عبدالرضا ابوقداره اعلام کرد: تداخل اجرا و نظارت، بزرگ‌ترین آفت نقشه برداری ساختمان عبدالرضا ابوقداره اعلام کرد: تداخل اجرا و نظارت، بزرگ‌ترین آفت نقشه برداری ساختمان

عبدالرضا ابوقداره اعلام کرد: تداخل اجرا و نظارت، بزرگ‌ترین آفت نقشه برداری ساختمان

عبدالرضا ابوقداره اعلام کرد: تداخل اجرا و نظارت، بزرگ‌ترین آفت نقشه برداری ساختمان ، عبدالرضا ابوقداره مهم‌ترین و اصلی ترین چالش حوزه مهندسی نقشه برداری را تفکیک نشدن و تداخل بین اجرا و نظارت در این بخش دانست

کد خبر: 020618008 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ شهریور ۰۲ - ۱۰:۱۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عبدالرضا ابوقداره اعلام کرد: تداخل اجرا و نظارت، بزرگ‌ترین آفت نقشه برداری ساختمان ، عبدالرضا ابوقداره مهم‌ترین و اصلی ترین چالش حوزه مهندسی نقشه برداری را تفکیک نشدن و تداخل بین اجرا و نظارت در این بخش دانست

عبدالرضا ابوقداره اعلام کرد: تداخل اجرا و نظارت، بزرگ‌ترین آفت نقشه برداری ساختمان

عبدالرضا ابوقداره اعلام کرد: تداخل اجرا و نظارت، بزرگ‌ترین آفت نقشه برداری ساختمان
نائب رئیس گروه تخصصی نقشه برداری اعلام کرد:
تداخل اجرا و نظارت، بزرگ‌ترین آفت نقشه برداری ساختمان
عبدالرضا ابوقداره مهم‌ترین و اصلی ترین چالش حوزه مهندسی نقشه برداری را تفکیک نشدن و تداخل بین اجرا و نظارت در این بخش دانست.
عبد الرضا ابوقداره، نائب رئیس گروه تخصصی نقشه برداری ضمن تبریک روز نقشه بردار، مهم‌ترین و اصلی ترین چالش این حوزه از مهندسی را تفکیک نشدن و تداخل بین اجرا و نظارت در بخش نقشه برداری دانست و افزود: کارفرما از نقشه بردار تقاضا دارد تا حدود زمین و ملک و شرایط تداخل آن با محوطه خیابان، همسایگان و … را مشخص کند.
ابوقداره گفت: وظیفه ناظر نقشه برداری بررسی نهایی اطلاعات به دست آمده از مشخصات زمین است؛ این در حالی است که به علت تفکیک نشدن وظایف اجرا و نظارت، ناظر نقشه برداری خود، علاوه بر انجام امور نقشه برداری زمین، نظارت و تایید نهایی را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: حل این چالش در بخش نقشه برداری منوط به تفکیک وظایف اجرا و نظارت در این بخش است. با تفکیک این دو بخش از یکدیگر در این حوزه، هزینه اجرا نیز بطور مجزا دریافت می گردد. البته موضوع هزینه اجرا در نهایت در شیوه نامه ای که تهیه و تدوین شود، به طور دقیق مشخص می گردد.
به گفته نائب رئیس گروه تخصصی نقشه برداری، نامه درخواست تفکیک بخش نظارت و اجرا از سوی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است که تاکنون پاسخی از دفتر مقررات ملی ساختمان به دست این شورا نرسیده است که البته ما هم‌چنان پی‌گیر این موضوع هستیم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ شهریور ۰۲
231 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0