گفتگو با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز مهندس گفتگو با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز مهندس

گفتگو با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز مهندس

گفتگو با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز مهندس ، صورت گرفت. جهت حفظ شان مهندسان و نقش آنان در کیفیت ساخت و ساز باید نگاه بیرونی را به سازمان نظام مهندسی تغییر دهیم

کد خبر: 011208004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ اسفند ۰۱ - ۷:۵۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، گفتگو با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز مهندس ، صورت گرفت. جهت حفظ شان مهندسان و نقش آنان در کیفیت ساخت و ساز باید نگاه بیرونی را به سازمان نظام مهندسی تغییر دهیم

گفتگو با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز مهندس

گفتگو با رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز مهندس

گفتگو با رییس سازمان بمناسبت روز مهندس
حمزه شکیب گفت: جهت حفظ شان مهندسان و نقش آنان در کیفیت ساخت و ساز باید نگاه بیرونی را به سازمان نظام مهندسی تغییر دهیم/ ارتباط و اعتماد بین مهندسان و مالکان باعث ایجاد ارزش افزوده برای سرمایه‌گذار و مالک و ایجاد آرامش برای بهره برداران ساختمان می‌ شود/ روز مهندس را تبریک می‌ گویم
حمزه شکیب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت روز مهندس در گفتگو با پایگاه خبری این سازمان اظهار داشت: پنجم اسفند ماه روز مهندس را به همه همکارانم تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.
وی اظهار داشت: من به عنوان نماینده ششصد هزار عضو سازمان نظام مهندسی در جای جای کشورم و هم‌چنین به نمایندگی از اعضای نظام مهندسی استان تهران همه تلاشم را انجام می‌دهم که بتوانم چالش‌ های پیش روی سازمان نظام مهندسی که روی هم انباشته شده را حل و فصل کنیم و از طرف دیگر بتوانیم یک ارتباط مناسبی بین اعضای سازمان نظام مهندسی، مالکان، سرمایه گذاران و هم‌چنین دستگاه‌ ها و نهادها دیگر که در چرخه ساخت و ساز هستند به ویژه شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی برقرار کنیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: مهم‌ترین چالش‌ هایی که باید دنبال شود حق‌الزحمه اعضای سازمان نظام مهندسی برای ارائه خدمات مهندسی است که تلاش می‌‌ شود تا پایان هفته جاری بتوانیم بر اساس هزینه ساخت واقعی و وفق ضوابط جاری به وزارت راه و شهرسازی اعلام کنیم.
وی تصریح کرد: از طرف دیگر ما به دنبال تحقق صحیح و درست شناسنامه‌‌ی فنی و ملکی هستیم، همه‌ ما بر این باور هستیم شناسه‌های فنی و ملکی می‌تواند کیفیت ساخت و ساز را ارتقا دهد‌.
وی گفت: با اتفاقاتی که به ناحق توسط دیوان عدالت اداری تصمیم گرفته شده است عملا سازمان‌های نظام مهندسی استان ها نمی‌ توانند خدمات کنترلی بر تهیه شناسنامه فنی داشته باشند. اکنون تلاش می‌ شود که شناسنامه فنی ملکی را بر بستر الکترونیک آماده کنیم و گام به گام از زمان شروع پروژه، طراحی،نظارت و اجرا را در مراحل مختلف تا صدور پایان کار و تهیه نقشه های چون ساخت ارائه دهیم.
شکیب گفت: بخشنامه تعارض منافع مشکلات عدیده‌ای برای اداره‌های سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ ها ایجاد کرده است. که بخشنامه ابلاغی سال نود و شش، فرا قانونی تهیه شده و منجر به محرومیت فعالیت مدیران و کارکنان سازمان شده است که تلاش می‌ شود ابلاغ تعارض منافع در چهارچوب قانون و آیین نامه اجرایی وضع گردد و از محرومیت مطلق به محدودیت منطقی تبدیل شده تا مشکل اداره سازمان نظام مهندسی استان ها نیز حل گردد.
وی ادامه داد: جهت حفظ شان مهندسان و نقش آنان در کیفیت ساخت و ساز باید نگاه بیرونی را به سازمان نظام مهندسی تغییر دهیم و نگاهها را به سمت دانش، خلاقیت و هنر مهندسان سوق دهیم.
شکیب گفت: ما به دنبال این هستیم که ضمن دریافت حق و حقوق واقعی برای اعضای سازمان نظام مهندسی، خدمات مهندسی را به شکل مطلوب و در خور شان مردم عزیز کشورمان ارائه دهیم و اعتماد بین مالک و سرمایه گذار و مهندس را برگردانیم.
شکیب افزود: باید سرمایه‌گذار و مالک به این باور برسند که وقتی مهندسان در فرایند ساخت در کنارشان هستند می‌توانند برای آن پروژه و برای آن ساختمان ارزش مضاعفی ایجاد کنند و عمر ساختمان را به استانداردهای جهانی برسانند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: ما به دنبال این هستیم که با توجه به زلزله‌های اخیر ارتباط بین مهندسان و مالکان باعث شود با آرامش در ساختمانی که توسط مهندسان طراحی و اجرا شده زندگی کنند.
وی با اشاره به روز مهندس تصریح کرد: پیام من در روز مهندس به همکارانم این است که از دانش و خلاقیت و هنرشان در پروژه‌هایی که به آن‌ها واگذار می‌ گردد، استفاده کنند و دین خود را نسبت به مردم و هموطنان‌مان مانند گذشته ادا کنند.
شکیب گفت: ما هم قول می‌دهیم به نمایندگی از طرف شما با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط و نظارتی، تعرفه خدمات مهندسی را بر اساس قیمت های واقعی محقق کنیم.
وی در خاتمه افزود: مجدد آرزوی سلامتی و موفقیت برای مهندسان عزیز دارم و امیدارم سال پیش رو سال تحولی شگرف انگیز و عصر نوینی را در نظام ساخت و ساز به همراهی شما ایجاد کنیم‌.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اسفند ۰۱
244 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0