درباره‌ی بنیان‌گذار شرکت انسیس سوانسون

درباره‌ی بنیان‌گذار شرکت انسیس

John A. Swanson یک مهندس، کارآفرین، خیّر آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت ANSYS، برنده‌ی مدال John Fritz و یکی از اعضای آکادمی ملی مهندسی است. او در جهان به عنوان یک متخصص و پیشرو در زمینه‌ی استفاده از روش‌های المان محدود در مهندسی شناختهمی‌شود.

کد خبر: 980227006 تاریخ انتشار: جمعه ۲۷ اردیبهشت ۹۸ - ۱۱:۵۹ ق.ظ

John A. Swanson  یک مهندس، کارآفرین، خیّر آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت ANSYS، برنده‌ی مدال John Fritz و یکی از اعضای آکادمی ملی مهندسی است. او در جهان به عنوان یک متخصص و پیشرو در زمینه‌ی استفاده از روش‌های المان محدود در مهندسی شناخته می‌شود.

درباره‌ی بنیان‌گذار شرکت انسیس

درباره‌ی بنیان‌گذار شرکت انسیس

درباره‌ی بنیان‌گذار شرکت  انسیس

 

سوانسون در سال‌های ۱۹۶۳ و ۱۹۶۳، به ترتیب مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی مهندسی مکانیک از دانشگاه کورنل (Cornell) در سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۳ دریافت کرد. سپس تحصیلات دکتری خود را در دانشکده مکانیک کاربردی دانشگاه پیتزبورگ (Pittsburgh)گذراند.

سوانسون حرفه‌ی مهندسی خود را در سال ۱۹۶۳ و در آزمایشگاه Westinghouse Astronuclear واقع در پیتزبورگ آغاز کرد و مسئول آنالیز تنش اجزا در راکت‌های راکتور هسته‌ایNERVAبود و به عنوان سوپروایزر گروه روش‌ها و آنالیز هسته (core analysis and methods group) و مدیر گروه آنالیز ساختاری (structural analysis group) خدمت کرد. در حالی که در آنجا، کدهای کامپیوتری را برای مدل‌سازی و پیش‌بینی تنش‌های گذرا و جابجایی‌های سیستم راکتور استفاده می‌کرد و توسعه می‌داد، در نظر داشت با توسعه‌ی یک مدل تجزیه و تحلیل سه بعدی، کدهای کامپیوتری مختلف را ادغام کند تا پردازش‌ها را ساده نماید، امادر تلاش‌هایش پشتیبانی نمی‌شد.

نظام مهندسی مکانیک ساخت و تولید

آزمون نظام مهندسی مکانیک خودرو

او سپس در سال ۱۹۷۰ در خانه‌اش در پیتزبورگ، سیستم‌های آنالیز سوانسون (Swanson Analysis Systems) را تاسیس کرد که بعدها ANSYS نام گرفت و هدف آن توسعه، پشتیبانی و فروش نرم‌افزارشبیه‌سازی ANSYSبود. این نرم‌افزار به یک پیشگام صنعتی برای کمک به مهندسان و طراحان در بهینه‌سازی فرایندهای توسعه‌ی محصول در زمینه‌های هوافضا، خودرو، مهندسی پزشکی، صنایع الکترونیک وتولید تبدیل شد که نحوه‌ی عملکرد محصولات در زندگی واقعی را شبیه‌سازی می‌کرد. در نهایت ۳۵۰۰ کارمند در این شرکت استخدام شدند و محصولات آن از طریق شبکه‌ای از شرکای تجاری در بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان توزیع شد. سوانسون در ANSYS به عنوان رئیس و مدیر اجرایی ارشد کار می‌کرد و در ماه مارس ۱۹۹۹ به عنوان تکنسین ارشد این شرکت از ANSYS بازنشسته شد و در حال حاضر با همسرش Janet در فلوریدا زندگی می‌کند و سه پسر دارد. البته او همچنان به عنوان مشاور و آموزش‌دهنده‌ی زمینه‌یشبیه‌سازی مهندسی در ANSYS مشغول به کار است.

از افتخارات آقای سوانسون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در سال ۱۹۸۷، توسط جامعه‌ی مهندسین مکانیک آمریکا (ASME)،مهندس سال پیتزبورگ نامیده شد.
  • در سال ۱۹۹۰، به پاس تلاش‌هایش در گسترش صنایع محاسبات و مهندسی، جایزه‌یکامپیوترها در مهندسی (Computers in Engineering Award) را دریافت کرد.
  • در سال ۱۹۹۴، توسط IndustryWee یکی از۵ نفر برتر در بین ۵۰ ستاره‌ی تحقیق و توسعه در ایالات متحده‌ی آمریکا نامیده شد و به عنوان یکی از اعضای ASME انتخاب شد.
  • در سال ۱۹۹۸، جایزه‌یمکانیک کاربردی ASMEو جایزه‌یفارغ‌التحصیلان برجسته‌ی دانشکده‌یمهندسی دانشگاه پیتزبورگ را دریافت نمود.
  • در سال ۲۰۰۳، جایزه‌ی عضویت افتخاری درASME را دریافت کرد.
  • در سال ۲۰۰۴، انجمن جوامع مهندسی آمریکا (American Association of Engineering Societies)مدال جان فریتز را به سوانسون اختصاص داد. این مدال بالاترین و معتبرترین جایزه در حرفه‌ی مهندسی به حساب می‌آید.
  • در سال ۲۰۰۶، جایزه‌ی ریاست ASME را به پاس کمک‌های قابل توجهش به حرفه‌ی مهندسی دریافت کرد.
  • در سال ۲۰۰۹ به آکادمی ملی مهندسی راه یافت.
  • یکی ازاعضای هیئت امنای ASME، دانشگاه پیتزبورگ (از سال ۲۰۰۶) و کالج واشنگتن و جفرسون است.
  • در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ سوانسون به ترتیب سخنرانیمراسمفارغ‌التحصیلی دانشگاه پیتزبورگ و ۲۱۳امین جشن فارغ‌التحصیلی کالج واشنگتن و جفرسون برعهده داشت و درجه‌ی افتخاری این دو دانشگاه را دریافت کرد.

درباره‌ی بنیان‌گذار شرکت انسیس

از جمله کمک‌های انسان دوستانه‌ی سوانسون می‌توان به اهدای ده‌ها میلیون دلار به دانشگاه پیتزبورگ و مدرسه‌ی مهندسی آن اشاره کرد. از جمله هدیه‌ی ۴۱٫۳ میلیون دلاری در سال ۲۰۰۷، که در آن زمان بزرگترین هدیه‌ای بود که توسط یک فردبه دانشگاه داده می‌شد. همچنین در دانشگاه پیتزبورگ، او موسسه‌ای برای پیشرفت فنیبه نامJohn A. Swansonرا ایجاد کرده است که مرکز سیستم‌های میکرو و نانو (محصولات نوآورانه) را در خود جای داده است.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اردیبهشت ۹۸
1180 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0