درباره‌ی اشرف حبیب‌الله اشرف حبیب‌الله

درباره‌ی اشرف حبیب‌الله

اشرف حبیب‌الله در سال 1969 مدرک لیسانس خود را از دانشگاه Karachiپاکستان و مدرک فوق لیسانس را از دانشگاه برکلی کالیفرنیا در سال 1970 در رشته‌ی مهندسی عمران اخذ کرد.

کد خبر: 980225005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۸ - ۱۲:۱۵ ب.ظ

اشرف حبیب‌الله در سال ۱۹۶۹ مدرک لیسانس خود را از دانشگاه Karachiپاکستان و مدرک فوق لیسانس را از دانشگاه برکلی کالیفرنیا در سال ۱۹۷۰ در رشته‌ی مهندسی عمران اخذ کرد.

درباره‌ی اشرف حبیب‌الله

درباره‌ی اشرف حبیب‌الله

درباره‌ی اشرف  حبیب‌الله

از ۱۹۷۵ تاکنون، به عنوان موسسو مدیرعامل شرکت کامپیوتر و سازه (Computers & Structures, Inc) و یک مهندس­ و توسعه‌دهنده‌یبرجسته‌ینرم‌افزاردر کالیفرنیاشناخته می‌شود. شرکت CSI، یک کمپانی نرم‌افزاری مهندسی سازه و زلزله است که در برکلی کالیفرنیا مستقر می‌باشد.

پس از تاسیس این شرکت خصوصی در سال ۱۹۷۵، اشرف و همکارانش اولین نرم‌افزار مهندسی ساخت و ساز را ارائه دادند که در کامپیوترهای شخصی قابل استفاده بود و از آن زمان مجموعه‌ای از محصولات را تولید و قابلیت‌های آن‌هارا توسعه داده‌اند.ETABS که یکنرم‌افزارآنالیز و طراحی برای ساختمان‌های چند طبقه (multi-story) است، به عنوان یک محصول مهندسی لرزه‌ای پیشرفته‌ در قرن بیستم به رسمیت شاخته شده است.این نرم‌افزار در مدل‌سازی محاسباتی،برای محاسبه‌یبارهای ثقلی، زلزله، باد، قابلیت غیرخطی سازه و تاثیراتP-Delta و توسط هزاران مهندس در بیش از ۱۶۰ کشور برای طراحی پروژه‌های بزرگی از جمله مرکز تجارت جهانی One در نیویورک، محدوده شرقی پل خلیج سانفرانسیسکو، برج خلیفه در دبی، و پلCentenarioروی کانال پاناما استفاده شده است.

نظام مهندسی عمران نظارت

آزمون نظام مهندسی عمران نظارت

از دستاوردها و افتخارات این مهندس پاکستانی‌الاصل ساکن آمریکا که به تازگی چهلمین سالگرد تاسیس شرکتش را جشن گرفته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاسیسDiablo Ballet به همراه شرکا در سال ۱۹۹۳ که خدمتی دیگر در جهت فرهنگ و هنر بود و موجب شد در سال ۱۹۹۸ جایزه‌ی شناخت هنر (Arts Recognition) را از کمیته‌ی فرهنگ وهنر Contra Costa County دریافت کند.
  • تاسیس”اتحادیه‌ی مهندسان برای هنر”در سال ۱۹۹۷٫ به طوری که کودکان در مدرسه بتوانند جنبه‌های هنری تکنولوژی و مهندسی ساخت و ساز را بررسی کنند.
  • جایزه‌ی مشارکت اجتماعی (Community Involvement Award) از SEAONC در سال ۲۰۰۰ برای “افزایش ایمنی زندگی، سلامت محیطی و رفاه عمومی مردم”
  • دریافت جایزه‌ی هنرهای تجسمی سانفرانسیسکو را برای مشارکتش درDiablo Ballet و اتحادیه‌ی مهندسان برای هنر و همچنین کمک‌های انفرادی برجسته‌اش به انجمن هنریدر سال ۲۰۰۴
  • دریافت جایزه‌یGeorge Winter از انجمن مهندسان عمران آمریکا (American Society of Civil Engineers – ASCE) برای “تعهد به جامعه و نیازهای هنری اجتماع”، در سال ۲۰۰۵
  • دریافت جایزه‌ی دستاورد یک عمر زندگی برونیر(J. Brunnier Lifetime Achievement Award) از انجمن مهندسان سازه‌ی کالیفرنیای شمالی (SEAONC)به پاس “بهبود کاربرد مهندسی ساخت و ساز به کمک توسعه‌ی برنامه‌های آنالیز ساختاریکارآمدش”در سال ۲۰۱۰
  • مدال Charles S. Whitney از موسسه‌ی بتن آمریکا (American Concrete Institute (ACI)) در سال ۲۰۱۱ برای “توسعه‌ی کاربردهای کامپیوتر در سطح جهانی”

درباره‌ی اشرف حبیب‌الله

حبیب‌الله دریافت‌کننده‌ی بسیاری از بالاترین امتیازات برکلی است.شور و شوق او به عنوان یک سخنگوی کاریزماتیکدر مورد مزایای تحول‌آمیز تحصیلش در برکلی وبهبود رفاه جامعه توسطمهندسان سازه، الهام‌بخش فارغ‌التحصیلانساخت و ساز دانشگاه برکلی کالیفرنیا و استادان این دپارتمان است. در سال ۲۰۱۳، او به آکادمی CEE فارغ‌التحصیلان برجسته وارد شد.

همکاری‌های طولانی مدت حبیب‌الله با برکلی، او را به یکی از خلاق‌ترین رهبران و پول‌سازترین‌ افراد دانشگاه تبدیل کرده است.او عمیقا به این دانشگاه و هیئت علمی آنعلاقه‌مند و به تعالی مداوم آن متعهد است. حبیب‌الله همچنین مدت‌هاست که از فعالیت‌های CEE پشتیبانی می‌کند وبه طور منظم کمک‌های نامحدودی را برای کمک به اداره‌ی نیازهای تامین مالی دانشگاه انجام می‌دهد. در سال ۲۰۱۴، او برای خدماتش به افزایش بودجه‌ی تحصیلی، جایزه‌ی تقدیر بنیاد معتمدین (Foundation Trustees’ Citation) را از این دانشگاه دریافت کرد.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۸
2112 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0