط جان سوانسون تاسیس شد.سال 1993، او سهم خود در این شرکت را به سرمایه‌گذاران فروخت. انسیس در سال 1996 در بازار بورس NASDAQ عمومی شد و در دهه‌ی 2000، به تعداد زیادی از شرکت‌های طراحی مهندسی مالکیت داد تا تکنولوژی‌های بیشتری درباره‌ی دینامیک سیالات، طراحی قطعات الکترونیکی و سایر تحلیل‌های فیزیک به دست آورد.

۲۹ اردیبهشت ۹۸ 2308 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
درباره‌ی برونل مهندس و مخترع انگلیسی کد خبر 980228008

درباره‌ی برونل

برونل (تولد: 9 آوریل 1806،همپشایر انگلستان، مرگ: 15 سپتامبر 1859، لندن)به عنوان یکی از نوآورترین و پرکارترین مهندسان تاریخ، یکی از غول‌های مهندسی قرن نوزدهم و همچنین از بزرگترین شخصیت‌های انقلاب صنعتی شناخته می‌شود که با طرح‌های پیشگامانه و سازه‌های خلاقانه‌اش چهره‌ی مناظر انگلیس را تغییر داده است. ساخته‌های این مهندس عمران و مکانیک عبارتند از بنادر، پل‌ها، تونل‌ها، راه‌آهن بزرگ غربی(the Great Western Railway) و مجموعه‌ای از کشتی‌های بخار که شامل نخستین کشتی بخار ملخ‌دار بود که برای حمل و نقل در اقیانوس اطلس استفاده می‌شد. طرح‌های وی انقلابی در حمل و نقل عمومی و مهندسی مدرن محسوب می‌شوند.

۲۸ اردیبهشت ۹۸ 1280 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
درباره‌ی بنیان‌گذار شرکت انسیس سوانسون کد خبر 980227006

درباره‌ی بنیان‌گذار شرکت انسیس

John A. Swanson یک مهندس، کارآفرین، خیّر آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت ANSYS، برنده‌ی مدال John Fritz و یکی از اعضای آکادمی ملی مهندسی است. او در جهان به عنوان یک متخصص و پیشرو در زمینه‌ی استفاده از روش‌های المان محدود در مهندسی شناختهمی‌شود.

۲۷ اردیبهشت ۹۸ 1187 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم‌افزار CHVAC معرفی نرم‌افزار کد خبر 980226012

معرفی نرم‌افزار CHVAC

نرم‌افزارChvac،از سال 1979 یکی از پیشگامان صنعتنرم‌افزارهای محاسبه‌ی بارساختمان‌های تجاریمحسوب می‌شود که توسط شرکتElite Software  عرضه شده است و مهندسان حرفه ای زیادی آن را انتخاب می‌کنند. این شرکت ادعا می‌کند که با داشتن هر دونرم‌افزارChvacوEnergyProکه با هم لینک می‌شوند، شما می‌توانیدقدرتمندترین و کاربرپسندترین ترکیب محاسبه‌ی بار و آنالیز انرژی موجود در بازار را در اختیار داشته باشید.

۲۶ اردیبهشت ۹۸ 1294 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم‌افزار داکت سایز داکت سایز کد خبر 980226011

معرفی نرم‌افزار داکت سایز

Ductsize، یک نرم‌افزار آنالیز و برآورد اندازه (سایزینگ) در کانال‌کشی ساختمان‌ها و با هدف تهویه مطبوع است که توسط شرکت نرم‌افزاری Elite به بازار عرضه شده است و به کاربر کمک می‌کند تا یک سیستم کانال‌کشی کامل را از ابتدا تا انتها ایجاد کند وروی هر جنبه از طراحی خود کنترل داشته باشد.

۲۶ اردیبهشت ۹۸ 4091 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
ضوابط خاص اجزای تاسیسات مکانیکی و برقی تاسیسات مکانیکی و برقی کد خبر 980222008

ضوابط خاص اجزای تاسیسات مکانیکی و برقی

تاسیسات مکانیکی و برقی چیست؟ در این قسمت حداقل الزامات مورد نیاز در تأسیسات برقی و مکانیکی در طراحی، پیاده سازی، بهره برداری، نگهداری، اصلاح و بازرسی ساختمان مورد بررسی قرار می گیرد.مقررات این بخش باید دستگاه های برقی و مکانیکی را برای ایمنی و بهداشت و تامین انرژی کنترل کند. الزامات این بخش شامل هر گونه تغییر در کاربری ساختمان است. در ادامه با تاسیسات مکانیکی و برقی آشنا خواهید شد.

۲۲ اردیبهشت ۹۸ 1603 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم‌افزار دیزاین بیلدر Design Builder کد خبر 980207016

معرفی نرم‌افزار دیزاین بیلدر

نرم‌افزاری است که برپایه‌ی Energy Plus کار می‌کند: یکی از قوی‌ترین و جامع‌ترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی انرژی ساختمان در سراسر دنیا که در اوایل سال 1996 توسط دپارتمان انرژی ایالات متحده طراحی شده و به طور مداوم بهبود یافته است.

۷ اردیبهشت ۹۸ 2738 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
معرفی نرم‌افزار Carrier HAP کریر هپ کد خبر 980207002

معرفی نرم‌افزار Carrier HAP

HAP، مخفف عبارت Hourly Analysis Program و جزو اولین ابزارهای مدل‌سازی و تحلیل ساعت به ساعت انرژی است که می‌توانست روی کامپیوتر هر مهندس اجرا شود. پیش از آن، مدل‌سازی انرژی یا باید به صورت دستی انجام می‌گرفت و یا با ابزارهای نرم‌افزاری که تنها روی پردازنده‌ی مرکزی فروشنده اجرا می‌شد. بنابراین از آن جایی کهHAP بسیار اقتصادی‌تر، قابل دسترس‌تر و منعطف‌تر بود، یک تحول اساسی در زمینه‌ی تهویه مطبوع به حساب می‌آمد.

۷ اردیبهشت ۹۸ 3577 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
استفن پروکوپوویچ تیموشنکو معرفی بزرگان کد خبر 980202001

استفن پروکوپوویچ تیموشنکو

شاید کمتر کسی را در حوضه مهندسی عمران یا مکانیک بتوان پیدا کرد که نام تیموشمکو رو نشنیده باشه. بیاید با هم نگاهی کنیم به سرگذشت تیموشنکو می اندازیم.

۲ اردیبهشت ۹۸ 1861 بازدید بدون نظر ادامه مطلب
نرم افزار CATIA نرم افزار CATIA کد خبر 980131001

معرفی نرم افزار کتیا

CATIA، مخفف عبارت Computer Aided Three-dimensional Interactive Application و یکی از مهم¬ترین نرم¬افزارهای طراحی مکانیکی است که با نرم‌افزارهایی مانند SolidWorks، Autodesk Inventor و Pro/ENGINEER رقابت می‌کند.

۳۱ فروردین ۹۸ 11583 بازدید بدون نظر ادامه مطلب