رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین خبر داد:

فعالیت در بخش ساخت‌وساز نیازمند دریافت کارت مهارت است

رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین اظهار کرد: طی پنج سال اخیر کارگران ماهر را شناسایی نمودیم و اکنون طبق قانون تمام کسانیکه قصد دارند در حوزه ساخت و ساز فعالیت نمایند باید کارت مهارت داشته باشند.

کد خبر: 960401012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱ تیر ۹۶ - ۱:۳۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،رییس سازمان نظام مهندسی استان قزوین اظهار کرد: طی پنج سال اخیر کارگران ماهر را شناسایی نمودیم و اکنون طبق قانون تمام کسانیکه قصد دارند در حوزه ساخت و ساز فعالیت نمایند باید کارت مهارت داشته باشند.فعالیت در بخش ساخت‌وساز نیازمند دریافت کارت مهارت

فعالیت در بخش ساخت‌وساز نیازمند دریافت کارت مهارت

فعالیت در بخش ساخت‌وساز نیازمند دریافت کارت مهارت

فعالیت در بخش ساخت‌وساز نیازمند دریافت کارت مهارت

عباس وثیق نیا رییس سازمان نظام مهندسی قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه با اصحاب رسانه در سازمان نظام مهندسی گفت: نظام مهندسی سازمانی است که بعد از گذشت حدود بیست سال از زمان تاسیس آن به سن جوانی رسیده و باید امروز پاسخ گوی عمل کرد آن باشد.
وثیق نیا ادامه داد: یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی حمایت از بهره برداران بعنوان کسانی است که از این سازمان حمایت میکنند.
وی با اشاره به سال روز زلزله رودبار و منجیل افزود: نقطه عطف مهندسی و تصویب مقررات ملی ساختمان، زلزله رودبار و منجیل در سال شصت و نه بود.
وثیق نیا اظهار داشت: در کشور ما یک سوم سرمایه زندگی یک فرد صرف مسکن میشود که در آن زندگی میکند، لذا مساکن باید ایمن باشند و فضای رو به رشد سالهای اخیر گسترش یابد تا بتوان خدمات بهتری را به بهره برداران ارائه نمود.
وی تصریح کرد: وقوع زلزله رودبار سبب شد کل مسئولین کشور به این مسئله پی ببرند که باید سازمانی ایجاد گردد و بر نحوه ساخت ساختمانها نظارت کند؛ در نتیجه سازمان نظام مهندسی شکل گرفت و قوانین نظام مهندسی گرداوری گردید.
وثیق نیا گفت: در سال هفتاد سازمان نظام مهندسی بصورت آزمایشی در چند استان آغاز بفعالیت کرد.
سی و شش هزار نفر در مجموعه کارگران ماهر استان شناسایی شدند
وی اظهار داشت: در اواخر سال هفتاد و چهار قانون نظارت بر ساخت و سازها بتصویب نهایی رسید و آیین نامه آن در سال هفتاد و پنج تصویب شد و سازمان نظام مهندسی در سال هفتاد و شش شکل گرفت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین اذعان کرد: در دی ماه هفتاد و هفت سازمان نظام مهندسی در قزوین شکل گرفت؛ در زمان شکلگیری این سازمان تنها با سیصد نفر عضو ایجاد شد و اکنون نهصد و دویست وبیست وسه نفر در این سازمان عضو هستند و در طول این مدت تعداد اعضای سازمان سی برابر شده است.


ایشان افزودند: در زمان تشکیل این سازمان دانش آموختگان رشته‌های مهندسی خیلی اندک بودند؛ بگونه ای که دانش آموخته برخی از رشته‌های مهندسی در استان قزوین وجود نداشت؛ ولی در حال حاضر بیش از چهل و پنج درصد اعضای این سازمان دارای صلاحیت فعالیت مهندسی هستند.
وثیق نیا افزود:در زمان تشکیل نظام مهندسی کم تر از پنج درصد از اعضای این سازمان خانم بودند؛ولی اکنون بیش از هزار و هشتصد نفر از اعضای این سازمان را بانوان تشکیل میدهند و میزان حضور آن ها قابل مقایسه با آقایان نیست.
وی با اشاره به این که نظام مهندسی یک سازمان مستقل و مردم نهاد است، عنوان کرد: نظام مهندسی بزرگ ترین سازمان غیردولتی دارای قانون در کل کشور است وکلیه فعالیتهای این سازمان توسط خود اعضا انجام میشود.
او گفت: این سازمان توسط هیأت مدیره اداره میشود و هر سه سال اعضای این سازمان، هیأت مدیره جدید را انتخاب میکنند.
وثیق نیا با اشاره به رکود مسکن در کشور یاد آور شد: رکود بحثی اقصادی و جهانی است؛ اما با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده ما تا چند سال آینده بمیزان مسکن بیش تری احتیاج پیدا میکنیم و شواهد نشان میدهد که اوضاع مسکن در طی سالهای بعد بهتر خواهد شد.
او با اشاره به تشکیل مجموعه کارگران ماهر، اذعان کرد: طی پنج سال اخیر کارگران ماهر را شناسایی نمودیم و اکنون طبق قانون تمام کسانیکه قصد دارند در حوزه ساخت و ساز فعالیت کنند باید کارت مهارت داشته باشند.
وی در خاتمه بیان داشت: ما توانستیم در طی سالهای نود ونود و یک، سی وشش هزارنفر از این افراد ماهر را شناسایی نماییم که این مقدار تقریبا برابر با جمعیت یک پنجم استان است.
منبع : صبح قزوین

 

کانال تلگرام نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ تیر ۹۶
1078 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0